Hop til indhold

Hunde og trapper


Ragdoll
 Share

Recommended Posts

Jeg har brug for et råd.

 

Bonnie lider af den opfattelse at man skal op kl 5:00 HVER dag. :roll: (Jeg ved endnu ikke hvordan hun bærer sig ad, men kl er altid 5:00 på vækkeuret når hun starter tudehornet :mrgreen:)

 

Nu skal jeg alligevel op kl 5:20 til hverdag.....men de det 20 min. er altså også vigtige:rolleyes:, og i weekenden vil jeg altså IKKE op kl 5. Det er ikke fordi hun skal ud, og heller ikke fordi hun forlanger at blive fodret. Hun er ensom. Vores hus er nemlig i 2 etager og alle soveværelserne ligger ovenpå. Så når hun vågner kalder hun på os, det er jo klart. Ingen problem i det.

 

Nu er hun jo også for længe siden blevet renlig osv, så selvfølgelig hun må da gerne sove oppe hos os. Men. Der er jo trappen, og den er desværre ret stejl og hun tør pt ikke at gå op af den.

 

Må jeg overhovedet begynde at lære hende at gå op og ned, når hun nu ikke er ældre?? Hun er 9 1/2 mdr.

 

Hvis ikke, er der så nogen der har en smart løsning på hvordan man får sådan et 29 kilo tungt, langbenet uhyre op og ned af trappen hver dag uden at smadre ryggen totalt?

 

Den sidste måneds tid har jeg jo sovet nede på sofaen (så vækker hun mig nemlig ikke kl 5 ;-)), men den løsning synes både min mand og jeg er temmelig uholdbar i længden :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du havde båret fra hun var lille havde du ikke haft problemet i dag, men haft gode overarme :-D en gang op og ned i døgnet ville jeg ikke have problemer med, men så risikerer du jo at hun synes trappen er spændende og så skal den spærres af så hun ikke laver trapperæs ;-) for hun er klart for ung til at spurte op og ned flere gange om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er problemet sådan set ikke mine manglende overarmsmuskler, men hendes lange ben kombineret med min ringe højde.

 

Medmindre naturligvis jeg løfter hende op over hovedet når jeg går op af trappen :mrgreen:

 

Det er ikke et problem at holde hende fra at spurte op og ned af trappen hvis hun først får det lært, der er en dør mellem gangen og stuen og den er altid lukket (gaaaammelt hus, dåååårlig isolering)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Jeg vil også mene du sagtens kan lære hende og bruge trappen.

 

Som du selv siger så burde det være til og afholde hende fra og bruge den på andre tidspunkter af dagen - fx ved af babygitter.

 

Op og ned af trappen så sjældent vil jeg absolut ikke mene hun tager skade af!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...