Hop til indhold

Australsk DdB-ejer i avisen


Umulia
 Share

Recommended Posts

En af mine "venner" (vi er faktisk uenige om det meste ;-)) fra det australske DdB-forum er blevet bedt om at sige sin mening om farlige hunde - eller rettere ejere, efter at en Mastiff blanding overfaldt og skalperede (true story! :shock:) en mand.

 

http://www.geelongadvertiser.com.au/article/2009/06/18/78821_news.html

 

Der er vi så tilfældigvis enige :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

Jeg giver Julie helt ret!

 

Hvorfor i alverden ville de have hunden mere aggressiv:shock: det fatter jeg ikke. Det lader til de ikke aner hvad de har mellem hænderne med den mastiff mix.

 

Det overrasker mig ikek at Julie bruger henden DdB som terapihund, den slags DdB'r er er en hel del af rundt om i verden:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit engelsk svigter mig (men det er så også så rustent så det er skammeligt), men bruger hun ikke som eksempel, at folk vil have at vide, hvordan de får deres hunde til at gø / knurre på kommando ? Hvad er det agressionsfremmende i det ? Og hvorfor skulle det være mere kritisk at lære en stor hund den adfærd fremfor en lille hund ?

 

Hunden, der omtales i artiklen...der står da ikke noget om, hvad den er trænet til ? Er den overhovedet trænet til noget som helst ?

 

En eller anden med et mere poleret engelsk...hjælp !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Mit engelsk svigter mig (men det er så også så rustent så det er skammeligt), men bruger hun ikke som eksempel, at folk vil have at vide, hvordan de får deres hunde til at gø / knurre på kommando ? Hvad er det agressionsfremmende i det ? Og hvorfor skulle det være mere kritisk at lære en stor hund den adfærd fremfor en lille hund ?

 

Hunden, der omtales i artiklen...der står da ikke noget om, hvad den er trænet til ? Er den overhovedet trænet til noget som helst ?

 

En eller anden med et mere poleret engelsk...hjælp !

Ms Kopunovich, whose huge French mastiff, Skoota, is a registered therapy dog, said her business often fielded calls from Geelong residents wanting her to train their large dogs to be more aggressive

Fru Kopunovich vis store Franske Mastiff Skoota er registeret terapihund, fortæller at hendes forretning ofte bliver ringen og af beborer som vil have deres store hund trænet mere aggressive

Redigeret af Dogue1
Link til indlæg
Del på andre sites

Fru Kopunovich vis store Frankse Mastiff Skoota er registeret terapihund, fortæller at hendes forretning ofte bliver ringen og af beborer som vil have deres store hund trænet mere aggressive

 

Nåååå på den måde. Ja, det er nok ikke lige en kurs man skal slå ind på...og så er det vel egentlig ligegyldigt, hvad størrelse kræet har. Hæ, stakkels dame at få den slags opkald, når hun åbenbart selv arbejder i en noget anden retning med sin egen hund.

 

Tak for hjælpen også :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Nåååå på den måde. Ja, det er nok ikke lige en kurs man skal slå ind på...og så er det vel egentlig ligegyldigt, hvad størrelse kræet har. Hæ, stakkels dame at få den slags opkald, når hun åbenbart selv arbejder i en noget anden retning med sin egen hund.

 

Tak for hjælpen også :5up:

No problemo:blink: Hvad hun skriver ang. halse og knurre komando, finder jeg vel ud af når hun kommer på fjæsen igen

Link til indlæg
Del på andre sites

No problemo:blink: Hvad hun skriver ang. halse og knurre komando, finder jeg vel ud af når hun kommer på fjæsen igen

 

Nå, du kender hende også :-D

Jeg synes hun gør sig til talsmand for meget hårdhændede træningsmetoder. Derfor er hun ikke lige min kop te. Men ellers fornuftig pige :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Og så vender du tilbage og refererer for os andre. Lige dét synes jeg er lidt mystisk....

Mystisk ved jeg ikke rigtig. Både Amerikanere og Australier har et gammelt syn på hundelyde. Tag feks RSPCA, de afliver hunde for at knurre eller snappe når de står ved en mad eller vandskål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Nå, du kender hende også :-D

Jeg synes hun gør sig til talsmand for meget hårdhændede træningsmetoder. Derfor er hun ikke lige min kop te. Men ellers fornuftig pige :5up:

Nej jeg kender hende ikke...endnu. Men jeg har sendt en venne anmodning sammen med en besked der fortæller lidt om Lexus

Link til indlæg
Del på andre sites

Mystisk ved jeg ikke rigtig. Både Amerikanere og Australier har et gammelt syn på hundelyde. Tag feks RSPCA, de afliver hunde for at knurre eller snappe når de står ved en mad eller vandskål.

 

Ih du godeste ! Jamen så er det vel bare (bare og bare) det der spiller ind, når hun tager gøen og knurren som eksempel på ting folk kunne ønske at lære deres hunde, som hun så ikke mener, de skal lære. Ja der kan man se. Jeg har aldrig tænkt over, at der skulle være forskellige holdninger til den slags imellem så tæt beslægtede lande som DK, USA og Australien f.eks. Jeg troede egentlig, at det var lille Danmark, der som altid halsede bagud, men altså ikke lige i den her forbindelse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...