Hop til indhold

Når hunde fejlfortolker deres ejere.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Ved I hvad det betyder når man ser en situation som denne:

 

Hunden, der ellers bare sidder afslappet og ser på sin ejer, læner pludselig kropsvægten helt frem på forbenene, retter opmærksomt ørerne fremad, får store øjne, tilter hovedet lidt og stirrer intens på højre hånd....... når ejeren står med bar røv og viklers og lige skal klø sig på højre hofte?.

 

At den får rigtig mange godbidder.

 

Jeg kunne godt mærke (da jeg så min hunds reaktion) at min bevægelse var lidt den samme som når jeg dykker ned i lommen for at fiske en guf op, men kom altså til at grine en smule af situationen. Godt nok er jeg godt polstret men kan dog ikke opbevare godbidder imellem dellerne. :lol: Og så gjorde det mig opmærksom på hvor anderledes hunde ser situationer.

 

Sommetider kan jeg være igang med et eller andet og pludselig reagerer hunden somom at f.eks. nu skal vi ud at gå tur, selvom det ikke har været inde på lystavlen hos mig.

 

Har I andre nogle oplevelser hvor hunden læser jer og tror at nu skal der ske noget bestemt, udfra hvordan den læser jer, som I slet ikke har til hensigt?.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:lol:

Ja det er et glimrende eksempel på hvordan vi nogle gange går fejl af hinanden :-D

 

Med min skønne hvalp Lucca oplever jeg, at den tolker næsten alt som et udtryk for at vi skal lege. Den værste er dog, når jeg får hovedet lidt for tæt på, når den er i "ude på skrammer" humør. Så har den på en eller anden måde fået ind i sit hoved, at jeg aller mest ønsker mig at blive bidt i næsen :confused: Ved ikke lige hvor den har fået det fra! Men det er da heldigvis ikke lykkes den endnu ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...