Hop til indhold

Mælketænder


Gæst Unknown99
 Share

Recommended Posts

Gæst Unknown99

Hej allesammen..

 

jeg har et spørgsmål vedrørende mælketænder på hunde, og har ikke kunne finde noget på nettet. Anders er snart 7 måneder og syns stadigvæk hans tænder er ligeså skarpe som altid... hvordan kan jeg se de er faldet ud, er det ligesom med mennesker, at der ligepludselig mangler en tand. Hvor gamle plejer hunde at være når de mister deres tænder, og hvad gør man hvis de ikke falder ud naturligt? til sidst men ikke mindst, er der noget man kan gøre for, at stimulere dette, udover at hunden har rigeligt at tygge i.

 

Mvh

 

U99

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Hej allesammen..

 

jeg har et spørgsmål vedrørende mælketænder på hunde, og har ikke kunne finde noget på nettet. Anders er snart 7 måneder og syns stadigvæk hans tænder er ligeså skarpe som altid... hvordan kan jeg se de er faldet ud, er det ligesom med mennesker, at der ligepludselig mangler en tand. Hvor gamle plejer hunde at være når de mister deres tænder, og hvad gør man hvis de ikke falder ud naturligt? til sidst men ikke mindst, er der noget man kan gøre for, at stimulere dette, udover at hunden har rigeligt at tygge i.

 

Mvh

 

U99

 

 

Er du sikker på at han ikke har skiftet tænder?

Ellers ville jeg nok tage til dyrlæge og få hjælp dertil.

 

Jeg plejer at få afvide af dyrlægen at de helst skal være skiftet når hunden er 6 mdr.

 

Et tandskift hos hunde går stærkt, den nye tand er lyn hurtigt oppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Er du sikker på at han ikke har skiftet tænder?

Ellers ville jeg nok tage til dyrlæge og få hjælp dertil.

 

Jeg plejer at få afvide af dyrlægen at de helst skal være skiftet når hunden er 6 mdr.

 

Et tandskift hos hunde går stærkt, den nye tand er lyn hurtigt oppe.

 

umiddelbart ja.. det tror jeg iværtilfald ikke at han har.. men skal ikke kunne sige det.. de virker bare ligeså skarpe som de plejer..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
umiddelbart ja.. det tror jeg iværtilfald ikke at han har.. men skal ikke kunne sige det.. de virker bare ligeså skarpe som de plejer..

 

 

De blivende tænder er lidt kræftigere.

Ellers smut forbi Dr. dyr, så kan du da få vished :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skulle være underligt, om han ikke har skiftet NOGEN af tænderne... :shock:

 

Det er meget almindeligt at små hunde kan have problemer med at smide nogle af mælketænderne. Så kommer de blivende tænder op ved siden af mælketænderne. Eller bagved... Og så må man tit have dyrlægen til at fjerne de overskydende mælketænder.

 

Man kan godt se forskel på mælketænderne og de blivende tænder, for de blivende tænder er hvidere, --og også kraftigere.. Mælketænderne virker nærmest lidt gennemsigtigt-grålige ved siden af.

Men de små hunderacer bliver jo ved med at have sylespidse tænder.. Også efter tandskiftet. På hvalpe af store racer kan man tydeligt mærke når hvalpen har skiftet de spidse små hjørnetænder.

 

Uanset hvad, så er det nu du skal vise, at du har været flittig med at træne "vis tænder" med din lille hvalp. Det er meget sværere at begynde på at kikke i munden og børste tænder på en 7-måneders unghund end på en 8-ugers hvalp. Men selvfølgelig kan det da lade sig gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...