Hop til indhold

sportræning for begyndere i Albertslund


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg skal (forhåbentlig) starte på sportræning her midt i juli, men der mangler nogle tilmeldinger før holdet kan starte op, så var det ikke noget for dig :blink:

 

Det er hos Danske hundecenter http://www.72183283.dk/

 

og der kan læses lidt om holdet her:

_____________________________________________________________

 

Dette hold vil give din hund en fantastisk mulighed for at udfordre sin hjerne og bruge sin næse.

 

I løbet af 5 træningsgange lærer du at lægge et godt spor til netop din hund og du vil lære at læse din hunds signaler, gennem individuel træning.

Derudover vil du selvfølgelig få et indblik i teorien bag spor og vil blive "klædt" på til at kunne træne videre derhjemme.

 

Der vil Ikke blive trænet med genstande på sporet men der er mulighed for schweisstræning med okseblod.

 

Træningen foregår med god afstand til de andre hunde og der vil ikke blive afholdt frikvarter.

 

Ved tilmelding vil du få tilsendt yderligere materiale om, hvad du skal medbringe den første gang og en mere udførlig kørevejledning.

Max. deltagere på dette hold er 5-8

 

ADRESSE FOR SPORTRÆNING: P.PLADSEN PÅ LEDØJEVEJ VED RISBY

2620 ALBERTSLUND.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder ikke så tosset - er der et sted man kan læse mere?

 

Jeg ved ikke hvor interesseret Samson vil være, han gider som regel ikke snuse sig frem til ting, bruger øjnene og er fantastisk til lure coursing - men hvis man kan lægge spor med okseblod kunne det måske vække hans interesse.

 

Edit: :damn:Jeg kunne jo bare lige læse startindlægget ordentligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder ikke så tosset - er der et sted man kan læse mere?

 

Jeg ved ikke hvor interesseret Samson vil være, han gider som regel ikke snuse sig frem til ting, bruger øjnene og er fantastisk til lure coursing - men hvis man kan lægge spor med okseblod kunne det måske vække hans interesse.

 

Edit: :damn:Jeg kunne jo bare lige læse startindlægget ordentligt...

 

Jeg skulle lige til at skrive: Hvad mener du med at læse mere, der er et link til hjemmesiden, men det havde jo så betydet at jeg ikke havde læst dit indlæg færdigt før jeg skrev :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder ikke så tosset - er der et sted man kan læse mere?

 

Jeg ved ikke hvor interesseret Samson vil være, han gider som regel ikke snuse sig frem til ting, bruger øjnene og er fantastisk til lure coursing - men hvis man kan lægge spor med okseblod kunne det måske vække hans interesse.

 

Edit: :damn:Jeg kunne jo bare lige læse startindlægget ordentligt...

 

Baldur bruger også øjnene, men på sådan et kursus lærer man jo hvordan man skal lægge sporet så hunden bliver tvunget til i stedet at bruge næsen. Baldur's førstevalg vil altid være hans øjne, og derefter næsen.

 

Baldur er også fantastiks til hurtig søg, hvor han tager færden i luften, men det der med at være grundig og få næsen i jorden, det er ikke lige ham :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder ikke så tosset - er der et sted man kan læse mere?

 

Jeg ved ikke hvor interesseret Samson vil være, han gider som regel ikke snuse sig frem til ting, bruger øjnene og er fantastisk til lure coursing - men hvis man kan lægge spor med okseblod kunne det måske vække hans interesse.

 

Edit: :damn:Jeg kunne jo bare lige læse startindlægget ordentligt...

 

Da vi gik til sportræning derude i marts, var der en slædehundeblanding på holdet. Han var helt klart også mest orienteret efter at bruge synet, og det krævede lidt arbejde med ham første gang at få ham til at fatte, hvad det drejede sig om. Men han endte da med at lære det, selvom han aldrig blev en af de dygtigste hunde på holdet (som Tyson f.eks. var :engel:, blære, blære).

 

Blod kan man prøve, hvis man beder om det. :-)

 

Det er wsg, der har holdet, så skriv evt. en PB til hende, hvis I har yderligere spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...