Hop til indhold

Kennelhoste.


Bantus
 Share

Recommended Posts

Er der nogle herinde der har fået deres hundevaccineret mod kennelhoste?? Hvis der er kunne jeg godt tænke mig at vide om der er nogle der har oplevet birvirkniner eller andet?? og hvorfor i har valgt at få dem vaccineret mod det??

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine er vaccineret... Og er blevet det ved hver vaccination.

 

De har fået næsedrypsvaccinen i år og sidste år, og jeg har ikke oplevet nogle bivirkninger ved den. Og ingen af hunden har haft kennelhoste det sidste år.

 

Jeg vælger at vaccinere, da vi tit er sammen med mange forskellige hunde. Og Oscar har én gang haft kennelhoste - han var vaccineret, men med sprøjten. Det var før vi fik Svea.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Min hund blev altid vaccineret mod kennelhoste og dette mest fordi jeg trænede med hende i klub og deltog i div prøver og udstillinger. Alle disse aktiviteter kræver det.

 

Hun skulle have været vaccineret med den "nye" gennem næsen, men grundet hendes nyrebalance på daværende tidspunkt havde gået den forkerte vej valgte vi, at trække den lidt - vacciner skal gives når hunden er på toppen og ikke hvis den slås med et eller andet fysisk, ellers kan de resultere i en syg hund. Er hunden ordentlig rask/frisk på vaccinetidspunktet er det sjældent der kommer de store bivirkninger.

 

Jeg har aldrig oplevet bivirkninger ved vaccinationer, men nåede som sagt aldrig at "prøve" den nye kennelhoste vaccine, men den er efter sigende hårdere ved dem (og meget mere effektiv) end den der har været brugt hidtil (injektion sammen med en masse andet).

Link til indlæg
Del på andre sites

(...)

Jeg har aldrig oplevet bivirkninger ved vaccinationer, men nåede som sagt aldrig at "prøve" den nye kennelhoste vaccine, men den er efter sigende hårdere ved dem (og meget mere effektiv) end den der har været brugt hidtil (injektion sammen med en masse andet).

 

Vores dyrlæge startede med at bruge dem sidste år, og der bad de alle der fik vaccineret hunde med den om at ringe efter nogle dage for at fortælle om hunden havde været påvirket af den eller ej.

 

Der var 4 der havde oplevet at hunden havde nyst meget og var lettere påvirket.

 

Oscar og Svea nøs lidt på selve dagen, men ikke noget videre. Både i år og sidste år...

 

Svea var dog i år noget ked af at få den, men det var vist mest fordi dyrlægen ikke fik det hele i på en gang, da Svea rykkede hovedet. Oscar reagerede ikke på det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...