Hop til indhold

Min hund tisser inden for igen

Gæst Mathias Bredmose
 Share

Recommended Posts

Gæst Mathias Bredmose

Hej. Min han hund er 1 år og havde sådan set lært at tisse udenfor, men nu han begyndt at tisse inde igen. Det en langhåret dværg gravhund. Er der nogen der kan svare mig på hvorfor han er begyndt igen, og hvordan jeg kan få ham til at stoppe ? det skal lige siges jeg har 2 hunde. Ham på 1 år og en anden gammel gravhund på snart 12. Så har gået og tænkt over om det kan være fordi han vil vise det ham som bestemmer? Og det ikke sådan fordi han tisser helt vildt det mere sådan strinter, og vi har ikke taget ham i det rigtigt. han gør det i skjul. 2 gange på min mors soveværelse og på hans hundeseng. eller dvs deres begges. det nok det ældste der har haft mest glæde af den. På forhånd tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan sagtens være hormonelt. Men det kan også være hans alder. Han er ved at være teenager.. Der er mange hunde, der glemmer alt hvad de har lært.. selv renlighed:-)

Hvis det er hormonelt, så har jeg ikke rigtig nogle gode råd, men er det teenagerproblemet, så er det et par skridt eller 5 tilbage i renlighedstræningen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CookiesMoar

Det at han gør det i skjul siger mig at det nok er teenage problemer.

Du skriver ikke noget om hvor meget han bliver luftet, men kan næppe tro at det er pga. for få muligheder for at tisse af... Især når du nu nævner at det nærmest er strintning...

Får han leverposteg madder? Har af en dyrlæge hørt at nogle hanhunde kan begynde at strinte hvis de får for meget lever...

Men ellers... ja så hælder jeg mest til at det er teenageløjer/hormonelt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mathias Bredmose
Det at han gør det i skjul siger mig at det nok er teenage problemer.

Du skriver ikke noget om hvor meget han bliver luftet, men kan næppe tro at det er pga. for få muligheder for at tisse af... Især når du nu nævner at det nærmest er strintning...

Får han leverposteg madder? Har af en dyrlæge hørt at nogle hanhunde kan begynde at strinte hvis de får for meget lever...

Men ellers... ja så hælder jeg mest til at det er teenageløjer/hormonelt...

Han bliver ikke luftet for lidt, vi har en stor hundegård til dem som de løber rundt i . Og så går vi self ture med ham

Link til indlæg
Del på andre sites

• 3 weeks later...
Gæst Mathias Bredmose

Hej Alle! Da jeg fortalte det med min hund, altså jeg tog ham i det hvor han lettede benet og tissede, jeg for hen og self sagde nej. sagde nej nogle gange og pegde på det, og det virkede, han har ikk gjort det siden :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

uden at være 100% sikker i min sag, synes jeg at have hørt at der er nogle hanhunde der begynder at markere indendørs når de begynder at blive kønsmodne.

Det kunne godt lyde som om det var sådan noget, han har jo alderen til det.

Men tror der må nogle andre på banen, og uddybe hvis det er rigtigt, for har aldrig selv haft problemet.

Link til indlæg
Del på andre sites