Hop til indhold

Eaglepack hundefoder

Gæst Winston
 Share

Recommended Posts

Gæst Winston

Hej allesammen,

Jeg er den lykkelige ejer af en skøn hund på 13 mdr :D

Jeg er på jagt til et supergodt alternativ til Acana foder , som er det jeg har brugt det sidste halve år. Jeg har hørt/læst om et foder der hedder Eaglepack og det lyder næsten for godt til at være sandt.

Er der nogen af jer der har erfaringer med dette foder?????

Mvh

en der tænker på sin bedste vens ve og vel :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen tiln50.gif

Det eneste tørkost jeg vil bruge er eaglepack.

Jeg fodrede min hund med eaglepacks kyllingevariant fra hun var hvalp til ca. 10 måneder.

Nu fodrer jeg meget varieret (i samråd med min dyrlæge :) ). Min hund får hjemmelavet mad, råt og eaglepacks fiske eller lamme variant. Hun elsker sit tørfodder. Især fiskevarianten :lol: Hendes afføring bliver pæn og fast af det og det mætter mere end andet tørfodder :wink:

Eaglepack er i mine øjne det bedste kvalitet du kan få indenfor tørkost. Det er holistisk og er uden unødvendig kemi og fyldstoffer :D

Jeg har faktisk selv smagt på detb103.gif

Randi som sælger eaglepack er smadder sød og hjælper gerne og svare på alle spøgsmål man har :) Man er altid velkommen til at ringe og det er rart :)

http://www.petsholistic.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Ja, eaglepack er et godt foder med gode ingredienser dyrket og opdrættet på en god måde, dyrevelfærdsmæssigt og miljø-og kemimæssigt :D

Jeg er rigtigt glad for deres ingredienser, grøntsager såsom rødbedde, gulerod, tomat m.m., og brune ris, kød fra fritgående dyr, altsammen dyrket og opdrættet uden kemi og medicin :)

Jeg har fodret med eaglepack, og vi bruger fiskevarianten stadig til lidt bustercupe m.m..

Hos os er kyllinge- og fiskevarianten de mest populære typer, mine hunde har altid kunne lide det, og jeg oplevede nogle store ændringer ved skiftet fra olivers til eaglepack :)

Jeg kan sagtens anbefale foderet, ENVY har linket så jeg vil linke til den hjemmelavede mad, som du evt kan blande med :D

http://www.hunde-forum.dk/hjemmelavede-madvarer-og--vt579.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winston

Hej igen,

Tak for de foreløbige svar:)

Men, jeg undrer mig over I anbefaler Eaglepack varmt, men ingen af jer bruger det 100%, som foderkilde til jeres firbenede venner????

Dækker det ikke behovet for næringsstoffer etc. godt nok???

Og, hvad gjorde at det nu kun bruges til Bustercupe etc???

Mange hilsner

herfra

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej igen,

Tak for de foreløbige svar:)

Men, jeg undrer mig over I anbefaler Eaglepack varmt, men ingen af jer bruger det 100%, som foderkilde til jeres firbenede venner????

Dækker det ikke behovet for næringsstoffer etc. godt nok???

Og, hvad gjorde at det nu kun bruges til Bustercupe etc???

Mange hilsner

herfra

Hunden kan sagtens leve af eaglepack alene, det er et meget bedre foder end de andre jeg har prøvet og det er mange, jeg har undersøgt mange fodertyper og gør det stadig :)

Du skal nok bare mere tage det som udtryk for at vi er nogle hundeejere der går meget op i vores hunde og deres enernæring :)

Jeg fodrer med hjemmelavet mad efter aftale med min dyrlæge der har en alternativ overbygning :)

Bla akupunktur :)

Og det handler ikke om eaglepack som foder :)

Da jeg gik fra olivers over til eaglepack skete der nogle forandringer med mine hunde, bla deres afførring mindre, de holdt op med at prutte (de prutter heller ikke på hjemmelavet, men på de andre fodertyper, og hunde skal ikke prutte meget).

Min ældste tæve tabte sig, på olivers havde hun ligesom vand i kroppen, hun tabte sig på eaglepack på trods at at der var mere fedt i ;)

Og det var klædeligt :lol:

På olivers havde hun sure opstød, det holdt også op :)

Men jeg fodrer altså med hjemmelavet nu og bruger eaglepack til lidt søg, bustercupe og som godbidder indimellem :)

Hvis jeg får hvalp vil jeg købe lidt hvalpefoder også og måske fodre halvt med det :)

Jeg ville ikke købe andet end eaglepack :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winston

Hej igen igen :)

Tusind tak for dit svar Anne-Marie :D grunden til jeg spørger lidt mere indgående er nemlig at jeg også tænker meget på, hvad min dejlige dreng får indenbords:)

Jeg har også prøvet alt ligefra Oliver´s, Royal, Acana, Hills, etc. og synes bare ikke jeg har fundet lige DET endnu, hvor der bare er lækker pels, god afføring, mindre hundeprutter ( som du også nævner) etc. Min dejlige dreng har lidt tendens til lidt irriteret hud, som giver sig udslag i at han napper sig lidt på baglårene og ved skulderen af og til. Det skal siges det er minimalt og jeg tror ikke det er allergi.. Man kan intet se i huden ( og jeg har haft en allergihund ) Det er heller ikke lopper etc. , så jeg er overbevidst om , at det rigtige foder vil kunne afhjælpe det.

Jeg synes Eaglepack lyder fremragende, men synes lige det var rart t høre fra nogen , som har prøvet det på deres hundes egen krop.

Har du oplevet eller hørt om nogen som har oplevel hud og pels blive væsentlig forbedret efter at være skiftet til Eaglepack???

Tak for din respons.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej igen igen :)

Tusind tak for dit svar Anne-Marie :D grunden til jeg spørger lidt mere indgående er nemlig at jeg også tænker meget på, hvad min dejlige dreng får indenbords:)

Jeg har også prøvet alt ligefra Oliver´s, Royal, Acana, Hills, etc. og synes bare ikke jeg har fundet lige DET endnu, hvor der bare er lækker pels, god afføring, mindre hundeprutter ( som du også nævner) etc. Min dejlige dreng har lidt tendens til lidt irriteret hud, som giver sig udslag i at han napper sig lidt på baglårene og ved skulderen af og til. Det skal siges det er minimalt og jeg tror ikke det er allergi.. Man kan intet se i huden ( og jeg har haft en allergihund ) Det er heller ikke lopper etc. , så jeg er overbevidst om , at det rigtige foder vil kunne afhjælpe det.

Jeg synes Eaglepack lyder fremragende, men synes lige det var rart t høre fra nogen , som har prøvet det på deres hundes egen krop.

Har du oplevet eller hørt om nogen som har oplevel hud og pels blive væsentlig forbedret efter at være skiftet til Eaglepack???

Tak for din respons.

Ja, jeg kender nogen hvis hunde har fået det bedre på eaglepack vedr pels og hud :)

Hvis jeg var dig ville jeg tilsætte koldpressede olier (fx tidselolie) hver dag, en tsk pr 10 kg :)

Evt skifte mellem det og lakseolie :)

Du kan også prøve at tage kontakt til min dyrlæge og spørge hende hvad hun mener om den kløe ved bagparten, hun er god til at forebygge sygdomme og tage tingene i opløbet :)

http://www.djurslanderhverv.dk/erhvervsguide/?mopid=erhvervsdatabase1&do=company&id=978

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winston

Endnu engang tusind tak for dine råd:))

Jeg prøver at spørge din dyrlæge ad. Jeg giver noget der hedder Hokamix og Velcote, som er olie presset på afrikanske nødder, så jeg troede egentlig jeg dækkede ham ind:))

Jeg prøver som sagt at høre hende ad:)

Mange hilsner herfra

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg prøver at spørge din dyrlæge ad. Jeg giver noget der hedder Hokamix og Velcote, som er olie presset på afrikanske nødder, så jeg troede egentlig jeg dækkede ham ind:))

Mange hilsner herfra

Det var så lidt :)

Jeg er spændt på hvad hun siger :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Mange hilsner herfra

Jeg har ikke selv erfaring med de to produkter du nævner, men jeg har flere gange på nettet læst om, at der er hunde der reagerer med kløe på Hokamix.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Velkommen til :D

Jeg fodrer med eaglepack, og vil ikke fodre med andet. Jeg har prøvet forskelligt, og der er ikke noget foder som både min nuværende og tidligere hund fungerede bedre på.

Buddy får stadig hvalpe varianten, det skal han ifølge Randi have, til han er omkring 12mdr, han er nu 7mdr.

Jeg har godt kunne mærke og se forskel på pelsen, og både Buddy (min nuværende) og Lucky (min tidligere) hund, har ikke haft bedre og finere pels end før de fik eaglepack.

Vi har haft problemer med dårlig fordøjelse og lorte, der lugtede meget grimt og langt væk, men efter vi har skiftet, kan man stort set ikke lugte dem. Det er lige pludselig ikke så slemt at samle en lort op, når den ikke lugter :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winston

Hej igen,

Først tusind tak for responsen ang. mine spørgsmål om Eaglepack :)

Malene hvor har du læst på nettet , at Hokamix giver kløe??? Det skulle jo netop gøre det modsatte :wink:

Er der nogen af jer der også kender til de naturprodukter fra Dorwest , som man også kan købe hos eaglepack???

Mange hilsner til jer alle herfra :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Winston - Jeg må blankt indrømme, at jeg ikke kan huske det. Grunden til at jeg bed mærke i det er, at jeg selv overvejede at begynde at bruge det, men kom ind i et forum, hvor der var flere brugere der havde dårlige erfaringer med det.

Har desværre forgæves ledt efter tråden....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winston

Godmorgen til jer alle og tak for din hjælp Malene med at kigge efter den tråd ang. Hokamix.

Jeg tror faktisk jeg vil læge Hokamixen lidt på hylden og bestille And/havre modellen fra Eaglepack og deres olie fra Dorwest :D

Hvem ved måske er den smule kløe Winston har fra Hokamixen. Jeg føler og kan ihvertilfald høre på jer at Eaglepack er noget man kan være tryg ved :)

Mange hilsner til jer alle

P.s sikke et dejligt forum at kunne udveksle meninger, råd etc i- bare SUPER :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Godmorgen til jer alle og tak for din hjælp Malene med at kigge efter den tråd ang. Hokamix.

Jeg tror faktisk jeg vil læge Hokamixen lidt på hylden og bestille And/havre modellen fra Eaglepack og deres olie fra Dorwest :D

Hvem ved måske er den smule kløe Winston har fra Hokamixen. Jeg føler og kan ihvertilfald høre på jer at Eaglepack er noget man kan være tryg ved :)

Mange hilsner til jer alle

P.s sikke et dejligt forum at kunne udveksle meninger, råd etc i- bare SUPER :D

Dejligt du kan lide at være her, håber du vil deltage i de andre tråde, og være med :D

Og ja, du kan roligt stole på eaglepack :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winston

Ja, jeg vil helt sikkert deltage i andre tråde herinde :D Dejligt med sådan et sted til at udveksle synspunkter, meninger og gode råd :)

Anne-Marie kender du forresten også noget til feks den olie fra Dorwest, som man også kan købe hos Eaglepack???

:D:D:D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja, jeg vil helt sikkert deltage i andre tråde herinde :D Dejligt med sådan et sted til at udveksle synspunkter, meninger og gode råd :)

Anne-Marie kender du forresten også noget til feks den olie fra Dorwest, som man også kan købe hos Eaglepack???

:D:D:D

Nej, den kender jeg ikke :)

Jeg kender kun foderet :)

Men ring til Randi og spørg, du må meget gerne hilse :D

Link til indlæg
Del på andre sites

• 4 years later...
Gæst Bernerfan

Ang. Hokamix, så får Basil dette produkt som tilskud til sit foder, og han har ikke kløet sig mere end normalt. :-) Men det kan vel være med det, ligesom med alt andet; at nogle hunde bare reagerer på det?

Link til indlæg
Del på andre sites