Hop til indhold

Min hvalp (5 mdr) gør sig ikke ordenlig ren

Gæst Magge
 Share

Recommended Posts

Mojn

Jeg har fået mig en lille blanding mellem en dværggravhund og en papilion. Altså ikke en særlig stor hund, og derfor må den gerne være i sofaen. Hidtil har der ikke været noget problem, men nu bliver der fundet lort og andre små våde pletter i sofaen.

Vi er begyndt og kigge den bag i efter den har været uden for, for at sikre os vi ikke skal til at vaske betræk eller lign.

Hvad kan skyldes den manglende hygiegne og hvordan får man det indlært igen?

Hilsen en stolt ejer af en lærenem hund :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mojn

Jeg har fået mig en lille blanding mellem en dværggravhund og en papilion. Altså ikke en særlig stor hund, og derfor må den gerne være i sofaen. Hidtil har der ikke været noget problem, men nu bliver der fundet lort og andre små våde pletter i sofaen.

Vi er begyndt og kigge den bag i efter den har været uden for, for at sikre os vi ikke skal til at vaske betræk eller lign.

Hvad kan skyldes den manglende hygiegne og hvordan får man det indlært igen?

Hilsen en stolt ejer af en lærenem hund :vinken:

Jeg kigger altid min bagi efter den har været ude... Så har nok lidt en luksushund. Men den har så også rimelig lang, hvis pels, så det ser simpelthen så klamt ud.. Og hvis den har haft lidt maveproblemer er der med sikkerhed brune pletter på yndlingssovestedet = vores hvide tæppe under sofabordet..

Så, der er sgu' service på herhjemme...

(Nogle der sagde skødehund?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kigger altid min bagi efter den har været ude... Så har nok lidt en luksushund. Men den har så også rimelig lang, hvis pels, så det ser simpelthen så klamt ud.. Og hvis den har haft lidt maveproblemer er der med sikkerhed brune pletter på yndlingssovestedet = vores hvide tæppe under sofabordet..

Så, der er sgu' service på herhjemme...

(Nogle der sagde skødehund?)

Haha jaaa det vil jeg så helst undgå. Min hund har kort pels, hvilket vil sige at det sider lige i numsen.

Jeg har haft med flere hunde og gøre i mit liv og det er første gang jeg oplever en som ikke kan selv, og jeg mener bare det er forkert på den måde.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha jaaa det vil jeg så helst undgå. Min hund har kort pels, hvilket vil sige at det sider lige i numsen.

Jeg har haft med flere hunde og gøre i mit liv og det er første gang jeg oplever en som ikke kan selv, og jeg mener bare det er forkert på den måde.:blink:

Jeg har aldrig rigtig tænkt over det. Jeg kigger bare lige pr. automatik når vi kommer hjem, og sidder der noget så fjerner jeg det. Også hvis det sidder helt inde.. Det er jeg ikke så sart med.. Men lortepletter i sengen osv., det er jeg ikke glad for. Men han må selv stå for at rengøre sig fortil.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har den meget pels bagi? Det har Petrine (papillion) og jeg har bare klippet det kort, men det med våde tis-pletter synes jeg ikke lyder så godt, er den en dreng? For så har han vist et problem med at styre pistolen, tror ikke det er et hygiejneproblem, men et markeringsproblem

Det er en pige...

Selve afføringen sidder midt i numsen, pels eller lign. er slet ikke snasket til.

Den har næsten kun gravhund i sig så der er ikke så meget pels.

Hvis dens numse mm. ikke virker... Hvad kan man så gøre for at hjælpe den på vej?

Link til indlæg
Del på andre sites