Hop til indhold

Avlsgodkendelse i DRU?


Gæst Aussie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 71
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather

Nu spørger jeg nok dumt...

 

Har jo selv kun hunde uden tavle...

 

men vil det sige, at hvis man har en DRU tavle, er det nok alene til at man kan avle og få hvalpe der også har det? Ingen udstillinger osv? Så hvis ens hund har ørefejl, tandfejl osv. så avles der bare videre?(nu er øre og tandfejl kun et eks. for jeg ved ikke hvad der er diskvalificerende osv.)...eller er det noget jeg ikke har læst(læste kun lidt over halvdelen af indlæggende)

Link til indlæg
Del på andre sites

lige til din information så har jeg intet problem med udstillinger..

 

og tak for ironien.. og især når du ligger mig noget i munden jeg aldrig har sagt. Jeg har aldrig sagt, eller hentydet, at dem der går på udstilling, er hverken dumme, halvdumme, eller tungnemme. og det har ikke en pind med mine evner til at vudere mine at gøre. Jeg har aldrig sagt jeg har dem, det eneste jeg har sagt er, at jeg ikke har behovet for, at få en anden til se mine hunde an, andet end min dyrelæge, som kan fortælle mig mine hunde er sunde og raske. og ærligt syns jeg ikke min holdning skal forsvares, idet mine intentioner ikke er dårlige. Men sådan er det jo med så meget andet. Der er jo nogle folk der går mere op i nogle ting end andre, og jo jeg kender skam også mange, der syns det er meget hyggeligt, at gå på udstillingog jeg har skam ingen problemer med udstillinger.. men jeg har også mødt dem, hvor hundene styrrer deres hverdag, og det eneste de ser frem til, og næste udstillling. Og det er jo ikke fordi jeg ikke kan give DKW ret, for jeg syns han har ret meget langt hen ad vejen. men vi har jo bare hver vores holdning til tingene. Det er jo derfor det er et debat forum.

 

 

"Det tror jeg nu ikke fru. hansen vil give dig ret i, som ånder og lever for hendes lille champion, som er så nervøs for, fordi hun gik ikke så godt til dagens udstilling, så måske opnår hun kun en anden plads, eller når hun rejse landet rundt, endda også udlandet for, at gå til de samme udstillinger"

 

Ovenstående er et citat fra et af dine indlæg og undskyld jeg siger det, så vidner det ikke om, at du 1) har et specielt positivt syn på hundeudstillinger og 2) har et særlig godt indblik i, hvad der egentlig foregår på en sådan og ej hellere hvad det gør godt for.

 

"Udover det syns jeg det er noget snobberi, at jeg skal udstille min hund for, at få den avlsgodkendt, det er vel op til mig, om jeg syns om mine hunde er racerene, eller ej. (Fred være med der gør det, nogle syns det er sjovt, andre gør ikke). Jeg har ikke brug for en eller anden mand/kvinde, skal stå og veje og vægte mine hunde."

 

Endnu et citat fra din hånd og ligegyldigt hvordan man vender og drejer det, så ser det absolut ud som om, at du egenhændigt kan vurdere om dine hunde er egnet avlsmaterial...eller måske ved at dine hunde vil falde igennem...eller frygter det...

 

Og det nå så være nok med det citat-pjat. Jeg synes, at de to ovenstående taler for sig selv. Og så ingen årsag mht ironien. Det er skam glædeligt for mig, at jeg selv på skrift kan "komme ud over kanten".

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu spørger jeg nok dumt...

 

Har jo selv kun hunde uden tavle...

 

men vil det sige, at hvis man har en DRU tavle, er det nok alene til at man kan avle og få hvalpe der også har det? Ingen udstillinger osv? Så hvis ens hund har ørefejl, tandfejl osv. så avles der bare videre?(nu er øre og tandfejl kun et eks. for jeg ved ikke hvad der er diskvalificerende osv.)...eller er det noget jeg ikke har læst(læste kun lidt over halvdelen af indlæggende)

 

Ja de kan avle videre selvom de har tandfejl eks...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja de kan avle videre selvom de har tandfejl eks...

 

Noget jeg er MEGET ked af med Petrine, DKK kræver fx øjentest før en papillion må avle, jeg aner intet om hvad der ligger i Petrines gener - hendes DRU-stamtavle er forøvrigt absolut intet værd, da faderen helt sikkert ikke er hendes far :(

 

En DKK papillion kunne garatneret også få øjensygdomme, men at vide Petrine måske får det fordi 'nogen' ikke ville betale hvad en DKK-hvalp koster, det piner mig :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99

Ovenstående er et citat fra et af dine indlæg og undskyld jeg siger det, så vidner det ikke om, at du 1) har et specielt positivt syn på hundeudstillinger og 2) har et særlig godt indblik i, hvad der egentlig foregår på en sådan og ej hellere hvad det gør godt for.

 

Endnu et citat fra din hånd og ligegyldigt hvordan man vender og drejer det, så ser det absolut ud som om, at du egenhændigt kan vurdere om dine hunde er egnet avlsmaterial...eller måske ved at dine hunde vil falde igennem...eller frygter det...

 

Og det nå så være nok med det citat-pjat. Jeg synes, at de to ovenstående taler for sig selv. Og så ingen årsag mht ironien. Det er skam glædeligt for mig, at jeg selv på skrift kan "komme ud over kanten".

 

1)Det var bare et eksempel som jeg tog ud fra hvad DKW sagde, og lur mig om der ikke findes typer som hende jeg nævnte... korrekt mig endelig hvis jeg tager fejl. 2) nu var der en der snakkede om kennelblindhed, der er også noget der er blindhed generelt, og du har vel sat dig i hovedet, at jeg ikke kan fordrage udstillinger, eller hvad der overhovedet sker der. Men nu hvor du er så belært, så kunne du vel forklare mit udvidne sind, hvad der rent faktisk foregår der, for du er jo så klog..

 

Jeg har aldrig sagt, at jeg selv er i stand til, at vudere mine hunde, jeg har måske antydet, at man via FCI hjemmeside selv kunne se racestandarden på hunde, og dermed med selv afgøre hvorvidt den følger den eller ej. Det jeg mente med det citat, var som det eneste, at den person jeg har behov, der vejer og vægter min hund er min dyrelæge. Og jeg er skam ikke bange for, at mine hunde skulle falde igennem ved, en evt udstilling, og syns ærligt talt, du skulle holde dig til emnet, og holde mine hunde udenfor den her debat. Så lige en gang til, bare for din skyld... jeg har intet imod udstillinger, dem så går til dem, eller dem som bruger til, på at uddanne sig til, at vudere hundene. Jeg nævnte bare, at grunden til, at jeg ikke går til udstilling er fordi vi har en DRU stamtavle, og jeg ikke mener at det er et behov for mig og min kæreste at gå på udstilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

man via FCI hjemmeside selv kunne se racestandarden på hunde, og dermed med selv afgøre hvorvidt den følger den eller ej.

 

Manden satte Petrine på skrivebordet, fandt racebeskrivelsen og startede fra en ende af. Han er PhD og god til sådan noget med at tjekke tekst og virkelighed. Han kom frem til at Petrine er perfekt og hun burde avles på.

 

Tror alle der har mødt hende, hvis de ved lidt om hvordan en hund bør være mentalt vil give mig ret i at det ville være en katastrofe at avle på hende - derudover står der intet i standarden om at begge øjne skal have samme størrelse, så pyt da med at hendes er meget forskellige etc.

 

Standarden er en god ledetråd, men andres brutale dom over kræet er en endnu bedre ledetråd, jeg har tit svært ved at se mine egne fejl, men tro mig, andre ser dem på et splitsekund, ligeså med dommere ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

1)Det var bare et eksempel som jeg tog ud fra hvad DKW sagde, og lur mig om der ikke findes typer som hende jeg nævnte... korrekt mig endelig hvis jeg tager fejl. 2) nu var der en der snakkede om kennelblindhed, der er også noget der er blindhed generelt, og du har vel sat dig i hovedet, at jeg ikke kan fordrage udstillinger, eller hvad der overhovedet sker der. Men nu hvor du er så belært, så kunne du vel forklare mit udvidne sind, hvad der rent faktisk foregår der, for du er jo så klog..

 

Jeg har aldrig sagt, at jeg selv er i stand til, at vudere mine hunde, jeg har måske antydet, at man via FCI hjemmeside selv kunne se racestandarden på hunde, og dermed med selv afgøre hvorvidt den følger den eller ej. Det jeg mente med det citat, var som det eneste, at den person jeg har behov, der vejer og vægter min hund er min dyrelæge. Og jeg er skam ikke bange for, at mine hunde skulle falde igennem ved, en evt udstilling, og syns ærligt talt, du skulle holde dig til emnet, og holde mine hunde udenfor den her debat. Så lige en gang til, bare for din skyld... jeg har intet imod udstillinger, dem så går til dem, eller dem som bruger til, på at uddanne sig til, at vudere hundene. Jeg nævnte bare, at grunden til, at jeg ikke går til udstilling er fordi vi har en DRU stamtavle, og jeg ikke mener at det er et behov for mig og min kæreste at gå på udstilling.

 

Peace...det er søndag, så lad os holde fred. Jeg synes bare du lyder extrem fordomsfuld overfor noget du åbenbart ikke deltager i eller har deltaget i. Og hvad skulle det hjælpe, at jeg gentog, hvad utallige i denne tråd har sagt så ganske udemærket om form og indhold af begrebet; Hundeudstilling.

 

Derudover synes jeg egentlig, at jeg holdt mig ret strengt til emnet...nemlig dine udsagn om hundeudstillinger og racestandartvurdering, men jeg tror virkelig, at vi skal være enige om at være uenige. Det er ligesom det bare er lidt for fantastisk for mig det her :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

og de er kun 7 uger gamle, så de står selvklart ikke 100% som man vil stille dem op når de bliver ældre.

 

Svaret får I, når der er kommet et par gæt flere på bordet.

 

Jeg har virkelig ikke forstand på den slags, men jeg tager bare alle tre, så får vi lidt liv her i huset og så snakker vi ikke mere om det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Peace...det er søndag, så lad os holde fred. Jeg synes bare du lyder extrem fordomsfuld overfor noget du åbenbart ikke deltager i eller har deltaget i. Og hvad skulle det hjælpe, at jeg gentog, hvad utallige i denne tråd har sagt så ganske udemærket om form og indhold af begrebet; Hundeudstilling.

 

Derudover synes jeg egentlig, at jeg holdt mig ret strengt til emnet...nemlig dine udsagn om hundeudstillinger og racestandartvurdering, men jeg tror virkelig, at vi skal være enige om at være uenige. Det er ligesom det bare er lidt for fantastisk for mig det her :blink:

 

Det kan vi godt sige.. :5up: men jeg er skam ikke fordumsfuld over for det. Det mener jeg også jeg har gjort meget klar i mine tråde. Der jeg syns mange er fordumsfulde, er at nogle dkk ejere, ikke mener at der er andre kennelklubber der er rigtige end den de er i, og det syns jeg er en skam, og meget snæversynet. Vi har alle vores holdninger og værdier, og det syns jeg bare, at man burde respektere, dkk såvelsom dru(og det har ikke noget med dig at gøre, eller noget du har sagt, det er bare sådan som jeg har hørt det generelt). Og jeg er skam ikke uenig med dig. Jeg kan sagtens følge dig i det du siger.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ja de kan avle videre selvom de har tandfejl eks...

 

æv..det er da ik go stil...

 

nu ved jeg godt jeg nok skal være den sidste til at gøre mig til dommer over den slags, men det lyder da i mine ører ikke ret seriøst...:neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Svaret er......

 

Den black/tan

 

 

 

 

-men alle 3 har udstillingskvalitet og det er marginaler der afgør det.

 

 

Jeg havde faktisk gang i noget lommegætteri selv hvor mit gæt ville være Black/tan...

 

Men må jeg spørge hvad de to dommere havde som grund til at det var den Black/ tan...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde faktisk gang i noget lommegætteri selv hvor mit gæt ville være Black/tan...

 

Men må jeg spørge hvad de to dommere havde som grund til at det var den Black/ tan...

 

 

Nu var det som sagt marginaler, og all 3 har kvaliteter, men Hun har en god kort krop, super toplinie, og er helt rigtigt vinklet bag. Hun har et rigtig godt forbryst, men dog kort overarm (har de alle).

 

Den røde runder lidt for meget i krydset, og den sorte er lidt dårligere vinklet for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var det som sagt marginaler, og all 3 har kvaliteter, men Hun har en god kort krop, super toplinie, og er helt rigtigt vinklet bag. Hun har et rigtig godt forbryst, men dog kort overarm (har de alle).

 

Den røde runder lidt for meget i krydset, og den sorte er lidt dårligere vinklet for.

 

Har du ikke lige lyst til at åbenbare, hvad det går ud på. Der var engang en dommer-mand, der hævdede, at Bassen havde en anelse kort overarm, men det kan man jo sagtens sige til os, der kun tror at hunde har ben.

 

Er det det øverste stykke af forbenet eller hvor skal vi lede efter en overarm på en hund ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du ikke lige lyst til at åbenbare, hvad det går ud på. Der var engang en dommer-mand, der hævdede, at Bassen havde en anelse kort overarm, men det kan man jo sagtens sige til os, der kun tror at hunde har ben.

 

Er det det øverste stykke af forbenet eller hvor skal vi lede efter en overarm på en hund ?!?

 

 

Jo, jeg skal prøve at finde en anatomitegning, så er det lidt lettere at forklare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...