Hop til indhold

Har din hund en pudsig vane?


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

Har din hund en pudsig vane?

 

Toffi har en vane når hun vil fortælle at hun skal ud og tisse.

Hun kommer hen til mig og...kigger :D

Hun går stort set ikke til de andre i huset.

Og hun gør det næsten kun hvis jeg opholder mig i det rum hvor havedøren er. Hvis jeg f.eks. ser tv i stuen gør hun det stort set aldrig, høflig hund, hvar´ Men det er måske fordi vi vel efterhånden har fået indkørt en vis form for rutine for tissetider, så det er trods alt sjældent hun behøver at sige til.

 

Da hun var hvalp prøvede jeg at lære hende at skrabe på døren eller på anden måde sige til, men uden held.

Jeg troede det var fordi det ikke "lå til hende".

Overvejede på et tidspunkt ringeklokke i chihuahuahøjde :wink:

 

Men den anden dag havde jeg fået lukket døren ind til stuen fra soveværelset, den plejer ellers altid at stå åben pga kattens kattelem. Tænk, så gik hun straks hen og skrabede på døren med sin pote, som det naturligste, og kiggede samtidig på mig. Så hun KAN godt skrabe på døren, jeg gad nok vide hvorfor hun ikke gør det på havedøren :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Perlen88

Charlie er i det hele taget bare en pudsig hund :lol: Det er svært at beskrive hvorfor og hvordan, det skal næsten opleves.

Han lurer meget, går rundt og kigger og ligner en, der altid pønser på noget. Samtidig er han utrolig nem at læse, vi kan altid regne ud hvad han vil, selvom han egentlig ikke gør noget specielt. Han er bare god til at udtrykke sig :D

 

King... Tja, hvad skal man sige?? Han er bare lalleglad og synes livet er en stor fest, tror jeg.. Han har i hvert fald været hvalpet rigtig længe, og kan stadig have temmelig godt fat i hans barnlige side indimellem :lol:

 

Det er ikke deciderede vaner, men det er sjovt at se på :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tacco har fået en rigtig fin vane:

 

Når vi er på besøg hos mine svigerforældre bliver vi altid et par dage fordi der er langt at køre. Når Tacco så vågner så vågner kl fem og skal tisse ( det gør han hver morgen for der står vi op til hverdag ) så går han ind il SVIGERFAR og dutter på ham indtil han bliver lukket i haven, det er da bare for fedt, så kan vi andre bare sove længe :lol: og svigerforældrene har lige mistet deres hund så svigerfar syntes heldigvis det er hyggeligt.

 

En anden vane han har er at når min mand kører om morgenen så kommer Tacco op og putter i sengen indtil jeg skal op, det er hyggeligt. Og han ved godt han ikke må være der om aftenen og natten, så det er superfint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Har din hund en pudsig vane?

 

Toffi har en vane når hun vil fortælle at hun skal ud og tisse.

Hun kommer hen til mig og...kigger :D

Hun går stort set ikke til de andre i huset.

Og hun gør det næsten kun hvis jeg opholder mig i det rum hvor havedøren er. Hvis jeg f.eks. ser tv i stuen gør hun det stort set aldrig, høflig hund, hvar´ Men det er måske fordi vi vel efterhånden har fået indkørt en vis form for rutine for tissetider, så det er trods alt sjældent hun behøver at sige til.

 

Da hun var hvalp prøvede jeg at lære hende at skrabe på døren eller på anden måde sige til, men uden held.

Jeg troede det var fordi det ikke "lå til hende".

Overvejede på et tidspunkt ringeklokke i chihuahuahøjde :wink:

 

Men den anden dag havde jeg fået lukket døren ind til stuen fra soveværelset, den plejer ellers altid at stå åben pga kattens kattelem. Tænk, så gik hun straks hen og skrabede på døren med sin pote, som det naturligste, og kiggede samtidig på mig. Så hun KAN godt skrabe på døren, jeg gad nok vide hvorfor hun ikke gør det på havedøren :?:

 

Er det ikke fordi kattelemmen er der?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Ja, mange tror jeg, livet er en stor pudsig vane :lol:

 

De har stor indflydelse på deres liv, så de har jo været med til at udvikle det hele :)

 

Susi holder meget på vaner, så hvis jeg skulle glemme noget så minder hun mig om det, tørfisk og konger er specielt vigtigt, og gåture :lol:

 

Hun henter Mika oppe i haven for mig hvis jeg skal bruge hende :lol:

 

Nja, hun ved også hvornår hun bør slippes løs på gåture, så der stopper hun op og kigger på mig :wink:

 

Mika Er en munter bette tøs, hun vil have mig op i sofaen og lege med tøjdyr, det er sjovt, det er halvnus for nusseri er det allervigtigste for min lille bløde tøs :oops:

 

Hun elsker ture i haven i mørke hvor jeg har pandelygte på, for hun er nemlig vild med lysglimt, også fra solen, så der kan hun have rigtigt travlt, og gæster kan ikke altid regne ud hvad pokker der foregår :lol:

 

De ved når jeg skal hjemmefra uden dem, og så kan de godt skynde på mig, for nu vil de have deres afskedsgodbidder :lol:

 

Ingen alenehjemmeproblemer her :lol:

 

Nå ja og det hele vokaliseres, dvs at de snakker til det meste i de nævnte situationer, der er meget meget mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har din hund en pudsig vane?

 

Toffi har en vane når hun vil fortælle at hun skal ud og tisse.

Hun kommer hen til mig og...kigger :D

Hun går stort set ikke til de andre i huset.

Og hun gør det næsten kun hvis jeg opholder mig i det rum hvor havedøren er. Hvis jeg f.eks. ser tv i stuen gør hun det stort set aldrig, høflig hund, hvar´ Men det er måske fordi vi vel efterhånden har fået indkørt en vis form for rutine for tissetider, så det er trods alt sjældent hun behøver at sige til.

 

Da hun var hvalp prøvede jeg at lære hende at skrabe på døren eller på anden måde sige til, men uden held.

Jeg troede det var fordi det ikke "lå til hende".

Overvejede på et tidspunkt ringeklokke i chihuahuahøjde :wink:

 

Men den anden dag havde jeg fået lukket døren ind til stuen fra soveværelset, den plejer ellers altid at stå åben pga kattens kattelem. Tænk, så gik hun straks hen og skrabede på døren med sin pote, som det naturligste, og kiggede samtidig på mig. Så hun KAN godt skrabe på døren, jeg gad nok vide hvorfor hun ikke gør det på havedøren :?:

 

Er det ikke fordi kattelemmen er der?

 

Du mener, hun vil ikke komme for tæt på noget der er "for meget kat"?

Det kan skisme da godt være! -Men det er ikke fordi hun virker til at være bange for døren på nogen måde. Iøvrigt har vi også en anden havedør, ca 5 meter derfra, den har hun bare aldrig valgt at gå til, men det er måske fordi vi ikke bruger den så meget.

Og hun kunne også vælge at skrabe på hoveddøren, det gør hun heller ikke.

Men interessant teori, det er sikkert. Ved ikke lige hvordan jeg får det testet. måske ved at bruge den anden havedør en måneds tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tulle har mange sjove vaner ...

 

Hvis nogen kommer hjem - og hun ikke er alene hjemme - så hilser hun kun kort på den der kommer ind af døren - og så spurter hun hen til den der hele tiden har været hjemme - for lissom at fortælle "seee hvem der er kommet" ...

 

Hvis det er min mand der kommer hjem - så spurter hun ind på kontoret og hopper op i hans stol og venter på ham der :D

 

Når hun synes det er ved at være mad-tid så får hendes madskål nogle ture gennem køkkenet ... så kan vi ikke undgå at høre at hun er sulten.

 

Det var lige dem jeg kunne komme på lige nu - der er sikkert mange flere ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar har en vane der både er sjov og irreterende. Når han vækker mig om morgenen lægger han sig ovenpå mig, når jeg så endelig overgiver mig og vil ud af sengen. Stiller han sig på tværs med forbenene på den ene side af mig og bagbenene på den anden og hans krop følger min mens jeg forsøger at komme nogenlunde elegant ud af sengen. Jeg har både taget den mavende ud af sengen og rullende samt mange andre mere eller mindre akrobatiske krumspring. Det hjælper ikke at skubbe ham væk, for så lægger han sig bare på mig igen og vi kan starte forfra. Når vi så endelig er kommet ud af sengen, kigger han på mig som om han vil sige. Det var du godt nok længe om. :lol:

Oskar har også for vane at lægge sig midt i en døråbning, så man skal vade hen over ham, når man skal forbi.

Link til indlæg
Del på andre sites

UHHH

Kan skrive tykke bøger om det tror jeg...

 

Freja...

- snorker med ÅBNE øjne ???

- lægger sig altid ned med forparten først...

- ligger 99,9 % sikker altid OVENPÅ sit hundehus...

 

Laika...

- Bærer altid noget i munden...forsøger gerne at spise guffer SAMTIDIG med at hun har ben eller legetøj i munden...

- Gnider sig op af buskene.... (for at komme i kontakt med katten)

- Elsker at sove i en bunke sko :) ( deraf kælenavnet Skofriks)

- Elsker at klatre rundt på rundballer og vælte sig i løs halm... ( går MEGET stærkt når der er en kat foran!)

- klartre i det hele taget rundt på mange ting halm, brændestabler, murbrokker .... ( ja, så kan man vel ikke hedde andet end Bjerggeden vel ?)

 

Nå, må helle se at få holdt.... :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lua har også en del sjove og underlige vaneru67.gif

 

Når man kommer hjem så styrter hun altid ind i sengen hvor hun laver playbow og tosser rundtb99.gifHvis man ligger sig ned på sengen bliver man over myssetr17.gif

 

Når hun får noget lækkert f.eks en tørfisk, oksestrube, osv så kaster hun altid rundt med det, laver playbow og giver lige en hel koncert inden hun enten begraver eller æder godternef10.gif

 

Så har hun også en særlig vane når vi er i strandparkenu67.gif Det er nemlig et bestemt græsareal hvor hun stort set altid får søgu67.gif Når vi når der til, så spurter hun ud på plænen og skratter bagud med beneneu67.gifSå meget at hun ofte drejer en hel omgangm82.gif Det ser virkelig morsomt ud sådan som hun tosser rundt..

 

Så har hun selvfølgelig sådanne dagligdags vaner som at bede om nyt vand ved at skratte på køleskabetu67.gif , fortælle at kongen igen er faldet ind under reolen :roll: Det fortælles med en hysterisk hylen :roll:

 

Hun har også et morgen ritual med kasper. Når jeg er på morgenvagt og hun har været alene fra kl 4.30 til 7.30 så kommer kasper jo hjem og skal sove :) Når han så går i seng får hun altid nogle viskestykker og et glas med leverpostej :D Glasset med leverpostej tages med i seng :shock: Og så ligger hun UNDER dynen og spiser detr19.gif Ikke engang med hovedet ude, men heeelt under. Det gør hun HVER gang. Hun syntes vist det er ret så hyggeligtr16.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Jo sjove vaner eller også et indstink om at hyrde. Når vi står op om morgenen hyrder de os rund hvis ellers vi vil, men alle 3 hunde arbejder på at vi ikke skal i soveværelset igen, og kan de forhindre os i at komme på badeværelset så er det jo lykkedes for dem at vi ikke tager arbejdstøjet på. Når vi er i haven prøver de også på at hyrde fuglene rundt i træerne, men det der er det sjove er at fuglene faktisk driller hundene ved kun at flyve til nærmeste træ, og hundene går altid bag om træet så fuglene stadig flyver i haven. Det er også en hyrdehunds opgave at samle flokken, og det er jo ofte svært når der skal laves noget inde og ude på samme tid, men her klares det ved at en af hundene lægger sig i døren ud til, og de 2 andre holder øje med den der arbejder ude. ( dette kan så kun lade sig gøre når døren står åben. ) Når de hyrder os går de så tæt på vores ben de kan, og nabber os i buksebenene for at lede os den vej de vil have vi skal gå.

 

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine tøser har også mange forskellige vaner og små tosserier. Lige som anne-maries tøser, så er mine også gode til at fortælle, hvornår det er tid for det ene og det andet.

 

Jeg er meget velopdragen, og ved hvornår der skal løftes dyner, så de kan smutte ind under. Fodringstid, friskt vand, linen skal tages af dem, de skal nusses osv. :lol:

 

Frida er også meget lærenem i den retning. Hun har lært at kradse på døren til køkkenet,når hun er sulten. Kradse på sofaen, når man gerne vil derop og kradse på bukseben, når hun vil op og nusses.

Joh, hun ligner sin mor gør hun :lol: Hun har iøvrigt samme sjove idé som Nanna...hun er helt vild med at bide i smykker :D

 

Amy kører meget på hele "jeg er morsyg-konceptet". Fx. har hun lige nu mast sig ind på mit skød, og er ved at skubbe min bærbare væk, bare fordi hun vil nusses. Hun bliver da også nusset, så nu ligger hun og brummer selvtilfreds, og min pc ligger snart på gulvet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Perlen88

Og Charlie bruger hovedpude, når han sover i sofaen :lol: Han tager en af puderne i sofaen, og trækker den ind under hans hoved, så han kan ligge med hovedet på den.

 

Ret sødt, synes jeg :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og Charlie bruger hovedpude, når han sover i sofaen :lol: Han tager en af puderne i sofaen, og trækker den ind under hans hoved, så han kan ligge med hovedet på den.

 

Ret sødt, synes jeg :lol:

 

:lol::lol: Det er nemlig ret sødt :oops: Det gør Lua også :D

 

Lua_chiller.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Perlen88
Og Charlie bruger hovedpude, når han sover i sofaen :lol: Han tager en af puderne i sofaen, og trækker den ind under hans hoved, så han kan ligge med hovedet på den.

 

Ret sødt, synes jeg :lol:

 

:lol::lol: Det er nemlig ret sødt :oops: Det gør Lua også :D

 

Lua_chiller.jpg

Nåh, hvor sødt... :lol: Og så lige med dynen over sig, så er der dømt råhygge :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og Charlie bruger hovedpude, når han sover i sofaen :lol: Han tager en af puderne i sofaen, og trækker den ind under hans hoved, så han kan ligge med hovedet på den.

 

Ret sødt, synes jeg :lol:

 

:lol::lol: Det er nemlig ret sødt :oops: Det gør Lua også :D

 

Lua_chiller.jpg

Nåh, hvor sødt... :lol: Og så lige med dynen over sig, så er der dømt råhygge :wink:

 

Åhr, sådan nogle hovedpudehunde er da ikke til at stå for (Ups, er det mon pga menneskeliggørelse at vi finder det kært?)

Toffi bruger også tit hovedpude, bare på en anden måde...der er plads til hele kroppen OG mit hoved :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skulle jeg skrive alle Sittos mærkelige vaner - ville det blive til en hel bog! a025.gif

 

Men hendes nyeste mærkelige vaner er; Når hundene skal være alene, er de vant til enten at få nogle godbidder spredt ud over gulvet, eller få en tyggepind. I nogle uger har de nu fået sådan nogle knase-stænger, men dem løb jeg så tør for, og tænkte at så kunne de få en oksehuds tyggepind (de der små tynde nogle), for dem plejer de at være hel vilde med.

 

Men tror i da Sitto gad æde dem? Niks, hun vil enten have en hundekiks, eller en af de der knase-stænger, oksehuds tyggepinde kan åbenbart ikke bruges til alenehjemme situationen, men når jeg er hjemme, kan hun godt bruge dem -så er hun hel vild med dem. :roll: Tossede hund!

 

Så nu har jeg været ude og købe masse af knase-stænger og nogle lækre hundekiks, da det jo åbenbart er det eneste Sitto kan bruge i den situation. o010.gif

_________________________________

 

Kency - tjaeh, hun er også bare én mærkelig hund! a040.gif

 

Men en mærkelig vane hun har er, når jeg kommer hjem, så kommer hun løbende hen til mig og siger "uhwaaaauwaauwauuu" (sådan ca). Det lyder simpelthen så sødt. s030.gif Og så vil hun gerne, om morgenen, have at jeg flytter mit hovede fra min hovedepude, så vil hun lægge der, og så ligger hun sit hovede oven på mit hovede :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...