Hop til indhold

Baldrian von Møffen-Madsen


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Så kom vi vel tilbage fra ferie i Marstal på Ærø i fredags :mrgreen:

 

Ferien har været en ordentlig én på opleveren, især for Møffe! :-D

 

Vi tog afsted i mandags, hvor vi kørte ned til et bed & breakfast i Heldager, riiiigtig hyggeligt sted! Vi boede så på førstesalen, det var sådan lidt belastende, når kræet nu ikke må gå på trapper - og enten skulle man op/ned ad en syyygt stejl én eller også skulle man op/ned ad en vinkeltrapper - foretrak selvsagt sidstnævnte, men det er altså ikke særlig fedt, når det er en lille tissetrold af en hvalp man har med sig, som skal op kl. l-o-r-t om natten, hvor man går rundt i sådan en halvdød tilstand :shock:

Men der skete da heldigvis ikke noget :mrgreen:

 

Da vi ankom havde Møffe ikke sovet i 1½ time, for vi havde kørt bil - og det er bare feeeeeedt, syns han :mrgreen: Så han havde jævnligt prøvet at kravle op på skødet af os der sad på bagsæddet, for derfra enten at stikke hovedet ud gennem vinduet og mærke luften - ahhh, det er dejlig :mrgreen: eller bare for at beglo den mærkværdige verden, der fes forbi hans øjne - eller også sad han på ens skød med næsten i sky, åben mund og halvlukkede øjne og nød vinden der blæste ind :lun:

 

Så da vi ankom, var han selvsagt trææææt! Han skulle lige inspicere området og fandt et vandløb med klart vand - sådan et, som man selv kan tænde og slukke. Han stod der og drak i et godt stykke tid, åååh hvor dejligt! Men så måtte vi ud i bilen igen, for vi skulle lige ud og købe noget aftensmad. Denne gang sov han da i det mindste lidt på køreturen! :mrgreen: Da vi kom tilbage gik vi ned til vandløbet igen, da der var opstillet grille her - og kææææft, hvor blev Møffe skuffet! Der var jo slukket for vandet! Han gik rundt og rodede i løbet sten for at finde det, hvorefter han træt lagde sig ned for at sove - i vandløbet :mrgreen:

 

[ATTACH]12574[/ATTACH]

 

Bette mand altså :lun:

 

Resten af dagen sov han så at skrive, ikke særligt overraskende :mrgreen: Næste dag var han heller ikke mange potter pis værd, kæææft han var sløv. Men, men, men - ejeren af bed & breakfast'et havde selv tre hunde, hvoraf den ene var sølle 11 måneder - og super sød! Møffe og hende blev riiigtig gode venner! De legede og legede og legede, omend Møffe har sin egen alternative teknik :mrgreen: Han jager gerne sine legekammerater.. Han har dog misset halvdelen af legen, for det der med selv at blive jagtet - altså :roll: Han sætte sig ned på sin flade røv og vender til legekammeraten kommer tromlende og prøver så at overmande denne med sine poter og kropsvægt :mrgreen:

 

[ATTACH]12566[/ATTACH]

 

[ATTACH]12567[/ATTACH]

 

Men man kunne jo ikke blive og lege hele dagen, vi skulle jo desværre også videre! Og DENNE gang var Møffe træt nok, nu kunne han godt sove lidt i bilen :-D Vi kørte så til Rudkøbing, hvor vi skulle med Marstalfærgen. Det hele gik bare så godt! Bilen kom ombord og vi gik op. Møffe var lige lidt vågen i de første 10 minutter, hvor han nåede at hilse på en beagle, hvorefter han gik død og sov hele vejen over til Marstal :hjerte:

 

Første dag var ren afslapning, vi lavede intet og Møffegrisen sov. vi fik dog nogle "vilde" :blink: diskutioner med min moster og onkel, som vi boede hos, omkring Møffes navn, altså Møffe. De syntes nemlig begge, at DET er IKKE et hundenavn - de kunne dog heller ikke selv blive enige om et navn :lol: Min onkel mente, at Møffe skulle omdøbes til Baldrian - min moster mente, han skulle omdøbes til Frederik eller Madsen. Jeg nægtede selvfølgelig pure begge dele, så vi endte med et kompromis, skabt af min onkel - nemlig Baldrian von Møffen-Madsen :mrgreen:

 

 

Næste dag gik det løs.. Vi skulle nemlig ud og sejle! Og denne gang ikke i en stor, u-gyngende færge, men derimod i en lille bette båd, kun lidt større end en kano :shock: Vi skulle nemlig over til kalkovnen og det er lettest med en båd :blink: Og han klarede det bare så flot det bette kræ! Han var overhovedet ikke nervøs ved båden! Derimod så, bådbroen! Føj, hjælp! Den er jo farlig! :lol: Så vi bar ham ud og satte ham ned i båden. Han stod sådan lidt og kiggede ud over rællingen det meste af tiden, for det var da sådan lidt spøjst det her :confused:

 

Skibshunden Møffe

[ATTACH]12572[/ATTACH]

 

Ude ved kalkovnen fik vi så trænet lidt "bådbroer er ikke farlige" og selvom de ikke nåede at blive han yndlings kop the, så nåede han at blive helt ferm til det :blink: Derudover var der jo også mulighed for at lære en ikke-vandhund at blive vandhund, der var nemmerlig strand :mrgreen: Det gik sådan nogenlunde, små slag :mrgreen: Men han synes altså at det er underligt, at man ikke kan stå på vandet... Og så bliver man jo våd.. adder... Men ok, det er vist også lidt rart at få våde poter, for det køler så dejlig :mrgreen: Jeg har desværre ingen billeder af det, men har linket til en video af - blandt andet - det :-P Derefter havde man energi til at udforske området lidt - og det blev det også! :mrgreen: Han syntes det var et mææægtigt sted at opholde sig, masser af spændende ting og alt muligt.. Altså! :ivrig: Han blev til gengæld også træt og sov meget af tiden derude.

 

Da vi så skulle tilbage igen, skulle han da selv gå ud til båden - det gjorde han også helt fint - men da han så skulle bæres nød i båden besluttede han sig for at være Møffe-bange :roll: Men det gik heldigvis straks over, da han kom ned i båden! :-D Vi sejlede så afsted, lidt rundt i området, da vi da lige skulle se Marstal fra vandet og det var mææægtig hyggeligt! Møffe kiggede ud over rællingen det første korte stykke tid, hvorefter han sank sammen ved min fars ben, blev nusset lidt - og så sov han :lol: Dovne hund, altså! :mrgreen: Det eneste tidspunkt, hvor han løftede hovedet, var da der sejlede en større båd forbi os og lavede nogle dejligt store bølger, som vippede vores lille båd :mrgreen: Men det var vidst mere på grund af os mennesker, der jublede :oops: Han løftede bare lige hovedet, hvorefter han lagde det ned igen og sov videre :mrgreen: Da vi så lagde til i havnen, sov han så dybt, at da vi løftede ham op på båd-broen, lagde han sig bare - i vejen for alle os andre, selvfølgelig :mrgreen: - og sov videre :lol: Han blev så vækket lidt af alt postyret med at komme op og tage de poser, som vi havde haft med, så tænkte at han da selv kunne gå ind - men nææænej, han ville da bæres, så han lod som om han var bange for broen (eller, sådan så det i hvert fald ud :mrgreen:), for derefter med et bjæf og legehop at hoppe over mod en dreng der fiskede :roll: Det lykkedes så ikke for ham at få mig til at bære ham, for han kom jo lige til at afsløre sig selv :mrgreen: Så fulgte han ellers efter og fik lidt godter med på vejen :lol: Og ro for resten af dagen ;-)

 

Dagen efter var der så Piratdag i Marstal om aftenen - og det skulle vi da være med til! Men lille hvaps må jo ikke gå så langt (+ han går langsomt og jævnligt nægter at gå :blink: ), så hvad gør vi.. Ingen har jo lyst til at blive hjemme, så selvfølgelig låner vi én af Super Brugsens indkøbsvogne :mrgreen:

 

 

 

Damn sådan en hvalp i indkøbsvogn er i høj kurs i byens stræder :mrgreen: Der var hele tiden nogen, der ville hilse på det bette, stakkels kræ, der aldrig fik fred, så da vi satte os på en restaurant, faldt han i søvn - og soooooooooov! Da vi så skulle tilbage igen havde han lært det - han stod skam parat til at byde nye HKH Møffe-nusere velkommen :mrgreen: Eneste problem var, at det var nat nu og der ikke var særlig mange i byen tilbage, så der var kun et hold svenskere, der kom over og nusse ham - og de blev godt nok budt velkommen! Han stod helt parat ved lyden af "næææh" og "nåååh" og "ååhhh" :mrgreen:

 

[ATTACH]12573[/ATTACH]

 

Næste dag, fredag, var han bare trææææt :shock: Han sov og sov og sov og når han endelig var vågen, havde han sådan et sløøøvt udtryk i øjnene, bette kræ da :lun: OK, han havde da sit sædvanlige morgenhvalpeflip og legede også lige en enkelt gang sent på eftermiddagen med min far. Da vi skulle hjem med færgen, fik han lige leget med et par hunde på færgen, det syntes han var fedt, hvorefter han gik ombak igen og sov resten af turen + turen hjem i bilen, bortset fra en enkelt tissepause :mrgreen:

 

Og så lige en film fra ferien, den er lidt lang, men det er til gengæld lidt forskellige ting :blink:

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Hæhæ, ja, han var dygtig :mrgreen:

 

Og apropos dygtig, så glemte jeg helt at fortælle om hans to stunts..!

 

Første er, at han var på skånekost. Ergo skulle man jo stå ude i køkkenet og lige tilberede maden lidt inden han kunne få den. Møffe lurede hurtigt, at ved lyden af poser der knitrede i køkkenet, så var der mad (utroligt så lærenem han er på det punkt i forhold til så mange andre :confused: ). Han kunne hyle og skrige og bjæffe, hvis maden ikke kom ned til ham lige her og nu! Resultatet var, at vi lukkede køkkendøren, når maden skulle laves.. Men det var langt fra altid nok :rolleyes: Så kunne han stå og hyle og skrige uden for døren. Og, jeg så det ikke selv, men min mor så det og påstår at han gik direkte efter dørhåndtaget den ene af gangene :shock: Næææh, min hund er sq ikke tabt bag en vogn, når der er mad på spil :mrgreen:

 

Noget andet.. Han havde lige fået sig en pæn stor potion mad inden vi skulle spise, mums, den var væk på få sekunder (han er en kronisk udsultet hvalp - hvis altså I spørger ham :blink: ). Bordet var dækker, vi var i gang med at spise - og kræet kommer selvfølgelig over og tigger :roll::lol: Og hvad gør han så? Jo! Han springer op og lægger hovedet med et drømmeagtigt udtryk på min mors bøf. Hun prøver så at fjerne ham, men vil lige ændre taget, da hun ikke mener hun har godt nok fast. Jeg kan desværre ikke hjælpe, da jeg sidder med en stor sodavand i hånden der er åben, så kan ikke bare lige sådan smide den fra mig - og er derudover flad af grin samtidig :mrgreen: Men min mor skifter grebet, når Møffe liiiige at få færden af brødkurven, hvor han lige når at stikke hovedet op i og gribe fat om brød - jeg (som lige har fået sodavanden lagt fra mig) når at gribe fat i den anden ende, men brødet er forskåret, så han får revet en luns af :mrgreen:

 

Ja, han burde jo egenligt have fået at vide, at det der må man ikke - men vi var altså bare alle så flade af grin, at han sejersstolt kunne løbe væk med høj hale og det hele :mrgreen: Da han så havde ædt brødet, kom den frække hvalp knagenmig tilbage! :evil: Og forsøgte igen :shock: Men denne gang gik den altså ikke! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...