Hop til indhold

Bedste tørkost foder?


Gæst cocker spaniel ejer
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever
Jeg sælger sku ingenting!! :vinken: og nævner ikke produktnavn mere....det får man blot hug for i dette forum.

Jamen det er da fint, men du skal stadig ikke dømme folk udfra hvad du selv har gjort.

 

Forøvrigt så har jeg læst hele artiklen (i Bulletin of Experimental Biology 1980) og den behandler gendannelsen af neutral pH efter syreudskillelse - enten naturlig stimulering (føde i form af brød og mælk) eller kunstig injektion direkte i maven.

 

Artiklen omhandler ikke forskel i gastic pH ved tørkost kontra BARF og nævner på entet tidspunkt noget som helst som blot antyder dette.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 106
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Potemis

Uh det er forvirrende det her foder-ræs...

Jeg skal til dr.dyr imorgen og have cookie vaccineret, hun skal have potecure og have tjekket en vorte på øret. Og så tror jeg lige jeg vil spørge om foder.. Jeg var inde og bestille vareprøver fra Olivers og læse om det, og det lyder jo faktisk ret lækkert..

(selvom jeg synes alt tørfoder smager af tørret rugbrød)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh det er forvirrende det her foder-ræs...

Jeg skal til dr.dyr imorgen og have cookie vaccineret, hun skal have potecure og have tjekket en vorte på øret. Og så tror jeg lige jeg vil spørge om foder.. Jeg var inde og bestille vareprøver fra Olivers og læse om det, og det lyder jo faktisk ret lækkert..

(selvom jeg synes alt tørfoder smager af tørret rugbrød)

:hmm: smager du på hundens mad :shock:

 

Du kan få 2 svar ad en dyrlæge :-) som jeg ser og tror det.

 

1. du får at vide du skal bruge deres, da det er bedst bla bla (imens dollars tegnene ruller i deres hoved :mrgreen:)

eller

2. Du skal bruge det din hund trives på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundevennen
Jamen det er da fint, men du skal stadig ikke dømme folk udfra hvad du selv har gjort.

 

Forøvrigt så har jeg læst hele artiklen (i Bulletin of Experimental Biology 1980) og den behandler gendannelsen af neutral pH efter syreudskillelse - enten naturlig stimulering (føde i form af brød og mælk) eller kunstig injektion direkte i maven.

 

Artiklen omhandler ikke forskel i gastic pH ved tørkost kontra BARF og nævner på entet tidspunkt noget som helst som blot antyder dette.

 

Du fik vist det forkerte link, undskyld var vist lidt for hurtig til at klippe linket. Her er det: http://k9joy.com/dogarticles/dogfood01conditioning.pdf

 

Her beskrives at fodres der med kornbaseret foder justere hunden pH i maven til omkring 5-6 mens hvis der er råt på tapetet justeres pH til 1-2

 

Det tørfoder jeg benytter beholder pH omkring 1-2 og kan derfor godt benyttes sammen med Barf. ( Det viser min erfaring også...mine 4 hunde går til og fra Barf og fodres iøvrigt stort set aldrig på samme tid af dagen. Aldrig er der mave probemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Potemis
:hmm: smager du på hundens mad :shock:

 

Du kan få 2 svar ad en dyrlæge :-) som jeg ser og tror det.

 

1. du får at vide du skal bruge deres, da det er bedst bla bla (imens dollars tegnene ruller i deres hoved :mrgreen:)

eller

2. Du skal bruge det din hund trives på.

 

Ja jeg smager da på hundens mad. Altså det vi køber. Jeg går ikke med hende rundt i skoven og smager på alle de godter hun finder der..

 

Jah, vi får nok at vide at Hills er bedst. Eftersom de næsten ikke sælger andet. Men det er da værd at spørge.

Hun trives fint på hills natures finest. Men tænk, om hun kunne trives ENDNU bedre på et andet mærke, som dyrlægen kunne stå inde for. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Du fik vist det forkerte link, undskyld var vist lidt for hurtig til at klippe linket. Her er det: http://k9joy.com/dogarticles/dogfood01conditioning.pdf

 

Her beskrives at fodres der med kornbaseret foder justere hunden pH i maven til omkring 5-6 mens hvis der er råt på tapetet justeres pH til 1-2

 

Det tørfoder jeg benytter beholder pH omkring 1-2 og kan derfor godt benyttes sammen med Barf. ( Det viser min erfaring også...mine 4 hunde går til og fra Barf og fodres iøvrigt stort set aldrig på samme tid af dagen. Aldrig er der mave probemer.

 

Åh ja ... Morgens Eliasen.

 

Undskyld, men han er ikke en troværdigt kilde.

 

Han skriver en masse ting, som desværre er gået hen og blevet "almindelige BARF viden", selv om der ikker skyggen af bevis for nogle af udsagnende: blandt andet om pH værdien i mavesækken, om det råkøds indhold af gavnlige fordøjelsesenzymer, om udrensning af giftstoffer fra tørkost, om fastes gavnlige effekt på hundens fordøjelse og anatomi mv.

 

Det er en skam en mand med hans uddannelse ikke sørger for at undersøge tingene ordentlig inden han skriver og udgiver artikler/bøger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Ja jeg smager da på hundens mad. Altså det vi køber. Jeg går ikke med hende rundt i skoven og smager på alle de godter hun finder der..

 

Jah, vi får nok at vide at Hills er bedst. Eftersom de næsten ikke sælger andet. Men det er da værd at spørge.

Hun trives fint på hills natures finest. Men tænk, om hun kunne trives ENDNU bedre på et andet mærke, som dyrlægen kunne stå inde for. :blink:

 

Hvis du er interesseret kan du læse lidt om tørkost på:

 

http://www.naturligthundefoder.dk/toerkost.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har modtaget min prøve på Olivers Start til små hvalpe :mrgreen: og tøsen ELSKER det :hjerte:

 

Har givet hende et måltid i sin skål og bruger nu resten som godbidder, og hun er bare ms. perfect goggie når hun ved de er i hånden :blink: såååå mor her bestiller lige 4,5 kg. Olivers når der går penge ind :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har modtaget min prøve på Olivers Start til små hvalpe :mrgreen: og tøsen ELSKER det :hjerte:

 

Har givet hende et måltid i sin skål og bruger nu resten som godbidder, og hun er bare ms. perfect goggie når hun ved de er i hånden :blink: såååå mor her bestiller lige 4,5 kg. Olivers når der går penge ind :5up:

 

Fedt! :-D Buddha er også glad for det, så vi har allerede købt en stor sæk.

 

Vi har også katte + bor med en anden med hund, så vi køber nok 4 sække næste gang, så får man 15% rabat, og så mener jeg at prisen kom ned omkring 380kr pr sæk, altså det er selvfølgelig en del penge at lægge ud (men man er vel lidt nærig :rolleyes:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Jeg er forlængst gået over til at fodre råt. Rå kylling, rå okse, rå lam,får,kalkun,ben, you name it. de får det.

 

Et produkt som eks Ziwipeak er udelukkende tørret kød og for at opfylde loven så er der tilsat de vitaminer der er deklareret på pakningen.

 

Ja det er bankedyrt ,men der ER ikke billigt at tørre kød.

Men når nu tråden hedder "Bedste tørkost foder" så mener jeg dette må betegnes som det bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Ulven er stamfader til alle hunderacer, derfor er der heller ingen fysiologisk forskel mellem eksempelvis en puddelhund og en schæferhund. Alle hundracer kræver derfor præcist den samme type ernæring, og behøver ikke artsspecifikt foder.

Nu er vores hunde jo ikke ulve, og der er jo bl.a den store forskel, at vores domesticerede hunde, har forskellige arbejdsopgaver og derved forskellige behov. En stille og rolig sofa hund har velsagtens ikke samme ernæringsmæssige behov som en hårdtarbejdende schæfer, der skal bruge noget ekstra krudt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er forlængst gået over til at fodre råt. Rå kylling, rå okse, rå lam,får,kalkun,ben, you name it. de får det.

 

Et produkt som eks Ziwipeak er udelukkende tørret kød og for at opfylde loven så er der tilsat de vitaminer der er deklareret på pakningen.

 

Ja det er bankedyrt ,men der ER ikke billigt at tørre kød.

Men når nu tråden hedder "Bedste tørkost foder" så mener jeg dette må betegnes som det bedste.

bare for at lave lidt flueknepperi, så er der persille i også, det er vist planteriget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
bare for at lave lidt flueknepperi, så er der persille i også, det er vist planteriget :mrgreen:

 

Du har ret, priceman rødmer og undskylder :mrgreen::mrgreen:

 

Der er grønlæbet musling, inulin ( chikorie), fiskeolie, tørret tang,persille,vitaminer og mineraler.

 

Råprotein: 36%, Råfedt: 28%, Råfiber: 1,4% Vand: 13%, Aske: 7%

 

Hvilket giver 85 %, gad vide hvad resten så er:confused:

 

Ingen tilsat salt, sukker, farver og kunstige holdbarhedsmidler, fyldstoffer eller korn:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
bare for at lave lidt flueknepperi, så er der persille i også, det er vist planteriget :mrgreen:

 

Tak til Mulline for lige at ville skrive medens min pc var optaget med andet.:5up:

 

 

Men når du nu er færdig med dit forsøg på at korpulere med fluer, så må jeg jo tilgive at du har ret.

 

Diverse vit, og min, er også tilsat. Det byder lovgivningen hvis man ønsker at deklarere det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
og så for konen lov til at formilde det videre :mrgreen: manden laver lort i den og konen rydder op..

 

Klassisk eksempel på at det faktisk er kvinderne der vil overtage verdensherredømmet og ikke hundene eller børnene :hmm:

 

Nul putte Sådan er det ikke her. . Jeg læste op hvad der stod på posen,,,, Og hun skrev såmend.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Nu er vores hunde jo ikke ulve, og der er jo bl.a den store forskel, at vores domesticerede hunde, har forskellige arbejdsopgaver og derved forskellige behov. En stille og rolig sofa hund har velsagtens ikke samme ernæringsmæssige behov som en hårdtarbejdende schæfer, der skal bruge noget ekstra krudt.

 

Nu har det at de nedstammer fra ulve eller er ulve bare ikke noget med deres aktivitetsniveau at gøre.

 

Og alle hunde har samme ernæringsmæssige behov. Det er bare mængden der kan være større eller mindre for deneene hund fremfor den anden.

 

Jeg har svært ved at se hvad du ville med dit indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Nu har det at de nedstammer fra ulve eller er ulve bare ikke noget med deres aktivitetsniveau at gøre.

 

Og alle hunde har samme ernæringsmæssige behov. Det er bare mængden der kan være større eller mindre for deneene hund fremfor den anden.

 

Jeg har svært ved at se hvad du ville med dit indlæg

På det område tror jeg faktisk ikke at hunde er så meget anderledes end mennesker, og som vi har forskellige behov, tror jeg på, at hunde også har. Der er velsagtens også en årsag til at hunde reagere forskelligt på foder.

 

At bruge en aktiv og en inaktiv hund var blot et eksempel. Det kan også være to hunde med samme aktivitets niveau, hvor de får det samme foder, men den ene tager på og den anden taber sig, det må i mine øjne være fordi de har et forskelligt behov.

 

Hvis alle hunde kunne leve af det samme, og det blot er mængden vi skal ændre på, så vil jeg da godt høre hvilket produkt det er ALLE hunde kan få.

Jeg har ikke hørt om det endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået anbefalet dette foder til Baldur, jeg syntes selv at det lyder rigtig godt, men hvad siger I der har forstand på foder?

 

http://petfoods.dk/?filenavn=varedetalje.php4&vareid=3114&gruppeid=947&rowStart=0&tilbud=&soegeord=&visFavoritvarer=&anker=anker0

 

 

LupoSan sensitiv Rawfood

Indhold:

kalkun og kylling kød, rodfrugter(Kartofler), frugt og Grønt, Koldpresset solsikkeolier, hele Æg, Urter.

 

Anelyse:

Raw protein 25%

Raw fat 12%

Raw fibres 3,5%

Raw ash 9,0%

Calcium organic 1,8%

phosphorus 1,2%

Natrium 0,40%

Magnesium 0,17%

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået anbefalet dette foder til Baldur, jeg syntes selv at det lyder rigtig godt, men hvad siger I der har forstand på foder?

 

http://petfoods.dk/?filenavn=varedetalje.php4&vareid=3114&gruppeid=947&rowStart=0&tilbud=&soegeord=&visFavoritvarer=&anker=anker0

 

 

LupoSan sensitiv Rawfood

Indhold:

kalkun og kylling kød, rodfrugter(Kartofler), frugt og Grønt, Koldpresset solsikkeolier, hele Æg, Urter.

 

Anelyse:

Raw protein 25%

Raw fat 12%

Raw fibres 3,5%

Raw ash 9,0%

Calcium organic 1,8%

phosphorus 1,2%

Natrium 0,40%

Magnesium 0,17%

Det lyder da umiddelbart ganske fint

 

lle ingredienserne er tilsat i rå form og koldpresset ved en lav temperatur på 43gr.for af bibeholde ingredienserne så naturnært som muligt .

 

  • LupoSan og Markus Mühle er produceret og koldpresset på samme fabrik.
  • LupoSan inderholder Kartofler som kulhydratkilde, hvor Markus Mühle indeholder Brune Ris som kulhydratkilde.
  • LupoSan er en tilpasset variant til Markus Mühle og er produceret på samme princip.

Regner man lidt på koster det kun 1 kr mere kiloet end olivers "standard" :hmm:

Redigeret af guanomo
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
På det område tror jeg faktisk ikke at hunde er så meget anderledes end mennesker, og som vi har forskellige behov, tror jeg på, at hunde også har. Der er velsagtens også en årsag til at hunde reagere forskelligt på foder.

 

At bruge en aktiv og en inaktiv hund var blot et eksempel. Det kan også være to hunde med samme aktivitets niveau, hvor de får det samme foder, men den ene tager på og den anden taber sig, det må i mine øjne være fordi de har et forskelligt behov.

 

Hvis alle hunde kunne leve af det samme, og det blot er mængden vi skal ændre på, så vil jeg da godt høre hvilket produkt det er ALLE hunde kan få.

Jeg har ikke hørt om det endnu.

 

Nu kunne jeg godt skrive en hel masse om hvad jeg ser som det rigtige at fodre med, så jo jeg kunne godt give dig eksempler på hundemad som ville være optimalt for hunde at spise.

 

Men never mind.

Jeg taler om ernæringsmæssige behov og du svarer på om de fungerer på et foder.

 

Det er ikke noget fuldfoder som er optimalt i mine øjne. De indeholder alle som een et eller andet planteprodukt der skal erstatte et givent protein. Og en erstatning er altid på bekostning af noget bedre eller noget der var dyrere. Brugen af plantebestanddele er altså en måde at spare penge på.

Det er rigtigt at visse forarbejdede planteproteiner til forveksling ligner og virker som animalske proteikilder, med de er ikke optimale i forhold til sådan som naturen har skabt hunden.

 

Brugen af plantebestand dele i hundefoder er et produktions og økonomisk valg.

Det økomomiske kan vi som forbrugere være med til at præge, ved de valg vi tager.

Redigeret af Priceman
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...