Hop til indhold

Hvalpe Tænder ?


Gæst SloBo
 Share

Recommended Posts

Det begynder faktisk tidligere:

 

Mælketænder erstattes lidt efter lidt af de permanente tænder, når hvalpen er 2-6 måneder.

 

Når de permanente tænder vokser til og bryder frem, afskærer de blodkarforsyningen til deres eventuelle mælketænder, som får en svagt rosa farve. Denne farve er altså et varsel om mælketandens forestående løsning.

Og:

Det er især hos små racer almindeligt, at mælketænderne ikke løsnes, men bliver siddende. Tilbagesiddende mælketænder plejer at være hvide og skal trækkes ud, inden de bliver årsag til, at de frembrydende modsvarende permanente tænder vokser i en forkert retning.

 

Alle tre citater er fra min udmærkede og grundige bog om hundens anatomi og sygdomme:

 

"Hundens Sygdomme" -fra Borgens forlag, 1995.. -En glimrende bog, jeg reddede mig for en femmer på et biblioteksudsalg... :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for de gode svar, så må jeg bare vente på lille Coco får dem :)

 

Det virker stadig ikke mit Upload, så må tage billederne med på arbejde og lægge dem ind derfra :) Ellers ligger de på facebook.com

 

og jeg hedder: Simon Andersen der inde :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...