Hop til indhold

køkken vægt


Gæst chi
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Er der en som kan anbefale en god og præcis køkkenvægt til at veje hvalpe på?

 

Min gamle var meget dårlig, så har lige været i ikea og købe en ny i dag, som jeg havde hørt skulle være meget god.

 

Men for det første virker den kun hver anden gang, og for det andet for jeg forskellige resultater hver gang jeg vejer. -Ved så ikke om det er meget normalt når der ligger en lille hvalp og spræller?

 

På forhånd tak:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at den vejer forskelligt hver gang, kan du jo nemt teste ved at prøve og veje en "fast" ting, som fx. en kartofel eller lign. den skulle jo gerne veje det samme hver gang du prøver, i modsætning til en hvalp der spræller :-D

 

Jeg syntes selv at det var lidt vanskeligt at veje hvalpene, fordi vægten jo aldrig *låste sig fast' på en bestemt vægt når de lå der og sprællede :blink: Men bortset fra det er jeg ganske tilfreds med min køkkenvægt som jeg købte hos støvsugerposen.dk :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså en cola (som ikke spræller så meget) vejer det den skal hver gang... Men med hvalpene er hvalpene er der op til 20 g forskel hver gang, det synes jeg er alt for meget:confused:

 

Ved simpelthen ikke om jeg skal bekymre mig over at de ikke har taget på på 48 timer, eller om jeg skal være glad for at de har taget 20 g på:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Hejsa

 

Er der en som kan anbefale en god og præcis køkkenvægt til at veje hvalpe på?

 

Min gamle var meget dårlig, så har lige været i ikea og købe en ny i dag, som jeg havde hørt skulle være meget god.

 

Men for det første virker den kun hver anden gang, og for det andet for jeg forskellige resultater hver gang jeg vejer. -Ved så ikke om det er meget normalt når der ligger en lille hvalp og spræller?

 

På forhånd tak:-D

 

er det ikke bare at veje en hvalp et par gange, og så tage gennemsnittet? så længe de bare ikke taber i vægt.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså en cola (som ikke spræller så meget) vejer det den skal hver gang... Men med hvalpene er hvalpene er der op til 20 g forskel hver gang, det synes jeg er alt for meget:confused:

 

Ved simpelthen ikke om jeg skal bekymre mig over at de ikke har taget på på 48 timer, eller om jeg skal være glad for at de har taget 20 g på:(

 

Nej det kan jeg så godt se. Det problem havde jeg heldigvis ikke, der var ingen tvivl om at hvalpene tog på, problemet lå i at aflæse resultatet fordi det aldrig stod stille når de blev ved med at ligge og sprælle :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine og andre dyr bliver vejet i en stor margrethe skål og så en Soehnle-vægt! Kan anbefale altid at veje en fast ting (fx skålen) så man opdager når batterierne begynder at strejke.

 

Sprællende hvalpe kan muligvis ligge stille hvis man lægger et viskestykker ned over dem (sæt skål + viskestykke på vægten, tryk på tare, hvalp ned under viskestykke, vupti vægten vises fint)

Link til indlæg
Del på andre sites

Læg et par stykker køkkenrullle eller et tyndt stykke stof i skålen først. Skålen er kold og så spræller de. Krøl det evt lidt sammen så hvalpen kan gemme sig i det..

 

Jeg havde en karklud (ren og tør selvf. :mrgreen: ), i bunden af skålen, men det forhindrede dem nu ikke I at ligge og rode rundt så man næsten ikke kunne aflæse resultatet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...