Hop til indhold

Opstilling af hvalp - HJÆLP!


Recommended Posts

Det skal prøves - det kunne faktisk godt virke, tror jeg! For det der med fri shaping af halestilling.... det fungerer bare ikke for os!

 

Ja, jeg tror da ved den søde heller ikke vi kunne få Bassen til det sådan af sig selv, så skulle da der bindes et blylod i halespidsen ! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Pyh for en videnskab :roll: Jeg tænker altid at jeg må se at få taget mig sammen til at træne det, men det bliver bare aldrig til så meget :oops::mrgreen:

 

Jeg har dog en ide om hvad jeg syntes er pænt -om andre så syntes det samme, er der jo ingen garanti for :blink: Men jeg er stortset enig med mk101, i at den første hund i indlæg 45 står ganske pænt, dog ville jeg personligt gerne have forbenene lidt længere tilbage, ind under hunden, så de kommer til at stå lidt mere lige ned i jorden ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Enig det ser skam pænt ud når ens eget "udstyr" er i orden, frem for orange t-shirt og lasede jeans, meeeen der hvor man når til at det er "nødvendigt" at skifte tøj (dvs. til andet jakkesæt eller spadseredragt) når man skal i store ring mv. der står jeg sgu af :shock:

 

 

Jeg kan ikke være mere enig... synes det er lidt plat når man vælger at tage tre sæt med... et til raceringen... et til gruppen og så endeligt et til bissen hvis man når så langt... det kan jeg nu ikke rigtigt følge... men oki, jeg kan godt se det smarte i det hvis man er plaget af en høj svedproduktion...hihi

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

Hvis hunde står for tæt på dig og kigger op på dig ødelægger det lidt det flotte billede og toplinien ryger. Vægten bliver fjernet fra forbenene.. Vægten skal gerne være på forbenene og brystet frem. Du kan "trække" vægten forsigtigt men en godbid og klik på det rigtige tidspunkt. Hvis hunden står for tæt på dig til at vægten er på forbenene, så tag et eller to skridt tilbage mens hunden selvfølgelig bliver stående. Du må så gå frem for at belønne. Det er meget praktisk at lære hunden at blive stående selv om du flytter dig. Jeg lære mine det, for det er rart at kunne træde ud på siden af hunden for at se hvordan den ser ud.. Det kan være svært at se forfra

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mihelu

puha...har vidst meget at lære endnu. Selvom tøsen er 20mdr nu :-(

Er der nogen der har gode ideer til hvordan man får lov at stille sin hunds(det må vi gerne i vores race) ben/vinkler....når nu hun har haft brækket albue som lille og derfor STADIG ikke vil røres på benene... selvom det er kort "nus" og så en godbid... så når vi ikke meget længere... det er lykkedes et par gange, men jeg kan ikke få hende til at holde standen :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

puha...har vidst meget at lære endnu. Selvom tøsen er 20mdr nu :-(

Er der nogen der har gode ideer til hvordan man får lov at stille sin hunds(det må vi gerne i vores race) ben/vinkler....når nu hun har haft brækket albue som lille og derfor STADIG ikke vil røres på benene... selvom det er kort "nus" og så en godbid... så når vi ikke meget længere... det er lykkedes et par gange, men jeg kan ikke få hende til at holde standen :-(

 

Uden at vide noget som helst om udstilling, så tænker jeg. Har du prøvet at lære hende det ét skridt af gangen? Jeg har gjort det samme ved min Sherlock, som ikke ville have klippet negle. Man starter med bare lige at strejfe benet, og så giver man en masse ros og godbider. Når man har gjort det et par gange, og kan mærke at hunden er tryg ved det, kan man så prøve at gå lidt videre, f.eks. at hold om poten. Hvis man sørger for ikke at tage for store skridt af gangen, og man har massere af tålmodighed, så bør det være muligt at bruge den metode :-D

 

Held og lykke

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at vide noget som helst om udstilling, så tænker jeg. Har du prøvet at lære hende det ét skridt af gangen? Jeg har gjort det samme ved min Sherlock, som ikke ville have klippet negle. Man starter med bare lige at strejfe benet, og så giver man en masse ros og godbider. Når man har gjort det et par gange, og kan mærke at hunden er tryg ved det, kan man så prøve at gå lidt videre, f.eks. at hold om poten. Hvis man sørger for ikke at tage for store skridt af gangen, og man har massere af tålmodighed, så bør det være muligt at bruge den metode :-D

 

Held og lykke

 

Det tror jeg faktisk også er vejen frem, hvis hundens ben ikke er vokset forkert sammen, så den simpelhen ikke kan stååååååååå.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...