Hop til indhold

Real Nature?


Splinten, mor og mig
 Share

Recommended Posts

Nogen, der kender dette foder - eller gider analysere for mig :mrgreen:

 

Ingredienser:

 

Tørret Black Angus kød (okse for dem, der ikke er inde i ko-racer) min. 17 %, brune fuldkornsris, tørret berberi andekød min. 10 %, tørret menhanden??? (en fisk af en art) min. 6,5 %, hirse, amaranth, friske krydderurter, algeblanding, olie fra vildlaks, planteolieblanding (koldpresset), sukkerrørmelasse, yucca shidigera-ekstrakt, fennikelfrø, blåbær, æggeblomme, grønt ler, koldslynget blomsterhonning, sporelementer, vitaminer.

 

Indholdsstoffer:

Råprotein 25%, Råfedt 10%, Råaske 8,5%,

Råfi bre 6,9%, Væde 11%, kalcium 1,3%, fosfor 1,1%,

Natrium 0,39%, Magnesium 0,07%. Tilsætningsstoff er/

kg: Vit. A 10.000 IE, Vit. D‹ 1.000 IE, Vit. E 200 mg, Vit.

B⁄ 3,5 mg, Zink 120 mg, jern 390 mg, Mangan 48 mg,

Kobber 10 mg, Vit. C 140 mg, Vit. B¤ 7 mg, Vit. Bfl 4,2

mg, Vit. B⁄. 42 mcg, Biotin 210 mcg, Folinsyre 0,35 mg,

Niacin 21 mg, Panthotensyre 8 mg, Cholinchlorid 1500

mg.

Det er koldpresset og ligner hestepiller :mrgreen: Lugter også som hestefoder! Melassen er efter, hvad jeg kan læse mig til et bindemiddel, der skal til for at få pillerne til at hænge sammen, når der ikke er så meget korn i - men er det ikke skidt? Og okse? hvordan virker det? Er det bare fordi, det normalt er for dyrt, at man ikke bruger det i hundefoder, eller?

Hundene kan i hvert fald godt lide dem som godbidder - har købt en lille pose, for at se, hvad det var.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sælges kun i Maxi Zoo i DK....

 

Kun som guffere? Du ville ikke fodre med det? På grund af sukkeret? Oksen?

 

Oscar's mave er nem at slå ud af kurs, så til ham ville jeg vælge et mere letfordøjeligt foder. Såsom det vi fodrer med nu. Til Svea kunne jeg godt finde på at overveje det, hvis hun ikke fungerede ordentligt på det nuværende.

 

Men jeg ved ikke helt med okse og melassen. Der må en med lidt mere foderviden på banen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Oscar's mave er nem at slå ud af kurs, så til ham ville jeg vælge et mere letfordøjeligt foder. Såsom det vi fodrer med nu. Til Svea kunne jeg godt finde på at overveje det, hvis hun ikke fungerede ordentligt på det nuværende.

 

Men jeg ved ikke helt med okse og melassen. Der må en med lidt mere foderviden på banen :)

 

Jeg har det sådan lidt med melassen, at i stort set alt andet foder er der roetrævler.... og det er jo melasse, roetrævler lyder bare pænere :mrgreen:

 

Men oksen er jeg sådan lidt la-la overfor - men tror jeg prøver det. De plejer at fordøje hvad som helst og jeg skifter tit foder og godbidder uden problemer.

 

Kan bare så godt lide, at der ikke er majs, hvide ris, hvede o.l. i - så det minder lidt om det, jeg selv laver - bare nemmere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okse, er det ikke pga allergi man går udenom det?

 

Jo - det er noget med de lange proteinkæder - men skulle mindskes ved f.eks. findeling (maling) og frysetørring samt industriel opvarmning. Men det skyldes også ofte at patienten over længere perioder har været udsat for allergenet (dvs. i New Zealand er det lammekød hunde ofte bliver allergiske for.... har jeg læst :confused:)

 

Ingen af mine hunde er pt. allergiske overfor noget som helst - og tåler fint okseben.

 

Det jeg kan være bekymret for i okse fremfor f.eks. lam er de medicinrester, der måtte være i kødet!! Det fremgår jo ikke, hvor disse køer kommer fra (foderet er produceret i Tyskland).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo - det er noget med de lange proteinkæder - men skulle mindskes ved f.eks. findeling (maling) og frysetørring samt industriel opvarmning. Men det skyldes også ofte at patienten over længere perioder har været udsat for allergenet (dvs. i New Zealand er det lammekød hunde ofte bliver allergiske for.... har jeg læst :confused:)

 

Ingen af mine hunde er pt. allergiske overfor noget som helst - og tåler fint okseben.

 

Det jeg kan være bekymret for i okse fremfor f.eks. lam er de medicinrester, der måtte være i kødet!! Det fremgår jo ikke, hvor disse køer kommer fra (foderet er produceret i Tyskland).

 

Hvorfor sagde du ikke det før :mrgreen::mrgreen:

http://www.realnature-tiernahrung.de/

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor sagde du ikke det før :mrgreen::mrgreen:

http://www.realnature-tiernahrung.de/

 

Jamen det er jo bare den samme brochure som den Maxizoo har :( Der står godt nok, at det er sydamerikanske dyr, der bruges - kan man stole på det?? For i Brasilien, Argentina o.l. har de ikke råd til at medicinere dyrene, de får ikke væksthormoner, græsser stort set kun - dvs. stort set økologisk kød uden pencillinrester med meget lav fedtprocent og masser af sunde fedtsyrer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er jo bare den samme brochure som den Maxizoo har :( Der står godt nok, at det er sydamerikanske dyr, der bruges - kan man stole på det?? For i Brasilien, Argentina o.l. har de ikke råd til at medicinere dyrene, de får ikke væksthormoner, græsser stort set kun - dvs. stort set økologisk kød uden pencillinrester med meget lav fedtprocent og masser af sunde fedtsyrer.

 

De må vel ikke skrive det hvis det ikke passer... Og det lyder jo godt hvis det er tilfældet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor god er du til tysk :hmm:

 

Her en tysk side hvor pros og cons bliver diskuteret :-) og én til :???:

 

Har det ok med tysk - er jo sønderjyde :mrgreen:

 

Hmmm.... det eneste de stort set har indvendinger imod er prisen - og den er jeg egentlig ligeglad med, så længe det fungerer!

 

Så nu prøver vi - hvis Splint spiser det i længere tid og evt. ville tage bare 1 kg eller 4 på, så ville jeg være lykkelig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...