Hop til indhold

Hund + nyfødt. Hvordan bedst?


Gæst mille07
 Share

Recommended Posts

Gæst mille07

Nu er der jo ikke så forfærdelig længe til min termin, og jeg vil jo helst at Mille skal opfatte den lille ny, som et positivt nyt familiemedlem.

 

Hvordan griber vi bedst det an?

 

Jeg har selv en ide om, at Mille skal have adgang til at snuse og slikke lidt på den lille og hilse på i sit eget tempo?

 

Samtidig regner jeg med, at der både skal være plads til mille og babyen i sofaen, så Mille ikke pludselig føler sig skubbet væk/overset/bliver jaloux.

 

Er det andre ting, jeg skal/kan være opmærksom på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo ikke så forfærdelig længe til min termin, og jeg vil jo helst at Mille skal opfatte den lille ny, som et positivt nyt familiemedlem.

 

Hvordan griber vi bedst det an?

 

Jeg har selv en ide om, at Mille skal have adgang til at snuse og slikke lidt på den lille og hilse på i sit eget tempo?

 

Samtidig regner jeg med, at der både skal være plads til mille og babyen i sofaen, så Mille ikke pludselig føler sig skubbet væk/overset/bliver jaloux.

 

Er det andre ting, jeg skal/kan være opmærksom på?

 

Det bliver da spændende. Og det skal nok gå fint.

Hvis du er væk nogle dage i forbindelse med fødslen, så er det måske en god ide at tage et lille tæppe eller noget andet tøj, med hjem fra den lille ny til Mille lidt før baby kommer hjem..

 

Men uanset hvad, så er jeg sikker på, at alt går fint. Når bare I husker at Mille er blevet storesøster, --med alle de rettigheder, pligter og glæder der følger med.

Den dag baby kommer hjem kan jo sagtens være en festdag for jer allesammen, med lidt ekstra god mad og godter.

--Det er bestemt først og fremmest en glædelig dag for jer. For Mille betyder det jo, at der er ét menneske mere i familien til at underholde -og underholde sig med.

 

Da jeg fik min datter gjorde vi såmænd ikke noget særligt i forhold til vores hund, Trille (schæfer/collie på ½ år) . Men Trille var da helt oppe i sofaen og ligge i arm under amningen. Og jeg VAR da en lille smule bekymret over den ikke helt rene hundetunge, der slubrede hen over den lille babymund og næse.... Men slikkeriet stoppede ret hurtigt. Det var nærmest en velkomst og en lille "hvalpeundersøgelse".. :lol:

 

Hvornår venter du nedkomst? Og ved du om det bliver en lille dreng eller pige?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mille07

Jeg tror jeg vil lade en stofble ligge hos den lille så, mens vi er på sygehuset, og så sende den med min mand hjem til Mille et par dage inden vi selv kommer.

 

Tak for det.

 

Jeg ved at jeg bliver nødt til at se den anden vej, når Mille slikker på den lille. Sådan havde jeg det selv i starten. Har aldrig brudt mig om, at blive slikket på af hunde, men ved godt at det er deres måde, og jeg har et meget mere afslappet forhold til Milles slikkeri, end andre hundes.

 

Jeg har termin 5/3, så der er lige nogle få uger endnu. Vi regner med at det bliver en lille pige. Det sagde scanningen ihvertfald. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror jeg vil lade en stofble ligge hos den lille så, mens vi er på sygehuset, og så sende den med min mand hjem til Mille et par dage inden vi selv kommer.

 

Tak for det.

 

Jeg ved at jeg bliver nødt til at se den anden vej, når Mille slikker på den lille. Sådan havde jeg det selv i starten. Har aldrig brudt mig om, at blive slikket på af hunde, men ved godt at det er deres måde, og jeg har et meget mere afslappet forhold til Milles slikkeri, end andre hundes.

 

Jeg har termin 5/3, så der er lige nogle få uger endnu. Vi regner med at det bliver en lille pige. Det sagde scanningen ihvertfald. :D

 

Uh, det bliver spændende... Det er jeres første (baby) ikke?

Jeg håber der er overskud til at lade os følge med..

Husk billeder.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo ikke så forfærdelig længe til min termin, og jeg vil jo helst at Mille skal opfatte den lille ny, som et positivt nyt familiemedlem.

 

Hvordan griber vi bedst det an?

 

Jeg har selv en ide om, at Mille skal have adgang til at snuse og slikke lidt på den lille og hilse på i sit eget tempo?

 

Samtidig regner jeg med, at der både skal være plads til mille og babyen i sofaen, så Mille ikke pludselig føler sig skubbet væk/overset/bliver jaloux.

 

Er det andre ting, jeg skal/kan være opmærksom på?

 

Det bliver da spændende. Og det skal nok gå fint.

Hvis du er væk nogle dage i forbindelse med fødslen, så er det måske en god ide at tage et lille tæppe eller noget andet tøj, med hjem fra den lille ny til Mille lidt før baby kommer hjem..

 

Men uanset hvad, så er jeg sikker på, at alt går fint. Når bare I husker at Mille er blevet storesøster, --med alle de rettigheder, pligter og glæder der følger med.

Den dag baby kommer hjem kan jo sagtens være en festdag for jer allesammen, med lidt ekstra god mad og godter.

--Det er bestemt først og fremmest en glædelig dag for jer. For Mille betyder det jo, at der er ét menneske mere i familien til at underholde -og underholde sig med.

 

Da jeg fik min datter gjorde vi såmænd ikke noget særligt i forhold til vores hund, Trille (schæfer/collie på ½ år) . Men Trille var da helt oppe i sofaen og ligge i arm under amningen. Og jeg VAR da en lille smule bekymret over den ikke helt rene hundetunge, der slubrede hen over den lille babymund og næse.... Men slikkeriet stoppede ret hurtigt. Det var nærmest en velkomst og en lille "hvalpeundersøgelse".. :lol:

 

Hvornår venter du nedkomst? Og ved du om det bliver en lille dreng eller pige?

 

Jeg er fuldstændig enig..

 

Når så baby'en sover så husk at leg meget med hunden, selvom du nok selv sover når den lille sover, men hvis du kan så leg og vær der for den :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christel
Nu er der jo ikke så forfærdelig længe til min termin, og jeg vil jo helst at Mille skal opfatte den lille ny, som et positivt nyt familiemedlem.

 

Hvordan griber vi bedst det an?

 

Jeg har selv en ide om, at Mille skal have adgang til at snuse og slikke lidt på den lille og hilse på i sit eget tempo?

 

Samtidig regner jeg med, at der både skal være plads til mille og babyen i sofaen, så Mille ikke pludselig føler sig skubbet væk/overset/bliver jaloux.

 

Er det andre ting, jeg skal/kan være opmærksom på?

 

Vi fik en lille ny for 2 måneder siden og gjorde den fejl at vi forsøgte at holde Hannibal væk fra hende, netop pga. slikkeriet, det tror jeg gjorde at han blev jaloux, så lad endelig Mille snuse osv. Nu lader vi ham slikke baby alle steder, undttagen i ansigtet, men det må han nu heller ikke på mig, kun en gang imellem :wink: Når jeg giver den lille mad kommer Hannibal altid op i sofaen, så plejer jeg at se på ham og sige hej, og så får jeg lige et slik på næsen - meget hyggeligt ritual, og det tror jeg også han synes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mille07

bliver der overskud Birgitta. Jeg får da en baby, der sover igennem fra første dag. Det er jeg da slet ikke i tvivl om. :lol::lol: :wink:

 

Jo det er vores første. Billeder skal I nok få. :)

 

SloBo: Heldigvis er der også gåturene med barnevognen, hvor Mille rigtig kan være med, og vi kan sludre og lege.

 

Tillykke med den lille ny Christel. :D Ok, jeg vil være opmærksom på at Mille får lov at snuse/slikke på babyen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...