Hop til indhold

Så kom dagen med endnu et besøg hos vores kommende hvalp


Gæst Milobassen
 Share

Recommended Posts

Gæst Milobassen

Det gik rigtig godt, han er godt nok vokset meget :)

 

Smider lige nogle nye billeder herind

 

[ATTACH]11844[/ATTACH]

 

[ATTACH]11845[/ATTACH]

 

[ATTACH]11846[/ATTACH]

 

[ATTACH]11847[/ATTACH]

 

Vi skulle have haft ham d. 24 men da sælgeren havde talt forkert, må vi vente 1 uge mere til d. 1 august med at hente ham hjem :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Århhh! Gravhundehvalpe!!!!!!

 

Manner hvor er de søde. Den ventetid er forfærdelig lang, men at have en gravhund i huset er værd at vente på. Hvilken opdrætter er de fra? Og hvad størrelse og hårlag?

 

Jeg spekulerer som en gal på om vores næste skal være mini eller dværg og om den skal være ruhår, eller korthår rød, black/tan eller merle. MEGET svært når der er så mange valmuligheder indenfor gruppen:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ikke for at fornærme nogen :-D men jeg har egentlig aldrig brudt mig særligt om gravhunde.... har altid synes de var nogle arrige små bæster... Men jeg er blevet omvendt :mrgreen: af en ruhår...

 

Jeg synes stadig at de glathårede og langhårede jeg møder, ofte er nogle små arrige bæster... men jeg har kun mødt venlige ruhårede indtil videre....

 

Derfor er det her egentlig også et spørgsmål til gravhundefolket: Er der forskel på temperamentet hos de forskellige typer? Eller har jeg bare været uheldig / heldig med dem jeg har mødt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c.nielsen

sådan havde jeg det faktisk også engang, jeg blev også omvendt af en ruhåret... desvære blev min kat ikke omvendt så det blev desvære kun 14 dage jeg blev ejer af en gravhund på 2 år, men han nåede at gøre så stort indtryk på mig at den hvalp jeg købte sommen med min daværende kæreste blev opkaldt efter ham...

 

så ruhårede gravhunde vil altid vække minder.:-D:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Der er temepramentsforskelle. Men ikke udtalte. Jeg synes faktisk at de ruhårede er mest stædige. Men for at få de forskellige hårlag er der jo krydset forskellige racer ind i, der giver forskellen, ligesom der jo er forskellige hunde der har præget avlen i de forskellige hårlag. De korthårede siges vist f. eks at have mere stemme end de andre, hvilket er godt på drev, og de langhårede har ry for at være mere skødehunde-agtig end de andre. Om der er hold i det ved jeg ikke, men der er forskel.

 

Amocca: du må møde Maggie, hun er ikke arrig eller noget, og hun er korthåret:)

 

Dog har jeg mødt "gravhundefolket" til en træning i gravhundeklubben, og jeg kan godt forstå hvis hunde hos sådan nogle, der synes det er ok at smide nøglerne efter hunden, er arrige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Desuden synes jeg tit at det er nogle stramme gamle tanter der falder for de kort og langhårde, og så kunne jeg godt forestille mig de bliver ekstra indestængt arrige af at leve med tanter der ikke får jord på skoene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Desuden synes jeg tit at det er nogle stramme gamle tanter der falder for de kort og langhårde, og så kunne jeg godt forestille mig de bliver ekstra indestængt arrige af at leve med tanter der ikke får jord på skoene.

 

:lol: det kan være du har fat i noget der :blink: Karla har en ruhårsven - har just smidt billeder i juli-tråden - som hun bare leger så godt med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Milobassen
Nu er det ikke for at fornærme nogen :-D men jeg har egentlig aldrig brudt mig særligt om gravhunde.... har altid synes de var nogle arrige små bæster... Men jeg er blevet omvendt :mrgreen: af en ruhår...

 

Jeg synes stadig at de glathårede og langhårede jeg møder, ofte er nogle små arrige bæster... men jeg har kun mødt venlige ruhårede indtil videre....

 

Derfor er det her egentlig også et spørgsmål til gravhundefolket: Er der forskel på temperamentet hos de forskellige typer? Eller har jeg bare været uheldig / heldig med dem jeg har mødt?

 

 

 

Jeg er ikke sikker men jeg har aldrig mødt nogen arrige gravhunde før. Min mor har også en langhåret og han er en rigtig nuser. Kender flere med langhårede gravhunde og har da aldrig hørt om at de har været en tur i kødet på folk eller snappet ud efter folk så jeg ved ikke. Men igen kommer det vel an på hvordan de bliver taklet af deres ejere... ? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Milobassen
Århhh! Gravhundehvalpe!!!!!!

 

Manner hvor er de søde. Den ventetid er forfærdelig lang, men at have en gravhund i huset er værd at vente på. Hvilken opdrætter er de fra? Og hvad størrelse og hårlag?

 

Jeg spekulerer som en gal på om vores næste skal være mini eller dværg og om den skal være ruhår, eller korthår rød, black/tan eller merle. MEGET svært når der er så mange valmuligheder indenfor gruppen:-D

 

 

Hehe, det kan jeg kun bekræfte dig i :) Jeg har så købt dem hos en privat person i Svendborg (har været dernede 2 gange nu og de har så begge forældre så det er en positiv ting). De er en langhåret dværggravhund og allerede nu kan jeg se på vores hvalp at han har krøller :) bølget hårlag på ørerne samt halsen.

 

Jeg havde faktisk udkik på en miniature fordi min mors er en dværg men jeg faldt over annoncen og tænkte at det var en besøg værd (bor 30 min væk fra sælgeren) så det var en passende længde. Jeg synes faktisk, langhårede er de mest charmerende da der bor så mange ruhårede gravhunde i mit nabolag så vi ser ikke langhårede typer så tit så det er måske derfor, jeg helst vil have en langhårede type :) Og som du kan se, er vores en black/tan..... ser nemlig ikke de farver så tit. og jeg har da også scoret en viden om at vores hvalp har været rimelig efterspurgt af de andre købere (hun har 7 hvalpe hvoraf de 5 nu er solgt og kun 2 black/tan)... bliver man lidt stolt eller hvad?? *gg*

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Milobassen
Desuden synes jeg tit at det er nogle stramme gamle tanter der falder for de kort og langhårde, og så kunne jeg godt forestille mig de bliver ekstra indestængt arrige af at leve med tanter der ikke får jord på skoene.

 

 

*GGGGGG* kan rolig sige at her er det ikke en gammel stram tante *GGGG* tihii. Kan måske godt være, jeg føler mig gammel meeeeeen udseendet er desværre ikke gammelt (fylder 28 år)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine
Hehe, det kan jeg kun bekræfte dig i :) Jeg har så købt dem hos en privat person i Svendborg (har været dernede 2 gange nu og de har så begge forældre så det er en positiv ting). De er en langhåret dværggravhund og allerede nu kan jeg se på vores hvalp at han har krøller :) bølget hårlag på ørerne samt halsen.

 

Jeg havde faktisk udkik på en miniature fordi min mors er en dværg men jeg faldt over annoncen og tænkte at det var en besøg værd (bor 30 min væk fra sælgeren) så det var en passende længde. Jeg synes faktisk, langhårede er de mest charmerende da der bor så mange ruhårede gravhunde i mit nabolag så vi ser ikke langhårede typer så tit så det er måske derfor, jeg helst vil have en langhårede type :) Og som du kan se, er vores en black/tan..... ser nemlig ikke de farver så tit. og jeg har da også scoret en viden om at vores hvalp har været rimelig efterspurgt af de andre købere (hun har 7 hvalpe hvoraf de 5 nu er solgt og kun 2 black/tan)... bliver man lidt stolt eller hvad?? *gg*

 

Det er egentlig meget sjovt, i "min" størrelse og hårlag (korthåret mini) er det de røde der er lidt mere sjældne:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...