Hop til indhold

Soft agility i Jylland?


Gæst nordlys_dk
 Share

Recommended Posts

Hiver lige denne tråd op igen..

 

Er der nogen af jer som kender et agilitysted i eller omkring Århus hvor de ikke vil kaste OP af grin over at man tager en chihuahua med?

 

Dolph er simpelthen designet til agility - men da jeg ikke har en have som jeg lige kan smække instrumenter op i' date=' mangler jeg lidt et træningssted hvor de ikke ser en chihuahua som en hindring..[/quote']

 

Der hvor jeg går til agility, er der også en chihuahua, så der er der ikke nogle der vil kaste op af grin.

 

B&B

Link til indlæg
Del på andre sites

Hiver lige denne tråd op igen..

 

Er der nogen af jer som kender et agilitysted i eller omkring Århus hvor de ikke vil kaste OP af grin over at man tager en chihuahua med?

 

Dolph er simpelthen designet til agility - men da jeg ikke har en have som jeg lige kan smække instrumenter op i' date=' mangler jeg lidt et træningssted hvor de ikke ser en chihuahua som en hindring..[/quote']

 

Der hvor jeg går til agility, er der også en chihuahua, så der er der ikke nogle der vil kaste op af grin.

 

B&B

 

Det gør mig rolig at høre :D glæder mig super meget til at få det prøvet af

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvis du kigger http://www.dchnorhald.dk/page.php?pageid=46&menuid=42 her så kan du se at der både er for hvalpe' date=' begyndere og øvede - hvalpe er for alle hunde under 1år.. Og begyndere er for hunde over 1 år..

 

Hvalpe holdet er uden spring og sådan noget, men med zig zag og tunnel - det tror jeg da ville være fint at starte med egentlig..

 

Tak igen til Marlene for det gode råd :D[/quote']

 

Nåårh ja, det ville nok være en god start :) Der står også på begynderholdsinfoen, at hunden helst skal være ret lydig da træningen primært foregår uden snor. Måske det så er fint nok at Pero venter lidt med det :lol: Han er hvert fald ikke lige den bedste i øjeblikket:D :shock:

 

Der er jo stor forskel på de forskellige hold og da jeg startede her i vinter, var der næsten altid en hund eller 2 der smuttede fra ejeren og lige nuppede sig en sejrsrunde (også Zacho) :oops: men efterhånden som træningsgangene går, sker det yderst sjældent. De fleste har en ekstrem god kontakt til deres hunde og det hjælper også i de situationer, hvor der er en hund på 'afveje' :)

 

Alt nyt er jo som bekendt ekstra spændende, men hundene lærer nu hurtigt, at det er ved ejermanden det mest spændende sker :D

 

Heldigvis er trænerne gode til at hjælpe med at 'sende' hundene hjem til rette ejermand på en rolig og pæn måde. I vinterhalvåret træner vi i ridehus og fra 1. april på banen ved Enslev, som er indhegnet, så løse hunde heller ikke der kan komme udenfor banearealet. :)

 

Så fordi man har en hund, der kan have en lidt selektiv hørelse, skal man ikke afholde sig fra at prøve agility - skulle man have en hund der gentagne gange smutter, så kan man låne en let lang line og bruge for en kortere bemærkning - det hjælper hurtigt (dem jeg har set træne med den). :)

 

Jeg regner også med, at starte med Joey til efteråret - dog mest for sjov, da han ikke skal pæses frem, men jeg kan se hvor stor fornøjelse Zacho har af den ugentlige agilitytræning og den skal Joey ikke snydes for :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...