Hop til indhold

Hvalpe dagbogen


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 84
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst jeanett25

Okay, nu skal jeg lige have lidt råd/sparring eller lignende!

 

Efter Emil er kommet hjem fra ferie, hvor han har leget med voksne GDér i 14 dage "uafbrudt", ja så er han mildelst talt blevet overfikseret på andre hunde.

 

Han vejer over 40 kg nu, så det er ikke bare sådan liiige til, når der kommer en sød lille mussehund gående.

 

Jeg ved jo godt alt der med kontakt osv men når hundene kommer for tæt på, ja så kan han slet ikke styre sine bjørnepoter for bare at komme afsted derhen. Alt andet er ligegyldigt! Godbidder, mors, "kom her og leg med mig sprog", omdrejninger osv.

 

Jeg ved ikke helt hvordan jeg nu skal gribe det an. Før han tog på ferie, kunne han fint følge med mig trods en smule modstand, men han trak ikke i snoren.

 

Hjæææælp mig! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi tog ud og købte en grime, og den klæede Aslan, men vi kom til den konklusion (EFETR at have brugt 200 kr) at det gad vi ikke, så vi måtte jo finde en løsning.................

 

 

 

Det blev til at når jeg så andre hunde, fik han at vide at han skulle sætte sig. Og det gjorde han så, når han så begyndte at kører sig selv op, så stilte jeg mig i vejen så han ikke kunne se den anden hund, så begyndte han jo at fokusere på at SKULLE se, frem for at SKULLE hen, hvilket ikke er optimalt, men det hjalp. Jeg stillede mig så i "jeg bruger alt min vægt til at holde dig hvis du løber" position :mrgreen: bare i tilfælde af (ps dette kan godt gøres diskredt sådan at andre mennesker ikke bliver bange for dig), dog erindre jeg på billed at du er en tynd lille en ikk? Så har du nok ikke den største vægt at stritte imod med, så må du jo bare krydse fingre og håbe på det bedste :blink:

 

 

Vores måde er langt fra optimalt, vi to en omvej for uden kontakt og lyst til godbider og klikkeren kunne vi stikke skråt op i hans numse....ALT var ligemeget ud over hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, nu skal jeg lige have lidt råd/sparring eller lignende!

 

Efter Emil er kommet hjem fra ferie, hvor han har leget med voksne GDér i 14 dage "uafbrudt", ja så er han mildelst talt blevet overfikseret på andre hunde.

 

Han vejer over 40 kg nu, så det er ikke bare sådan liiige til, når der kommer en sød lille mussehund gående.

 

Jeg ved jo godt alt der med kontakt osv men når hundene kommer for tæt på, ja så kan han slet ikke styre sine bjørnepoter for bare at komme afsted derhen. Alt andet er ligegyldigt! Godbidder, mors, "kom her og leg med mig sprog", omdrejninger osv.

 

Jeg ved ikke helt hvordan jeg nu skal gribe det an. Før han tog på ferie, kunne han fint følge med mig trods en smule modstand, men han trak ikke i snoren.

 

Hjæææælp mig! :shock:

 

Hvad med sæt dig / sit? Er han god til det? Og så rose ham så længe han bliver siddende, måske også indføre ordet rooolig, og se om du kan få ham til bare at kigge på dem siddende?

Ved ikke om det kan hjælpe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var ved dyrlægen med Eddie i går, han skulle have hans 12 ugers vaccination :-) Det gik bare super, han lagde slet ikke mærke til stikket. Han er ellers sund og rask, havde dog lidt skidt i ørene, så dem rensede dyrlægen. Han vejer efterhånden 7,7 kilo. Så han har taget 3 kilo på de 4 uger vi har haft ham (passer vist ok eftersom man siger en labrador skal tage 1 kilo på om ugen, og han jo ender med at blive mindre).

 

Tror han syntes vist det var helt hyggeligt dernede, masser af mennesker og hunde at hilse på :-D

 

I aftes var vi ude at gå, gik blandt andet igennem en tunnel (det havde jeg ikke lide tænkt på at miljøtræne, før jeg læste en tråd herinde :blink:). Den klarede han super, der var desuden en kæmpe vandpyt ved enden af den, som han vældig tollede rundt i, man kunne rigtig se hvor race navnet kommer fra he he :mrgreen:

 

Vi kan godt mærke på ham at det er blevet lummer igen, han sover mere end han plejer, spiser heller ikke helt så meget. Hvordan har jeres hvalpe det i varmen og hvad gør i for at køle dem ned?

Det optimale ville jo være en svømmetur, men Eddie er ikke så tryk ved vand endnu, han sopper kun :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Vi tog ud og købte en grime, og den klæede Aslan, men vi kom til den konklusion (EFETR at have brugt 200 kr) at det gad vi ikke, så vi måtte jo finde en løsning.................

 

 

 

Det blev til at når jeg så andre hunde, fik han at vide at han skulle sætte sig. Og det gjorde han så, når han så begyndte at kører sig selv op, så stilte jeg mig i vejen så han ikke kunne se den anden hund, så begyndte han jo at fokusere på at SKULLE se, frem for at SKULLE hen, hvilket ikke er optimalt, men det hjalp. Jeg stillede mig så i "jeg bruger alt min vægt til at holde dig hvis du løber" position :mrgreen: bare i tilfælde af (ps dette kan godt gøres diskredt sådan at andre mennesker ikke bliver bange for dig), dog erindre jeg på billed at du er en tynd lille en ikk? Så har du nok ikke den største vægt at stritte imod med, så må du jo bare krydse fingre og håbe på det bedste :blink:

 

 

Vores måde er langt fra optimalt, vi to en omvej for uden kontakt og lyst til godbider og klikkeren kunne vi stikke skråt op i hans numse....ALT var ligemeget ud over hunden.

 

Haha jeg kan se situationen for mig! :mrgreen::mrgreen:

 

Jooo jeg er ikke så stor, men håndterer da alligevel heste hver dag :cool::mrgreen:, så det er egentlig ret til grin sådan som jeg fjoller tundt med en 40 kg´s hund!

 

Jeg kan simpelthen næsten ikke holde ham når der kommer andre hunde, og det er mest fordi han hopper rundt om mig og ud i linen. Han står ikke bare stille og trækker, nææ nej, den får den i største "tigerdyrsmode" :stupid:

 

Jeg har nemlig også prøver det med at gå ind foran, som jer, men jeg kan stadig ikke skabe kontakt - og det er ikke sådan liiiige og dække for Emils udsyn alligevel! :mrgreen::pift:

 

Idag tager jeg simpelthen og smørrer små hapser med leverpostej og rogn, det er simplethen det ENESTE der kan få hans opmærksomhed - jeg er ellers ikke så meget for godbidder på tur, men man har et standpunkt til man tager et nyt! :engel::bigsmile: Så må jeg se om det hjælper til at få situationen til at glide lidt mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Hvad med sæt dig / sit? Er han god til det? Og så rose ham så længe han bliver siddende, måske også indføre ordet rooolig, og se om du kan få ham til bare at kigge på dem siddende?

Ved ikke om det kan hjælpe?

 

Jeg kan godt få ham til at sætte sig inden hunden kommer for tæt på, men så snart den er "tæt nok" så ignorerer ham mig og har kun fokus på hunden.

 

Faktisk havde jeg lært ham sit når der kom andre hunde inden han tog på ferie. Og der kunne han ikke finde på at ignorere mig. Han blev siddende og når jeg trak i linen fulgte han altid med.

 

Men nu er han helt spedalsk. Men jeg må i træningsmode, og forsøge om ikke jeg kan gøre ham bedre i "sit" og i kontakt! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Idag tager jeg simpelthen og smørrer små hapser med leverpostej og rogn, det er simplethen det ENESTE der kan få hans opmærksomhed - jeg er ellers ikke så meget for godbidder på tur, men man har et standpunkt til man tager et nyt! :engel::bigsmile: Så må jeg se om det hjælper til at få situationen til at glide lidt mere.

 

 

 

Årh ja, hvis jeg havde en hund der gad godbidder på en tur :banan:

 

Jeg tror det er fornuftigt at du tager et nyt standpunkt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Årh ja, hvis jeg havde en hund der gad godbidder på en tur :banan:

 

Jeg tror det er fornuftigt at du tager et nyt standpunkt :blink:

 

Jeg ved endnu ikke om de virker på tur :mrgreen:

 

Opdaterer i aften!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.... :hmm:Hvad med nogle helt vildt ekstremt ekstra ordinære lækre godbidder? Tørrede fisk fx - som egentlig er til katte, men som jeg har set mange hunde gøre mærkelige (utrænede) tricks for at få. Dufter måske ikke så skønt, men..

Lad hunden se dig putte denne duftende lækkerbisken i lommen (og lad gerne duften være tydelig), så du allerede inden i går ud af døren, har den fulde opmærksomhed.

Det er nogle gange helt fint at en hund følger savlende efter, ikke kønt, men praktisk, i trænings øjemed :mums:

 

Ellers, hvad med at lære en ny kommando? Ved ikke hvilken, men tænker bare alt for at du får opmærksomheden, og efter hvad jeg kan læse, har hun "valgt" at glemme hvordan det lige var i gjorde før ferien.. :mrgreen:

 

Sidste ting jeg lige tænker er at få vovse til at lægge sig når den anden hund nærmer sig. At sidde er nogle gange ikke nok, dæk er for hunden en mere underdanig position - uden at det bliver pinligt for den?

 

 

Bare løse skud fra hofterne, men måske kan det hjælpe eller give dig en rigtig god ide :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var ved dyrlægen med Eddie i går, han skulle have hans 12 ugers vaccination :-) Det gik bare super, han lagde slet ikke mærke til stikket. Han er ellers sund og rask, havde dog lidt skidt i ørene, så dem rensede dyrlægen. Han vejer efterhånden 7,7 kilo. Så han har taget 3 kilo på de 4 uger vi har haft ham (passer vist ok eftersom man siger en labrador skal tage 1 kilo på om ugen, og han jo ender med at blive mindre).

 

Tror han syntes vist det var helt hyggeligt dernede, masser af mennesker og hunde at hilse på :-D

 

I aftes var vi ude at gå, gik blandt andet igennem en tunnel (det havde jeg ikke lide tænkt på at miljøtræne, før jeg læste en tråd herinde :blink:). Den klarede han super, der var desuden en kæmpe vandpyt ved enden af den, som han vældig tollede rundt i, man kunne rigtig se hvor race navnet kommer fra he he :mrgreen:

 

Vi kan godt mærke på ham at det er blevet lummer igen, han sover mere end han plejer, spiser heller ikke helt så meget. Hvordan har jeres hvalpe det i varmen og hvad gør i for at køle dem ned?

Det optimale ville jo være en svømmetur, men Eddie er ikke så tryk ved vand endnu, han sopper kun :rolleyes:

 

Nåårh, det var godt, at Eddie tog stikket pænt :5up: Og at han hyggede sig ved dyrlægen. Vi har også været derude kun for at hente noget mad og en neglesaks, så hans første besøg bare var ren hygge.

 

Buddha har det også ret varmt, prøver at hænge ud i skyggen og lidt indenfor, og nede ved arbejdet kan han ligge udenfor, i skygge op af en mur, hvor han graver lidt i jorden først, så der lige er ekstra køligt..

 

Måske kan i sætte en lav balje med kun lidt vand i, som Eddie kan soppe i? Måske lægger han sig så endda til sidst i den?

Tror det bliver forfærdeligt på søndag, der skulle blive næsten ligeså varmt som i dag, men regnvejr :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eddie, kæresten og jeg var ude og gå her til eftermiddag. I starten var der kun en lille smule torden i baggrunden, vi tænkte det var fint, at Eddie lærer at torden ikke var farligt :-D

 

Eddie taklede tordenen super fint, men uvejret blev værre og det bulrede ret så kraftigt, Eddie reagerede kun for alvor en gang, men nøj det var også et ordentlig brag. Men han faldt til ro i løbet af 20 sek. og så gik vi videre hjemad. Nøj vi var alle MEGET våde da vi kom hjem :mrgreen:

 

Så i dag er der blevet trænet torden- og regnvejr :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Eddie, kæresten og jeg var ude og gå her til eftermiddag. I starten var der kun en lille smule torden i baggrunden, vi tænkte det var fint, at Eddie lærer at torden ikke var farligt :-D

 

Eddie taklede tordenen super fint, men uvejret blev værre og det bulrede ret så kraftigt, Eddie reagerede kun for alvor en gang, men nøj det var også et ordentlig brag. Men han faldt til ro i løbet af 20 sek. og så gik vi videre hjemad. Nøj vi var alle MEGET våde da vi kom hjem :mrgreen:

 

Så i dag er der blevet trænet torden- og regnvejr :-D

 

ihhh et godt billede!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Hmm.... :hmm:Hvad med nogle helt vildt ekstremt ekstra ordinære lækre godbidder? Tørrede fisk fx - som egentlig er til katte, men som jeg har set mange hunde gøre mærkelige (utrænede) tricks for at få. Dufter måske ikke så skønt, men..

Lad hunden se dig putte denne duftende lækkerbisken i lommen (og lad gerne duften være tydelig), så du allerede inden i går ud af døren, har den fulde opmærksomhed.

Det er nogle gange helt fint at en hund følger savlende efter, ikke kønt, men praktisk, i trænings øjemed :mums:

 

Ellers, hvad med at lære en ny kommando? Ved ikke hvilken, men tænker bare alt for at du får opmærksomheden, og efter hvad jeg kan læse, har hun "valgt" at glemme hvordan det lige var i gjorde før ferien.. :mrgreen:

 

Sidste ting jeg lige tænker er at få vovse til at lægge sig når den anden hund nærmer sig. At sidde er nogle gange ikke nok, dæk er for hunden en mere underdanig position - uden at det bliver pinligt for den?

 

 

Bare løse skud fra hofterne, men måske kan det hjælpe eller give dig en rigtig god ide :-)

 

 

Tak for dit input, har først set det nu.

 

Nej, det er nu officelt afprøvet at ingen godbidder (indenfor rimelighedens grænser) virker. Prøvede endda med kallun og lunge i lommerne :badr: Men godbidder virker altså IKKE såsnart hunden er lige foran næsen på ham.

 

Men jeg tror, jeg har fundet en anden mulig løsning på problemet, men jeg vender lige tilbage når det er afprøvet længe nok til vurdering :-D

 

Men amnge tak for dine forslag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
De gør det typisk rigtig meget, en tommelfingerregl siger at de gør det efter de har spist, sovet og leget hvilket er rigtig meget,

 

Hej Louise, hvem svarer du??

 

Du kan trykke på citér ved hvert indlæg, på den måde kan andre se hvem du svarer i en tråd (hvor der ofte er flere emner igang :-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen::mrgreen::mrgreen: Skipper hankat synes selvfølgelig at Buddha er rimelig irriterende nogle gange - hvorimod Buddha synes at Skipper er noget af det mest spændende på jorden...

 

I går sad de så igen og stirrede på hinanden, og Skipper sidder tit og dasker eller truer lidt med den ene pote (af en eller anden mærkelig årsag har han stadig ikke givet Buddha en lussing) --- hehe, så begyndte Buddha at gøre det samme! Sidde og prøve at daske til Skipper, helt klodset :engel:

 

Så det desværre ikke selv, men manden sagde det så vildt skægt ud.

Buddha er også begyndt at lægge og sådan køre lidt med røven op i luften (nøjagtigt som en kat ville gøre) for at springe på et "bytte" - bolden eller sådan noget.

Ved ikke om hvalpe egentlig gør sådan normalt?

 

Synes det er ret morsomt at han prøver at gøre ligesom Skipper - alt for at blive venner :ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil da også være med:-D

Lige nu har vi rigeligt at se til, Kleo og Pittit, (Tervueren og Groenendael) Anton (gravhund, dagplejebarn) og så lige 4 vilde Tervueren hvalpe på 10 uger, vi har rigeligt at lave:blink:

Sidste uge med hvalpe så sådan ud: mandag på agility bane, tirsdag hvalpetræning, onsdag i parken, torsdag besøg af en Schnauzer, fredag FRI, lørdag skovtur og søndag besøg hos min søster med alle hvalpene.

I denne uge slapper vi lidt af, mandag FRI, tirsdag hundetræning og idag har vi været ved stranden.

Det er sjovt og meget trættende at have 4 hvalpe:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Eddie været til hvalpemotivation for første gang i aftes og han var bare super god :klovn:

Han var forbavsende god til at holde fokus på mig og ikke på de 10 andre retriever-hvalpe - så jeg var meget stolt. Min hjemmetræning virker åbenbart :mrgreen:

 

Eddie fik sig også en kæreste, en golden-hvalp 2 dage yngre end ham. Der var stor gensyns glæde hver gang vi stødte på dem :blink:

 

Hans bideri overfor os er stort set ovre, der meste af tiden i hvert fald ;-), men han er vist lidt af en bisse overfor de andre hvalpe. Vi holdt selvfølgelig øje med ham, når han legede med andre. Men kommer bidehæmningen ift. andre hunde/hvalpe med tiden eller kan vi gøre noget for at "træne" det?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil da også være med:-D

Lige nu har vi rigeligt at se til, Kleo og Pittit, (Tervueren og Groenendael) Anton (gravhund, dagplejebarn) og så lige 4 vilde Tervueren hvalpe på 10 uger, vi har rigeligt at lave:blink:

Sidste uge med hvalpe så sådan ud: mandag på agility bane, tirsdag hvalpetræning, onsdag i parken, torsdag besøg af en Schnauzer, fredag FRI, lørdag skovtur og søndag besøg hos min søster med alle hvalpene.

I denne uge slapper vi lidt af, mandag FRI, tirsdag hundetræning og idag har vi været ved stranden.

Det er sjovt og meget trættende at have 4 hvalpe:mrgreen:

 

årv! :shock: ja, det må jeg nok sige, det var mange hunde i ét hjem - men garanteret også dejligt :engel: vi havde på et tidspunkt (grundet kattekillinger og hundehvalpe) også 7 hunde og 8 katte, indenfor - haha der var kaos omkring madtid.

skal i af med hvalpene, når de er 12 uger? beholder i måske en selv? eller er det allesammen jeres, for evigt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Eddie været til hvalpemotivation for første gang i aftes og han var bare super god :klovn:

Han var forbavsende god til at holde fokus på mig og ikke på de 10 andre retriever-hvalpe - så jeg var meget stolt. Min hjemmetræning virker åbenbart :mrgreen:

 

Eddie fik sig også en kæreste, en golden-hvalp 2 dage yngre end ham. Der var stor gensyns glæde hver gang vi stødte på dem :blink:

 

Hans bideri overfor os er stort set ovre, der meste af tiden i hvert fald ;-), men han er vist lidt af en bisse overfor de andre hvalpe. Vi holdt selvfølgelig øje med ham, når han legede med andre. Men kommer bidehæmningen ift. andre hunde/hvalpe med tiden eller kan vi gøre noget for at "træne" det?

 

det lyder dejligt :-) at han holdt fokus på dig altså, bruger i også ekstra top lækre godbidder til træning?

vi bruger pølsestykker til at han skal komme og vil også bruge dem til træning - det virker godt nok efter hensigten! efter et par pølsestykker, er man jo verdens mest spændende :rolleyes:

 

jeg ved ikke med bidehæmningen, andet end at buddha helt klart bider mindre hårdt, efter han er begyndt at lege med så mange forskellige hunde. de lægger ham ned hver gang det bliver for meget.

har eddie leget med mange voksne hunde? eller hvalpe?

 

vi mødte bla. en hvalp på 3 mdr, som gav buddha en ordentlig skideballe én gang, jeg er overbevist om, at det var fordi han bed for hårdt.

kan godt ske at man skal lære sin hund nej, men jeg takker nu alle de andre vovser for hjælp, for ellers tror jeg godt at det kunne tage laaaang tid :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...