Hop til indhold

Klipning af Shih Tzu


Frandsen
 Share

Recommended Posts

Jeg har investeret i en Oster Power Max - klippemaskine. Jeg har nemlig tænkt mig, at jeg skulle lære selv at klippe Soffi - min Shih Tzu.

 

Det går også ret godt, her i begyndelsen tager vi det over et par dage, så hun ikke bliver alt for træt af det. Jeg kombinerer maskine og saks.

MEN - jeg har et stort problem med at klippe hendes hoved. Det kan hun simpelthen ikke li' :cry: og det er ligemeget, hvor mange godbidder jeg lokker med. Vi har endda prøvet at min mand forsigtigt holder hendes hoved, men hun kæmper så meget, at jeg synes det er synd at tvinge hende. Men hun skal jo have håret ved øjnene klippet engang imellem - synes jeg - det er også lettere at holde hende ren for det snask, der kommer, selvom man rengør med diverse midler.

 

Jeg kunne køre op til Karumski, som har klippet hende tidligere, og der har det gået fint med at klippe hende - selvom hun ikke har været vild med det. Men det er jo netop for at vænne hende og mig selv til, at nu er det mig, der skal klippe hende.

 

Er der nogen her, der har nogle gode ideer / noget erfaring de vil dele ud af :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Gæst Findusmor

Hejsa!

Jeg har set et klip på nettet omkring klikkertræning, som skulle virke helt fantastisk med sådan noget. Har ikke selv fået prøvet det på Findus, men har tænkt mig at gøre et forsøg! Jeg TROR nok, jeg fandt det engang, da jeg var på dansk kennel klubs hjemmeside - og så var det noget med Cesar Milans metode versus klikkermetoden. Jeg var ellers så stor en fan af Cesar Milan, men jeg må indrømme, at klikkermetoden er bedre efter at have set de to klip, der var. Håber du kan finde dem - og finde ud af klikkermetoden, og at den virker!

Held og lykke - Findus er nemlig heller ikke vild med at blive klippet omkring øjnene!

KH

Camilla og Findus

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa!

Jeg har set et klip på nettet omkring klikkertræning, som skulle virke helt fantastisk med sådan noget. Har ikke selv fået prøvet det på Findus, men har tænkt mig at gøre et forsøg! Jeg TROR nok, jeg fandt det engang, da jeg var på dansk kennel klubs hjemmeside - og så var det noget med Cesar Milans metode versus klikkermetoden. Jeg var ellers så stor en fan af Cesar Milan, men jeg må indrømme, at klikkermetoden er bedre efter at have set de to klip, der var. Håber du kan finde dem - og finde ud af klikkermetoden, og at den virker!

Held og lykke - Findus er nemlig heller ikke vild med at blive klippet omkring øjnene!

KH

Camilla og Findus

Tak for dit tips, har forgæves ledt efter klippet på nettet, men har endnu ikke fundet det.

Det lyder ellers spændende.

Jeg må jo fortsætte med at lede - sidste gang jeg klippede hende, lod hun mig klippe skægget og kinderne med maskinen, så det går fremad - måske ender det også med at jeg må klippe omkring øjnene. :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Frandsen.

Jeg søgte lige engang og fandt linket:

http://www.canis.dk/gensider.php?gid=96

Syntes altså, at du skulle se det! Det er meget inspirerende - tænker lidt, at selv jeg kan finde ud af det der klikker-noget!

God fornøjelse!

Camilla

 

Tusind tak fordi du gav dig tid til at finde linket til mig. Jeg har lige skimmet det igennem, og det ser rigtig spændende ud. Jeg vil give mig god tid til at se det rigtigt, jeg har gået til klikkertræning, men bruger det ikke mere i dagligdagen, men jeg kender jo grundprincipperne, så det er da ikke umuligt, at jeg kan finde ud af det her. Det er i hvert fald værd at prøve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...