Hop til indhold

Advarsel til dem der bor i rødovre


Lonny
 Share

Recommended Posts

Dette er kopieret fra en tråd på HG:

 

Hej Alle

Jeg sætter lige denne mail ind som jeg har fået idag fra min dyrelæge .

 

 

 

Nyt fra Centrum Dyrehospital

Parvovirusdiarre i Rødovre:

Vi har desværre konstateret parvovirusdiarre hos hund i Rødovre.

Vi har her til formiddag modtaget svar fra vores laboratorie ,og smitten er foreløbig begrænset til boligområderne nær Rødovre Centrum.

Parvovirus diarre er en ekstrem smitsom sygdom og kan angribe hunden i alle aldre. Dog er hvalpe og ældre hunde især udsatte, og det er blandt denne gruppe at de fleste dødsfald ses.

Sygdommen optræder typisk med opkast, diarre (ofte blodig) og feber.

Du kan læse mere om sygdomme her: www.netdyredoktor.dk/sw8349.asp

 

 

 

Heldigvis er de fleste hunde beskyttet af deres vaccine. Parvovaccinen, som vi benytter her på Centrum Dyrehospital, er virksom i 2 år.

Vi kan dog se, at vaccinen "gennembrydes", og at en vaccineret hund bliver syg. I de tilfælde er symptomer dog ofte noget mildere.

 

Check for en sikkerheds skyld, at Din hund stadig er beskyttet af vaccinen.

 

 

 

Med venlig hilsen

 

Dyrlægerne Centrum Dyrehospital

Link til indlæg
Del på andre sites

Arrk... Det er ikke så langt fra os...

 

Selvfølgelig er Silke vaccineret, men også vaccinerede hunde kan få sygdommen i mild grad. Og DE kan så sprede smitten..:cry:

Så i løbet af kort tid kan smitten være ude over hele Københavnsområdet.....

 

Puuh... Jeg er glad for, at jeg ikke har hvalp lige nu... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige snakket med Centrum Dyreklinik, for der gik jo ren panik i mig, med lille hvaps, der snart flytter ind :genert:

 

Det er endnu begrænset til én hund, så det er ikke sikkert, at der kommer videre udbrud. Fik at vide, at jeg bare skulle falde helt ned til jorden og lade hvaps lege i parken (som så heller ikke ligger i Rødovre Centrum, men på grænsen mellem Rødovre og Valby).

 

Når der står, at det er begrænset til boligområderne i Rødovre Centrum, lyder det jo som om, der er flere hunde, der er smittet :lol: Men heldigvis kun én.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady

Jeg bor i Rødovre og min aske var igår temmelig sløv, hans lymfer er hævede helt vildt op, han ha øjenbetændelse og haft en slem diaré idag. Han har været ved dr.dyr og fik øjendråber og ellers fik jeg at vide at han har influenza..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...