Hop til indhold

Hvad er det nu....?


Gæst michelle150
 Share

Recommended Posts

Gæst michelle150

Jeg kan ikke huske, hvor jeg har set det, men jeg har læst et sted, at man kan tilføje en eller anden olie til maden, så hunden ikke fælder..

Nogen af jer, der ved, hvad det er?

Evt en anden ting man kan gøre, for at holde pelsen "på plads"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Jeg kan ikke huske, hvor jeg har set det, men jeg har læst et sted, at man kan tilføje en eller anden olie til maden, så hunden ikke fælder..

Nogen af jer, der ved, hvad det er?

Evt en anden ting man kan gøre, for at holde pelsen "på plads"?

 

Jeg har aldrig hørt om en olie der skulle gøre at hunden ikke fælder, men mange tilsætter olie i hundens mad for at hunden skal få en blank og blød pels:-D

 

Lakseolie er meget in, meen ganske almindelig mad olie kan sagtens anvendes:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg har hørt noget, som gør, at den ikke fælder. Eller jo, den fælder, men ikke ligeså slemt.. Æggeblommer har jeg også hørt skulle kunne gøre det.. :-)

 

Det er lakseolie.. men den fælder altså stadigvæk.. Og i denne tid fælder de fleste hunde helt abnormt.. det kan du ikke forhindre, det er pga vejret

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Jeg kan ikke huske, hvor jeg har set det, men jeg har læst et sted, at man kan tilføje en eller anden olie til maden, så hunden ikke fælder..

Nogen af jer, der ved, hvad det er?

Evt en anden ting man kan gøre, for at holde pelsen "på plads"?

 

Det er rigtig at de rigtige fedtstoffer øger hudens elastisitet og generelle sundhed - det afspejler sig ofte i den pels der gror ud - som bliver tættere, stærkere og ofte også blankere.

 

Det er den bliver stærkere har i høj grad sammenhæng med fældningen. Du kan selvfølgelig ikke undgå fældning i almindelighed, men når hunden fælder ekstra meget og meget sporatisk, ja så kan olier være med til at stabilsere fældningen.

 

Det medæggeblommer har nok at gøre med at blommer udelukkende indeholder fedtstoffer (ala olier! :idea:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtig at de rigtige fedtstoffer øger hudens elastisitet og generelle sundhed - det afspejler sig ofte i den pels der gror ud - som bliver tættere, stærkere og ofte også blankere.

 

Det er den bliver stærkere har i høj grad sammenhæng med fældningen. Du kan selvfølgelig ikke undgå fældning i almindelighed, men når hunden fælder ekstra meget og meget sporatisk, ja så kan olier være med til at stabilsere fældningen.

 

Det medæggeblommer har nok at gøre med at blommer udelukkende indeholder fedtstoffer (ala olier! :idea:)

 

Vores gamle hunde fik faktisk æggeblommer, men jeg kan ikke huske hvorfor, MEN nu her i vore dage med salmonella og alt det moderne værk kan det så gå at give en hund rå æggeblommer eller hvad ? Kan en hund få salmonellaforgiftning ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Kunne det være livets olie?... Denne mindsker faktisk fældning, MEN den stopper den ikke!.. Giv lidt ekstra i fældningsperioden.

 

Er det fordi at du skal have din hund i hurtig pels igen?

 

Når Freya er i fæld og jeg skal have hende i pelskondition igen til en vigtig udstilling... hvilket faktisk er det som er det som jeg står i her for tiden. Ja så får Freya lidt ekstra af livets olie. Jeg vasker hende to gange om ugen og blower hende godt i gennem bagefter. Under bruseren slutter jeg af med koldt vand da hårsækkene provokeres sådan. (jeg ved at nogle vasker udelukkede i iskoldt vand, men det kan jeg altså ikke få mig selv til...) Desuden sprayer jeg hende med en speciel spray hver dag... og denne hjælper også lidt til...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Nej, jeg har hørt noget, som gør, at den ikke fælder. Eller jo, den fælder, men ikke ligeså slemt.. Æggeblommer har jeg også hørt skulle kunne gøre det.. :-)

Finder i en god løsning på fældning vil jeg gerne høre om det

jeg fejer halvlanden hund op fra gulvet hver dag så skynd jer at finde en løsning :mrgreen:

SÅ SKYND JER LIDT

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Vores gamle hunde fik faktisk æggeblommer, men jeg kan ikke huske hvorfor, MEN nu her i vore dage med salmonella og alt det moderne værk kan det så gå at give en hund rå æggeblommer eller hvad ? Kan en hund få salmonellaforgiftning ?!?

 

Det er meget normalt at hunde smittes med salmonella.

 

Især hunde der fodres råt og hunde der får tilbudt tyggeben som fx griseører.

 

Salmonella udgør ikke fare for en rask hund. Svage og ældre hunde tåler dog ikke bakterien så godt, og det hænger sammen med at deres immunforsvar bliver mindre modstandsdygtigt :-)

 

Men en rask hund kan derfor altså sagtens være smittebærer.

 

Det er faktisk mere mennesket der skal være opmærksom på at vaske fingre efter hver fodring og når der bliver givet tyggeben af særlig slags.

Samt være påpasselig når man samler afføring op :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...