Hop til indhold

Sær hund


Lonny
 Share

Recommended Posts

Her til aften ville jeg give Baldur en håndfuld foder, men pludselig fór han tilbage og spyttede det hele ud, dette skete 2 gange, og nu har han besluttet sig for at min tommelfinger er farlig :shock:

 

Han bakker tilbage fra min udstrakte hånd, og han sender alle de dæmpende signaler han kan...

 

Jeg aner ikke hvad der skete, om han fik stød (det bemærkede jeg ikke), om han har en lille rift på næsen som jeg ramte, eller om det var noget helt tredie... Men jeg må jo bare forsætte med at give ham en masse godbidder og håbe at det går over.

 

Har I andre også nogen gange oplevet at jeres hunde pludselig uden synlig årsag beslutter sig for at noget er farligt, på trods af at de aldrig har været bange for det før?

Link til indlæg
Del på andre sites

åh ja, sheila kan pludselig beslutte sig for at et eller andet er farligt.. En gang var det skraldespanden eller rettere når der skulle ny pose i skraldespanden:confused:

 

Hun kan også virke bange for mad hun ikke kan lide... Pludseligt ikke kunne gå hverken op eller ned af trappen, være bange for bolde, ketjere, fluesmækkere ovs

 

Med andre ord en lille kylling:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

åh ja, sheila kan pludselig beslutte sig for at et eller andet er farligt.. En gang var det skraldespanden eller rettere når der skulle ny pose i skraldespanden:confused:

 

Hun kan også virke bange for mad hun ikke kan lide... Pludseligt ikke kunne gå hverken op eller ned af trappen, være bange for bolde, ketjere, fluesmækkere ovs

 

Med andre ord en lille kylling:lol:

 

...og hendes Mor, når hun er i "stødet"! :blink:

 

P.s. Tak for en hyggelig tur idag, Mio har være "halv-død" lige siden vi kom hjem.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mio har også perioder hvor han er bange for de mærkeligste ting.. :roll:

 

En pose der flyver, sko der ligger i vejen for ham, hans trappe ude fra haven, en ledning osv.. alle ting der normalt ikke er "farlige"..

(En helt anden ting er, når jeg kommer med "Pili-flasken" eller saksen, de er jo "suuuper farlige"! :shock:)

 

Man kan ikke helt lade være med, at trække på smilebåndet, når han flyver bagud og smider sig ned, fordi en lille pose flyver ned fra et bord, eller sidder og hyler ude i haven, fordi han pludselig ikke tør komme ind igen.. :stupid:

 

Men man bliver da også lidt trist, og så må man hen og snakke med posen/ruske den lidt eller selv gå ud og ind fra haven, indtil han har samlet mod nok til, at komme hen og være med... :blink: ...og så en lækker guffer og "dyyyyygtig" som belønning :mums: :5up:

 

Prøv at dyppe din finger i katte-paté, eller andet "guf", så er den sikkert snart et hit igen! :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er mange hvepse for tiden, der kan have været en ubehagelig oplevels som du ikke har set, men som hunden forbinder med et eller andet. Hvepsenes arbejde for i år er overstået, og nu skal de have tiden til at gå inden de dør...

 

Hilsen Kim

 

Det kan selvfølgelig være, for han virkede helt klart som en der syntes at det gjorde ondt :cry:

 

Jeg hader når han beslutter sig for at jeg på en eller anden måde er farlig, sidst blev han også bange for min hånd, og her viste det sig så at være fordi at jeg havde plaster på den ene finger... Det problem var jo så rimeligt let at løse :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det kan selvfølgelig være, for han virkede helt klart som en der syntes at det gjorde ondt :cry:

 

Jeg hader når han beslutter sig for at jeg på en eller anden måde er farlig, sidst blev han også bange for min hånd, og her viste det sig så at være fordi at jeg havde plaster på den ene finger... Det problem var jo så rimeligt let at løse :blink:

 

Kan han trænge til kirotjek?

 

Hvis han har strakt sig frem mod hånden og det har gjort av et sted, kan han vise samme adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg ville så vidt muligt gennemsøge læber, tunge, næse og mund på hunden.

 

Sæt nu han har en splint siddende - eller noget andet der gør ondt? Og så ville jeg faktisk smutte til dyrlægen hvis han ikke spiste senest imorgen tidlig. Der kan jo også være noget nede i halsen der gør ondt på ham når han skal synke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville så vidt muligt gennemsøge læber, tunge, næse og mund på hunden.

 

Sæt nu han har en splint siddende - eller noget andet der gør ondt? Og så ville jeg faktisk smutte til dyrlægen hvis han ikke spiste senest imorgen tidlig. Der kan jo også være noget nede i halsen der gør ondt på ham når han skal synke?

 

Han spiste, så der sidder ikke noget i halsen. Han samlede det op han lige havde spyttet ud og spiste det. Og jeg forsøgte at håndfodre ham igen, og så længe han fik det i flad hånd, så var der ingen problemer, men hvis jeg rundede hånden lidt, så han kom til at snitte min tommelfinger med overlæben, så reagerede han igen.

 

Jeg forsøgte så at kigge på hans overlæbe og lade mine fingre undersøge den, og det havde han ingen problemer med. Jeg undersøgte også min tommelfinger, da han opførte sig som om der sad noget stikkende på min tommelfinger, men der var heller ingen ting :confused:

 

Det mest logiske er at han har fået stød, men det undrer mig bare at jeg så ikke også har kunne mærke det?

 

Men jeg træner selvfølgelig videre i dag, så jeg forhåbentlig enten finder ud af hvad det er, eller får det til at gå over.

 

Men tak fordi at du gjorde mig opmærksom på det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...