Hop til indhold

Møg-hunde-alderen


Aslan
 Share

Recommended Posts

Aslan er ikke i lømmel alderen, han har opfundet møg-hunde alderen :roll:

 

 

Og dog......................

 

 

 

For i det sekund vi kommer uden for grunden er han den perfekte lydige hund, som kan og gør ALT!!!!!!!!!!

 

 

Men så snart vi er inde for grundens 4 hjørner er han den mest stride teenager hund som virkelig afprøver mig!

 

Han klæbre hele tiden................men så snart vi leger lidt (roligt som vildt), bruger han hele hans krop i legen, han løber ind i mig, gør mig ind i ansigtet, sniger sig hen til mit ører og gør ind i det. I dag "bed" han mig i anklen og så slog det klik for mig, jeg for op og skældte og smelte, fik fat i alt hans hud, og fik heven ham ned på gulvet og skældte og smeldte viderer, nørj hvor var jeg bare sur :evil: (total upædagogisk)

 

Det har virkelig været slemt de sidste par dage, og jeg ved jo godt at det nok er ferie og ikke de "normale" dage med en form for struktur der gør at han kæmmer over.

 

Men det er i mine øjne lidt underligt at det kun er herhjemme, for det plejer jo at være omvendt :???: At han aldrig lystre ude, men kan godt herhjemme.

 

 

Håber der kommer styr på ham igen i løbet af næste uge, nu martin havde sidste ferie dag i dag :klap2:

 

 

Jeg siger fra når legen kæmmer over, men det er ligesom om at han har glemt det dagen efter.

Måske jeg bare skulle holde mig væk fra alt leg i en uges tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg siddet og virkelig taget mig sammen for at være alvorlig , men jeg kommer altså til at grine når jeg læser indlægget :lol:

 

Jeg kender godt dit problem , jeg har også en af slagsen , han har kostet mig en tand , 5 sygedage pga. et forstuet ben , en masse blå mærker og småskræmmer , alt sammen fordi han bliver for vild . Og hver gang han får snor på er han den rene engel , som ikke kunne drømme om at gøre noget forkert

Link til indlæg
Del på andre sites

Det dér med vild leg... Puh, Sherlock er igen begyndt på sit hoppe-op-af-ben, gø og rive og løbe-rundt-som-en-gal når jeg bare lige lufter ham på tissetur. Så, jeg føler virkelig med dig :lol: Så må man jo bare huske, at det er bare en periode man skal over. Selvom jeg også kan have svært ved at huske det, af og til :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eftersom Aslan og Noomi er nogenlunde lige gamle, så hopper jeg med på vognen med møghunde-alderen :5up: Noomi er bare en omvendt Aslan, hjemme (hos mig altså, tingene ser anderledes ud hos mormor og morfar :mrgreen:) er hun blid som et lam, men så snart vi skal ud skynder hun sig at hænge hjernen OG ørerne på knagen på vej ud af døren :evil::roll: Møghund!!! :???:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Men hun er nu søøøøød alligevel :lun: I hvert fald når vi er kommet hjem igen :bigsmile:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Eftersom Aslan og Noomi er nogenlunde lige gamle, så hopper jeg med på vognen med møghunde-alderen :5up: Noomi er bare en omvendt Aslan, hjemme (hos mig altså, tingene ser anderledes ud hos mormor og morfar :mrgreen:) er hun blid som et lam, men så snart vi skal ud skynder hun sig at hænge hjernen OG ørerne på knagen på vej ud af døren :evil::roll: Møghund!!! :???:

 

Men hun er nu søøøøød alligevel :lun: I hvert fald når vi er kommet hjem igen :bigsmile:

 

Gad vidst om Noomi og Jacki er tvillinger :hmm: :confused:

 

For hun er PRÆCIS på samme måde, engel (ok, måske ikke helt, hun er jo Jacki :engel:) hjemme og "knap" så "engleagtig" ude :roll::mad: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mio er faktisk blevet meget bedre til at lystre :klap2: Dog kniber det stadigvæk groft, når der er andre hunde til stede! :roll:

 

Tilgengæld er han så begyndt, at prøve lidt grænser af med snap/bokse-moves, når der er noget der ikke lige passer ham (fx få creme på/blive redt)! :evil:

Han kører sig selv op, vælter rundt i kolbøtter, snapper og slår ud med poterne.. Så vi har da også haft de "hårde blikke" frem lidt mere på det sidste.. :neutral::engel:

 

Men man elsker dem jo alligevel, de små "bæster"/"møg-hunde"! :hjerte: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er ikke i lømmel alderen, han har opfundet møg-hunde alderen :roll:

 

...

 

Jeg siger fra når legen kæmmer over, men det er ligesom om at han har glemt det dagen efter.

Måske jeg bare skulle holde mig væk fra alt leg i en uges tid.

 

:ae: Tror måske, at det at du stopper legen/siger fra, er mere effektivt end helt at lade være med at lege.. Så hæng i lidt endnu, og hav evt. en god desinficerende creme og nogle hørepropper i nærheden.. :5up:

 

Alternativt..du må evt. finde nogle større godbidder at stoppe i ham, så han ikke kan gø! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly

Her hos os er det Molly der er en prøvelse, måske er det hendes alder, hun er jo kun 5 mdr..

 

Tessa har altid været en engel..

 

Hvornår er det de kommer i lømmel/teenage-alderen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Her hos os er det Molly der er en prøvelse, måske er det hendes alder, hun er jo kun 5 mdr..

 

Tessa har altid været en engel..

 

Hvornår er det de kommer i lømmel/teenage-alderen?

 

Tja, jeg tror at Noomi startede i 8-ugers alderen :mrgreen: Først lømmel, som så kørte direkte over i teenage :cool: og som en fællesbetegnelse: møghunde-alderen :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Den alder lyder bekendt (tror det er en laaaaang periode ik;-)).

 

Min hvalp har de sidste 3 uger været en engel(han er næsten 5 mdr.)

, men lige pludselig er der også faret en djævel i ham og han bider i snoren på gåture, gør pludseligt af os m.m.

 

Glæder mig til at det går over igen - håber det er snart:blink:

 

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Og i dag har han indtil videre være pragt eksemplar :roll:

 

Møzzet kysset krammet og været glad.

Da han lagde op til gø leg sagde jeg nej, så kom han med et dybt pib (er du sikker???) et til nej, og så tog han et ben og gik ud i haven og lå med det :klap2:

 

 

Men dagen er jo langt fra ovre endnu................!

Link til indlæg
Del på andre sites

For i det sekund vi kommer uden for grunden er han den perfekte lydige hund, som kan og gør ALT!!!!!!!!!!

 

Send ham til Nivå:blink:

 

Det har virkelig været slemt de sidste par dage, og jeg ved jo godt at det nok er ferie og ikke de "normale" dage med en form for struktur der gør at han kæmmer over.

 

ENDNU engang send ham til nivå!!!:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Jeg er sikker på det ville være det bedste for alle:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikker? Prøv at tænke på npr den lille pige komme ri løb, Aslan har jo lært at tude (bare til orientering, er det rimelig kraftigt og meget larmende)

Vi kan jo ligeså godt venne os til det, for efterfølgende kommer der måske 8 mini Aslan'er:rolleyes::rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, det må duikke enagang nævne med den alder hun har nu :(

 

Nej, selvfølgelig, det ville være katastrofalt!!!

 

Men derfor synes "vi" stadig Aslan er dejlig, selvom han hyler af Freya, gø'r af sin mor og hvad han ellers finder på af møg-hunde-streger...:mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, selvfølgelig, det ville være katastrofalt!!!

 

Men derfor synes "vi" stadig Aslan er dejlig, selvom han hyler af Freya, gø'r af sin mor og hvad han ellers finder på af møg-hunde-streger...:mrgreen::mrgreen:

 

 

Jeg tror nu kun han ville hyle når hun var løbsk, og dog, dengang vi legede med Tacco (han-hund!) ude i ringe hundeskov, da vi så skulle hjem, lå Aslan og hylede bag i bilen , det lyder pænt frygteligt i en bil!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...