Hop til indhold

Når vennerne ikke er gode nok


Gæst ENVY
 Share

Recommended Posts

Kahlúa er endelig kommet sig over sin løbetid/hormon helvede og er blevet "sig selv" igen..

 

Hun er blevet totalt legesyg og der skal bare leges når vi møder andre hunde... Dejligt :D ALLE fremmede hunde vi har mødt hvor de har været løse har hun leget med. Leget GODT med...

 

Men de sidste 3 dage har vi været oppe på noget vi kalder uni. Her oppe bor alle Lua's bedste venner som hun har kendt siden hun selv eller de var hvalpe. De sidste 3 måneder har hun ikke leget med dem men bare hilst da hun jo ikke gider andre hunde op til, i og efter løbetiden.

 

Men hun vil ikke lege med dem :shock: Skælder helt vildt meget ud :shock: Jeg presser hende selvfølgelig ikke til samvær med dem, men det virker underligt :? For bagefter kan vi gå på fælleden, møde en fremmede hund som hun så leger vildt godt med :shock:

 

Er det ikke underligt? Hvorfor gider hun ikke sine venner? Hvorfor er de ikke gode nok? Hun har jo altid elsket at lege med dem :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke rigtig til at gisne om men måske skal du tænke over hvad forskellen er på situationerne hvor Lua møder andre hunde.

 

Eks. Jeg formoder, at når hun møder fremmede hunde er det som regel en af gangen og på et neutralt sted. Ved ikke hvad Uni er men det lyder indendørs i mine ører og der skal hun måske møde mange af vennerne samtidig. Hvis det er sådan skulle I måske prøve at mødes udenfor en ad gangen og evt. bagefter lave lidt fodersøg med hundene i flok.

 

Når du fortæller lyder det som om I har en flok, der ses ofte. Måske føler Lua sig ikke helt sikker på sin rolle i flokken længere, men det er bare et bud. Svært når man ikke selv ser det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være hun alligevel ikke er heeelt klar endnu. Toffi følges vist ligenu pænt ad med Lua omkring hormonbøvl.

I sidste uge gik hun og vendte rumpen til alle mænnerne nede i byen og svingede halen til side. Og hilste vældig gerne på hunhunde også.

 

Men da så hendes bedste hundeven kom på besøg gik det også fint et kvarters tid, men så syntes hun at han var irriterende og for vild, og så gemte hun sig mellem mine ben og knurrede ham væk. Og to timer efter kørte vi ham hjem, for de havde ingen glæde af hinanden.

 

Så måske:Giv tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke rigtig til at gisne om men måske skal du tænke over hvad forskellen er på situationerne hvor Lua møder andre hunde.

 

Eks. Jeg formoder, at når hun møder fremmede hunde er det som regel en af gangen og på et neutralt sted. Ved ikke hvad Uni er men det lyder indendørs i mine ører og der skal hun måske møde mange af vennerne samtidig. Hvis det er sådan skulle I måske prøve at mødes udenfor en ad gangen og evt. bagefter lave lidt fodersøg med hundene i flok.

 

Når du fortæller lyder det som om I har en flok, der ses ofte. Måske føler Lua sig ikke helt sikker på sin rolle i flokken længere, men det er bare et bud. Svært når man ikke selv ser det.

 

Uni er ikke indendørs :wink: Vi kalder det bare uni fordi det er oppe ved univesitetet :wink:

 

Men du har helt ret i at hun ofte mødes med mange hunde ad gangen. Alle de andre hunde bor deroppe og luftes derfor på områderne hver dag. Måske det er for meget for hende :? og måske det er for sikker gund for de andre og ikke for hende.. Jeg tror du har ret i det med at hun nok ikke er sikker på hendes plads i flokken længere. Og der er sket mange ting de sidste pa måneder. Hendes bedste pinscher veninde fra den flok er flyttet, Basil som også var en god ven kan pludselig ikke med de andre hanner, og Fenris som før var så hvalpet er pludselig ikke en hvalp længere :wink:

 

Jeg tror vi skal lade vær at gå derop, og hvis gør skal jeg måske lade Lua bestemme om hun vi ned til dem eller ej..

 

Måske hun også føler sig tvunget til at lege hvorimod at når vi møder hunde på fælleden eller på stranden, så ved at hun at hvis ikke de leger så gå vi bare videre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være hun alligevel ikke er heeelt klar endnu. Toffi følges vist ligenu pænt ad med Lua omkring hormonbøvl.

I sidste uge gik hun og vendte rumpen til alle mænnerne nede i byen og svingede halen til side. Og hilste vældig gerne på hunhunde også.

 

Men da så hendes bedste hundeven kom på besøg gik det også fint et kvarters tid, men så syntes hun at han var irriterende og for vild, og så gemte hun sig mellem mine ben og knurrede ham væk. Og to timer efter kørte vi ham hjem, for de havde ingen glæde af hinanden.

 

Så måske:Giv tid.

 

Ja jeg håber da at hun gider dem igen på et tidspunkt :)

Det er nogle søde hunde der er i den lille flok, både store og små, og Lua har jo kendt dem siden hun eller de va hvalpe så det ville være rigtigt ærgeligt hvis hun pludselig slet ikke gad dem.

 

Forleden på stranden legede hun med Tjango som er en dobberman vi ofte møder. De susede afsted og legede næsten 1/2 time... Så hun er legesyg!

Hun legede også med 2 små chihuahua'er igår og det gik bare så fint. Det var den ene af chi'erner der ikke gad mere og Lua stod og kiggede laaangt efte dem da de gik :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...