Hop til indhold

Har hvalpetræningen givet min hund et chock


Gæst mimsis
 Share

Recommended Posts

Tak for de hurtige svar.

Jeg træner i DCH' date=' og bor i Århus.

Jeg er glad for at høre, at det ikke kun er mig, som syntes, at det var meget mærkeligt det hele.

At se ens lille hund blive jagtet på den måde var utrolig hårdt, og jeg viste jo ikke, hvad de andre hunde kunne finde på. Efterfølgende har jeg læst at en Amstaff kan have en kort lunte og kan have svært ved at aflæse andre hundes signaler. DCH skriver endda på deres hjemmeside, at disse hunde faktisk ikke må være løse af netop den grund.

 

Jeg havde ellers glædet mig til at træne og give min hund en masse gode oplevelser.[/quote']

 

http://www.positivtraening.dk - en rigtig god træner som jeg har brugt meget, hun er sød og forstående, er god til hunde og hendes hold er inddelt efter størrelse

Her bliver hunde ikke bare sluppet fri på den sindssyge måde du har oplevet.. Og kan godt forstå du er dybt rystet, de burde virkelig ikke have lov at træne hunde på den måde..

 

Det kommer til at tage tid at lære din lille hvalp at andre hunde er okay, og det kan egentlig kun gå for langsomt at finde en god og seriøs positiv træner som tager højde for din hunds sind og størrelse..

 

Det sted kan jeg på det varmeste anbefale.

Små hold, og så bliver der taget hensyn til hver enkelt hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg kom til træningen havde jeg fuld tillid til at træneren er den klogeste og hun viste, hvad hun gjorde. Jeg spurgte endda to gange om det var sikkert nok at slippe min hund løs.

 

Først senere i løbet af træningen gik det op for mig, at mange af de ting, som jeg igennem diverse bøger havde læst mig til, ikke stemte overens med trænerens måde at træne hunde på. Eksempelvis gav hun ikke ret meget for al den psykologi der i dag bruges i forhold til hunde.

 

Jeg har selv trænet i DCH, men stoppede igen. Desværre er der mange steder i landet hvor DCH halter bagefter. De er stadig tilbage i 80erne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Hej Mimsis!

 

Jeg går ud fra at det er dig, der kommer og besøger vores hold i morgen?

Dejligt. Du kan tro du er i trygge hænder. Din lille hvalp skal nok få lært at andre hvalpe er søde og rare. Min hvalp har selv været meget usikker overfor andre hunde og han er altså "kureret" nu :)

 

Vi glæder os til at møde jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er mig der kommer idag. Jeg glæder mig helt fantastisk meget. Jeg mødte vores træner igår, og hun er simpelthen helt suveræn. Amanda synes også at hun er rigtig sød, så det er bare dejligt.

Jeg håber, jo på at Amanda bare er sig selv igen og rigtig gerne vil hilse på Jeres hunde, men det får vi at se om et par timer.

 

Vi ses derude

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten til alle Jer der har besvaret på min debat. Det har været så dejligt at få bekræftiget, at træneren har lavet en meget stor fejl. Jeg har kontaktet DCH og klaget. Derudover har jeg forlangt at få mine penge tilbage. Det bliver spændene at se om det lykkes.

Det er synd, at der i så stor en klub er en dårlig træner, som kan være skyld i at klubben får et dårlig ry. Jeg har nemlig hørt fra andre hundeejer, at de har en fantastisk træner igennem DCH, så jeg må have været meget uheldig.

 

Jeg starter i dag hos positivtræning, og træneren var herude igår for at møde Amanda, så Amanda i dag vil føle sig meget tryg.

 

Er spændt på hvordan det går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Forresten til alle Jer der har besvaret på min debat. Det har været så dejligt at få bekræftiget, at træneren har lavet en meget stor fejl. Jeg har kontaktet DCH og klaget. Derudover har jeg forlangt at få mine penge tilbage. Det bliver spændene at se om det lykkes.

Det er synd, at der i så stor en klub er en dårlig træner, som kan være skyld i at klubben får et dårlig ry. Jeg har nemlig hørt fra andre hundeejer, at de har en fantastisk træner igennem DCH, så jeg må have været meget uheldig.

 

Jeg starter i dag hos positivtræning, og træneren var herude igår for at møde Amanda, så Amanda i dag vil føle sig meget tryg.

 

Er spændt på hvordan det går.

 

Godt gået !!

 

DCH skal stramme op, det er deres egen skyld, og desværre skader det mange hunde!

 

Hvor er Pia sød at tage ud til dig :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Hej mimsis :)

 

Det var da en succes i dag :D Hun skal nok komme sig 100 % over sin forskrækkelse!

 

Pia sagde at hun godt kunne forestille sig Amanda og Pero lege sammen når Amanda bliver mere tryg. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej mimsis :)

 

Det var da en succes i dag :D Hun skal nok komme sig 100 % over sin forskrækkelse!

 

Pia sagde at hun godt kunne forestille sig Amanda og Pero lege sammen når Amanda bliver mere tryg. :lol:

 

 

Aj hvor lyder det godt :D

 

Og skønt hvis de to kan lege sammen :D:D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Hej mimsis :)

 

Det var da en succes i dag :D Hun skal nok komme sig 100 % over sin forskrækkelse!

 

Pia sagde at hun godt kunne forestille sig Amanda og Pero lege sammen når Amanda bliver mere tryg. :lol:

 

 

Aj hvor lyder det godt :D

 

Og skønt hvis de to kan lege sammen :D:D

 

Pero ville SÅ gerne og blev meget frustreret over at han ikke måtte! :D

Amanda var i det hele taget ret populær 8)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej mimsis :)

 

Det var da en succes i dag :D Hun skal nok komme sig 100 % over sin forskrækkelse!

 

Pia sagde at hun godt kunne forestille sig Amanda og Pero lege sammen når Amanda bliver mere tryg. :lol:

 

 

Aj hvor lyder det godt :D

 

Og skønt hvis de to kan lege sammen :D:D

 

Pero ville SÅ gerne og blev meget frustreret over at han ikke måtte! :D

Amanda var i det hele taget ret populær 8)

 

Nåe håber han snart må lege med hende så :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten til alle Jer der har besvaret på min debat. Det har været så dejligt at få bekræftiget, at træneren har lavet en meget stor fejl. Jeg har kontaktet DCH og klaget. Derudover har jeg forlangt at få mine penge tilbage. Det bliver spændene at se om det lykkes.

Det er synd, at der i så stor en klub er en dårlig træner, som kan være skyld i at klubben får et dårlig ry. Jeg har nemlig hørt fra andre hundeejer, at de har en fantastisk træner igennem DCH, så jeg må have været meget uheldig.

 

Jeg starter i dag hos positivtræning, og træneren var herude igår for at møde Amanda, så Amanda i dag vil føle sig meget tryg.

 

Er spændt på hvordan det går.

 

Det er super at du har klaget over DCH-træneren, godt gået :wink:

God vind hos Pia fremover, det skal nok blive en succes:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var en kæmpe succes til træningen i dag. Hun var slet ikke så bange som jeg havde frygtet, og jeg er sikker på, at hun næste gang rigtig gerne vil lege med Pero. :lol:

 

Jeg er utrolig glad for at være startet ved positivtræning. Det er helt klart det rigtige sted. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...