Hop til indhold

Soft agility i Jylland?


Gæst nordlys_dk
 Share

Recommended Posts

Gæst nordlys_dk
Må jeg spørge hvad soft agilityer?

 

Betyder det at der er flere slags agility?

 

I Soft agility gælder det ikke om at være hurtigst, men om at ramme en ideal tid. Det giver bedre muligheder for de mere "tunge" racer og mindre nedslidning

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Må jeg spørge hvad soft agilityer?

 

Betyder det at der er flere slags agility?

 

I Soft agility gælder det ikke om at være hurtigst, men om at ramme en ideal tid. Det giver bedre muligheder for de mere "tunge" racer og mindre nedslidning

 

Forhindringerne er også lavere. Balancen er tillige bredere. Der er større afstand mellem slalompindene, og vippen er IKKE med :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Hiver lige denne tråd op igen..

 

Er der nogen af jer som kender et agilitysted i eller omkring Århus hvor de ikke vil kaste OP af grin over at man tager en chihuahua med?

 

Dolph er simpelthen designet til agility - men da jeg ikke har en have som jeg lige kan smække instrumenter op i, mangler jeg lidt et træningssted hvor de ikke ser en chihuahua som en hindring..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hiver lige denne tråd op igen..

 

Er der nogen af jer som kender et agilitysted i eller omkring Århus hvor de ikke vil kaste OP af grin over at man tager en chihuahua med?

 

Dolph er simpelthen designet til agility - men da jeg ikke har en have som jeg lige kan smække instrumenter op i' date=' mangler jeg lidt et træningssted hvor de ikke ser en chihuahua som en hindring..[/quote']

 

DcH-Nørhald hvor jeg også træner kan anbefales. (lidt nord for Randers)

 

Der er bla. cavalier og dværg pinscher og træningen foregår på en god måde, hvor klikker og de bløde metoder er en mere eller mindre fast bestanddel :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som et dejligt sted :) Dog liiidt langt væk, men mon ikke det kan overleves?

Har lige meldt Dolph til familiehund træning i Hasselager, vil gerne have en bedre kontakt med ham inden jeg kaster mig ud i lydighed.. men så tror jeg bestemt at DcH-Nørhald kommer i betragtning :D

 

Og har meldt Bitten til skovturshold :D Bliver super

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Det lyder som et dejligt sted :) Dog liiidt langt væk' date=' men mon ikke det kan overleves?

Har lige meldt Dolph til familiehund træning i Hasselager, vil gerne have en bedre kontakt med ham inden jeg kaster mig ud i lydighed.. men så tror jeg bestemt at DcH-Nørhald kommer i betragtning :D

 

Og har meldt Bitten til skovturshold :D Bliver super[/quote']

 

Det lyder da bare rigtig dejligt - det er godt at komme i gang efter vinteren med træning :D

 

Hvis du skulle få lyst til at finde ud af noget mere om Nørhald siger du bare til - de trænere jeg har brugt bruger alle bløde metoder og slår hårdt ned på fysiske metoder. Klubben er ikke så stor, men ret hyggelig - de fleste trænere er unge og går højt op i hundene.

 

På det hvalpehold jeg går på bliver hundene også 'parret' efter størrelse, når der er hvalpeleg efter timen. Den 1. gang jeg var af sted med Joey var der ikke en lille hvalp, så derfor blev der ikke noget leg til ham, men her sidste gang var der en lille en, der gerne ville lege - hende har vi nu en fast aftale med.

 

Jeg ved jo at det er et problem for Jer med de helt små hunde, at I ikke vil risikere at Jeres bliver tromlet ned - derfor jeg lige ville nævne det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som et dejligt sted :) Dog liiidt langt væk' date=' men mon ikke det kan overleves?

Har lige meldt Dolph til familiehund træning i Hasselager, vil gerne have en bedre kontakt med ham inden jeg kaster mig ud i lydighed.. men så tror jeg bestemt at DcH-Nørhald kommer i betragtning :D

 

Og har meldt Bitten til skovturshold :D Bliver super[/quote']

 

Det lyder da bare rigtig dejligt - det er godt at komme i gang efter vinteren med træning :D

 

Hvis du skulle få lyst til at finde ud af noget mere om Nørhald siger du bare til - de trænere jeg har brugt bruger alle bløde metoder og slår hårdt ned på fysiske metoder. Klubben er ikke så stor, men ret hyggelig - de fleste trænere er unge og går højt op i hundene.

 

På det hvalpehold jeg går på bliver hundene også 'parret' efter størrelse, når der er hvalpeleg efter timen. Den 1. gang jeg var af sted med Joey var der ikke en lille hvalp, så derfor blev der ikke noget leg til ham, men her sidste gang var der en lille en, der gerne ville lege - hende har vi nu en fast aftale med.

 

Jeg ved jo at det er et problem for Jer med de helt små hunde, at I ikke vil risikere at Jeres bliver tromlet ned - derfor jeg lige ville nævne det :)

 

Ihh - det lyder som vores "egen" træner! :D Det kan vi lide, vi leger også efter størrelse..

 

Jamen altså! Så vil vi glæde os til sommer hvor vi så muligvis skal prøve agility-genet af :D

Dem som har set Dolph siger også han hopper og danser som en agility hund, så vil se om det ikke er det rigtige for ham.. Det tror jeg altså..

 

Hmmmm.. måske man skulle købe en tunnel og snyde :o Den kan man vist godt lege med i en lejlighed..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Jeg vil også så gerne starte til agility med Pero. Han er virkelig adræt og ELSKER at hoppe fra træstub til træstub nede i skoven, gå balance på træstammerne osv... Men han fylder desværre først et år til september... Ellers kunne vi jo følges til Randers, Theresa. :)

Men er det ikke noget med at mindre racer godt må starte lidt tidligere? Altså fx i 9-10 mdrs alderen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også så gerne starte til agility med Pero. Han er virkelig adræt og ELSKER at hoppe fra træstub til træstub nede i skoven, gå balance på træstammerne osv... Men han fylder desværre først et år til september... Ellers kunne vi jo følges til Randers, Theresa. :)

Men er det ikke noget med at mindre racer godt må starte lidt tidligere? Altså fx i 9-10 mdrs alderen?

 

 

Jo altså jeg tænker, at hvis vi venter til Dolph er færdig på familiehundeholdet hos Pia - så er han nææææsten et år, og så kan vi jo høre dem ad og vi må starte på hvalpeholdet uden spring, eller om vi kan liste os ind på de "voksnes-hold"..

Vores er jo, som du siger, før færdige mht. udvikling af led og sådan..

 

Det kunne da være super sjovt at prøve med en vi kender :D

Du skal ikke på hold hos Pia i denne omgang?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg vil også så gerne starte til agility med Pero. Han er virkelig adræt og ELSKER at hoppe fra træstub til træstub nede i skoven' date=' gå balance på træstammerne osv... Men han fylder desværre først et år til september... Ellers kunne vi jo følges til Randers, Theresa. :)

Men er det ikke noget med at mindre racer godt må starte lidt tidligere? Altså fx i 9-10 mdrs alderen?[/quote']

 

 

Jo altså jeg tænker, at hvis vi venter til Dolph er færdig på familiehundeholdet hos Pia - så er han nææææsten et år, og så kan vi jo høre dem ad og vi må starte på hvalpeholdet uden spring, eller om vi kan liste os ind på de "voksnes-hold"..

Vores er jo, som du siger, før færdige mht. udvikling af led og sådan..

 

Det kunne da være super sjovt at prøve med en vi kender :D

Du skal ikke på hold hos Pia i denne omgang?

 

Jo, vi starter på hvalpe fortsætter-holdet om tirsdagen for mindre racer :) Det starter 1. april :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også så gerne starte til agility med Pero. Han er virkelig adræt og ELSKER at hoppe fra træstub til træstub nede i skoven' date=' gå balance på træstammerne osv... Men han fylder desværre først et år til september... Ellers kunne vi jo følges til Randers, Theresa. :)

Men er det ikke noget med at mindre racer godt må starte lidt tidligere? Altså fx i 9-10 mdrs alderen?[/quote']

 

 

Jo altså jeg tænker, at hvis vi venter til Dolph er færdig på familiehundeholdet hos Pia - så er han nææææsten et år, og så kan vi jo høre dem ad og vi må starte på hvalpeholdet uden spring, eller om vi kan liste os ind på de "voksnes-hold"..

Vores er jo, som du siger, før færdige mht. udvikling af led og sådan..

 

Det kunne da være super sjovt at prøve med en vi kender :D

Du skal ikke på hold hos Pia i denne omgang?

 

Jo, vi starter på hvalpe fortsætter-holdet om tirsdagen for mindre racer :) Det starter 1. april :)

 

Det gør vi også! :D Nej hvor sjovt - så skal vi træne sammen.. :D

Har meldt Bitten til skovtursholdet om onsdagen også, det er et lille bitte hold som er der hver anden onsdag - med gåtur, næsearbejde og tricks..

 

Det bliver rart at arbejde med hendes problemer med andre hunde - Pia har åbenbart mange nye ideer.. bliver super

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg vil også så gerne starte til agility med Pero. Han er virkelig adræt og ELSKER at hoppe fra træstub til træstub nede i skoven' date=' gå balance på træstammerne osv... Men han fylder desværre først et år til september... Ellers kunne vi jo følges til Randers, Theresa. :)

Men er det ikke noget med at mindre racer godt må starte lidt tidligere? Altså fx i 9-10 mdrs alderen?[/quote']

 

 

Jo altså jeg tænker, at hvis vi venter til Dolph er færdig på familiehundeholdet hos Pia - så er han nææææsten et år, og så kan vi jo høre dem ad og vi må starte på hvalpeholdet uden spring, eller om vi kan liste os ind på de "voksnes-hold"..

Vores er jo, som du siger, før færdige mht. udvikling af led og sådan..

 

Det kunne da være super sjovt at prøve med en vi kender :D

Du skal ikke på hold hos Pia i denne omgang?

 

Jo, vi starter på hvalpe fortsætter-holdet om tirsdagen for mindre racer :) Det starter 1. april :)

 

Det gør vi også! :D Nej hvor sjovt - så skal vi træne sammen.. :D

Har meldt Bitten til skovtursholdet om onsdagen også, det er et lille bitte hold som er der hver anden onsdag - med gåtur, næsearbejde og tricks..

 

Det bliver rart at arbejde med hendes problemer med andre hunde - Pia har åbenbart mange nye ideer.. bliver super

 

Ej hvor sjovt :D Så var det Dolph Pia snakkede om da hun sagde at der kom hele vores hvalpehold og så en dejlig chi dreng :D hehe... Det bliver da super hyggeligt!

Der er jo åbenbart startet to hold op om tirsdagen med mindre racer. Pia får travlt :D

Familiehunde-holdet, er det så efter i har taget fortsætter-holdet? Det kan være jeg også skulle melde Pero til... Eller unghundeholdet... :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også så gerne starte til agility med Pero. Han er virkelig adræt og ELSKER at hoppe fra træstub til træstub nede i skoven' date=' gå balance på træstammerne osv... Men han fylder desværre først et år til september... Ellers kunne vi jo følges til Randers, Theresa. :)

Men er det ikke noget med at mindre racer godt må starte lidt tidligere? Altså fx i 9-10 mdrs alderen?[/quote']

 

 

Jo altså jeg tænker, at hvis vi venter til Dolph er færdig på familiehundeholdet hos Pia - så er han nææææsten et år, og så kan vi jo høre dem ad og vi må starte på hvalpeholdet uden spring, eller om vi kan liste os ind på de "voksnes-hold"..

Vores er jo, som du siger, før færdige mht. udvikling af led og sådan..

 

Det kunne da være super sjovt at prøve med en vi kender :D

Du skal ikke på hold hos Pia i denne omgang?

 

Jo, vi starter på hvalpe fortsætter-holdet om tirsdagen for mindre racer :) Det starter 1. april :)

 

Det gør vi også! :D Nej hvor sjovt - så skal vi træne sammen.. :D

Har meldt Bitten til skovtursholdet om onsdagen også, det er et lille bitte hold som er der hver anden onsdag - med gåtur, næsearbejde og tricks..

 

Det bliver rart at arbejde med hendes problemer med andre hunde - Pia har åbenbart mange nye ideer.. bliver super

 

Ej hvor sjovt :D Så var det Dolph Pia snakkede om da hun sagde at der kom hele vores hvalpehold og så en dejlig chi dreng :D hehe... Det bliver da super hyggeligt!

Der er jo åbenbart startet to hold op om tirsdagen med mindre racer. Pia får travlt :D

Familiehunde-holdet, er det så efter i har taget fortsætter-holdet? Det kan være jeg også skulle melde Pero til... Eller unghundeholdet... :?

 

Det var bare Pia som kaldte det familiehunde-fortsætter miniature.. Men det er vist bare hvalpe-fortsætter..

I skal der fra 19.30 ikke? Det er den vi er på :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Øv bøv - nåh' date=' vi når jo som du siger at hilse imellem :) Og så er vi begge færdige samme tid på året, og dermed klar til agility samme tid :)[/quote']

 

Ja :D Så må Pero forhåbentlig være med selvom han ikke er fyldt et år :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du kigger http://www.dchnorhald.dk/page.php?pageid=46&menuid=42 her så kan du se at der både er for hvalpe, begyndere og øvede - hvalpe er for alle hunde under 1år.. Og begyndere er for hunde over 1 år..

 

Hvalpe holdet er uden spring og sådan noget, men med zig zag og tunnel - det tror jeg da ville være fint at starte med egentlig..

 

Tak igen til Marlene for det gode råd :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Hvis du kigger http://www.dchnorhald.dk/page.php?pageid=46&menuid=42 her så kan du se at der både er for hvalpe' date=' begyndere og øvede - hvalpe er for alle hunde under 1år.. Og begyndere er for hunde over 1 år..

 

Hvalpe holdet er uden spring og sådan noget, men med zig zag og tunnel - det tror jeg da ville være fint at starte med egentlig..

 

Tak igen til Marlene for det gode råd :D[/quote']

 

Nåårh ja, det ville nok være en god start :) Der står også på begynderholdsinfoen, at hunden helst skal være ret lydig da træningen primært foregår uden snor. Måske det så er fint nok at Pero venter lidt med det :lol: Han er hvert fald ikke lige den bedste i øjeblikket:D :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du kigger http://www.dchnorhald.dk/page.php?pageid=46&menuid=42 her så kan du se at der både er for hvalpe' date=' begyndere og øvede - hvalpe er for alle hunde under 1år.. Og begyndere er for hunde over 1 år..

 

Hvalpe holdet er uden spring og sådan noget, men med zig zag og tunnel - det tror jeg da ville være fint at starte med egentlig..

 

Tak igen til Marlene for det gode råd :D[/quote']

 

Nåårh ja, det ville nok være en god start :) Der står også på begynderholdsinfoen, at hunden helst skal være ret lydig da træningen primært foregår uden snor. Måske det så er fint nok at Pero venter lidt med det :lol: Han er hvert fald ikke lige den bedste i øjeblikket:D :shock:

 

Præcis min tanke :lol: Dolph har også en meget selektiv hørelse af og til! Så vi må give den gas til træning nu her, pænt pinligt at skulle bruge sin agility træning på at indfange sin hund... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...