Hop til indhold

Opdrætter navne


Gæst Reaper
 Share

Recommended Posts

Gæst Reaper

Hvordan får man et såkaldt opdrætter navn?

 

Er det noget man selv finder på og bare sender med når hvalpene skal bogføres?

 

Fx. Hejsa's Ole ?

 

Håber på svar, har forsøgt at finde svar andre steder men uden held.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan man gør i DRU -hvor jeg mener dine hunder er? Ved jeg ikke.

 

Men i DKK der søger man om et navn (og betaler en mindre formue for det!) og først når man har fået den endelige godkendelse fra DKK kan man bruge kennelnavnet og så bliver det efter automatisk påført dine hvalpes stamtavler når du sender dem til registering hos DKK :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan får man et såkaldt opdrætter navn?

 

Er det noget man selv finder på og bare sender med når hvalpene skal bogføres?

 

Fx. Hejsa's Ole ?

 

Håber på svar, har forsøgt at finde svar andre steder men uden held.

 

 

I DKK (som jeg jo kun kan svare for) kan du købe dig et kennelnavn til den fornemme pris af totusindeetellerandet. Eksempelvis Hejsa

 

Derefter kan du kalde dine navne for Hejsa's Ole.

 

Der er kun en opdrætter under hovedorganisationen der kan kalde sig for Hejsa.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Mange tak for svar begge 2 :)

 

Man skal vel have opdrætternavn for at opdrætte i DKK, eller behøves man heller ikke det ?

 

Er der nogen DRU folk der kan komme på banen her?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for svar begge 2 :)

 

Man skal vel have opdrætternavn for at opdrætte i DKK, eller behøves man heller ikke det ?

 

Er der nogen DRU folk der kan komme på banen her?

 

Man skal ikke have kennelnavn for at opdrætte et kuld eller to i DKK, men har med mere end x antal kuld i løbet af x antal år (mener det er 3 kuld på 5 år, men jeg er slet ikke sikker :oops::rolleyes: ) så skal man.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Tak for svar :)

 

Hvad så hvis jeg vælger at kalde dem for fx. Donna's Lol - er Donnas så et opdrætternavn, eller kan dette bare godt være en del af navnet?

 

- Eller fx. Huset's lol ?

 

Jeg vil bare gerne vide hvilke regler der gælder her, må de kun få et navn fx. Plet?

 

Håber I forstår mit indlæg :)

Link til indlæg
Del på andre sites

I DRU er der ingen regler for hvor langt et navn må være (eller det var der ikke sidste år).. og du behøver ikke købe kennelnavn for at de får samme start navn. I DKK må en hvalp fra en ikke opdrætter kun have et navn og navnet i et kuld må ikke starte med samme ord( husetsallerbedstehvalpepige og husetseverlastingloveboy.. og max 35 karakterer)

For et eller andet beløb (jeg kan ikke huske om det er 20 kr) kan de alle få samme startnavn påført fx Huset´s.. Så kan resten af navnet fx være allerbedste hvalpepige..Eller Husets everlasting loveboy (bare et par eksempler)..

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine er fra DRU, jeg ved ikke om avleren overholdt reglerne, men da vi kom for at hente Petrine spurgte hun hvad vi ville have i stambogen og så blev det skrevet ind med kuglepen, vi havde frit slag og medmindre avleren har en rigtigt god hukommelse så kan jeg ikke se, hvordan hun kan indberette / arkivere stambogsnavnet noget sted ;-) dvs kun os der har stamtavlen ved hvad det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Nej, det lyder faktisk underligt - I Donnas stambog fra DRU står hendes navn klart indskrevet via pc - er du sikker på din bog er rigtig? :neutral:

Navnet står samme sted som stamtalven, altså der er jo en masse andre sider i DRU bogen også.

 

Fik I bogen med , med det samme?

Min skulle sendes ind til ejerskifte da den først var reg. i opdrætterens navn.

 

(Men jeg ved selvfølgelig heller ikke om der er fusket med Donna's, men det går jeg bestemt ikke ud fra - for jeg var meget efter opdrætter lige fra starten) .

 

Tusind tak for svar - jeg skal lige forstå det rigtigt, jeg må godt kalde den Donna's lol hos DRU selvom jeg intet kennelnavn har? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...