Hop til indhold

Jeg har bare den sejeste hvalp nogensinde! ;)


Gæst LouiseBS
 Share

Recommended Posts

Gæst LouiseBS

Da vi var ude og gå i dag mødte vi den her golden retriver, den var rigtig sød, men en ung hund så hun var da lidt vild. Og Amy hoppede på hende hele tiden, de legede helt vildt. Hun er vildt modig. Den der hund er altså mindst 10 gange størrere end hende selv. Hun er nemlig kun 10 uger gammel, og så er hun en papillon, så hun er MEGET lille.

Hun er bare den sejeste lille hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS
Åh jamen, en papillion er en stor og farlig kamphund der ikke er bange for noget i hele verden :blink: hvor er hun fuldstændigt bedårende på billederne!

 

 

Nårh tusind tak, er også rigtig glad for hende, hun kan simpelthen slippe afsted med næsten alt med det blik heh. (selvfølgelig overdrevet).

 

Tænkte på, du ejer en Papillon ikke? For kunne rigtig godt tænke mig at vide mere om racen, er der noget du har erfaret eller læst, jeg burde vide?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, Petrine er en papillion, jeg har før kun haft terrier, så jeg er overrasket over hvor følsom hun er (både mentalt og fysisk), hun kan simpelthen blive fuldstændigt deprimeret, hvis jeg stresser rundt (hvor en terrier bare stressrer med), hun er totalt prinsesse, kan mærke det mindste dims i pelsen, timer efter vaccination har hun ondt efter nålestikket etc. Men nej, har ikke rigtigt læst om papillioner :oops: det eneste vigtige, som jo er for sent nu du har fået din, er at tjekke forældrene for PRA, en øjensygdom der kan ende med at hunden bliver blind, Petrine har begyndende natteblindhed, som er første tegn :(

 

Men bortset fra det, så er jeg dybt overrasket over, hvor meget hund der er i sådan en lille en, Petrine er meget lille, kun 2,7 kg :-D men hun går ikke af banen for at knurre ad fremmede eller store hunde der er for nærgående.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS
Jep, Petrine er en papillion, jeg har før kun haft terrier, så jeg er overrasket over hvor følsom hun er (både mentalt og fysisk), hun kan simpelthen blive fuldstændigt deprimeret, hvis jeg stresser rundt (hvor en terrier bare stressrer med), hun er totalt prinsesse, kan mærke det mindste dims i pelsen, timer efter vaccination har hun ondt efter nålestikket etc. Men nej, har ikke rigtigt læst om papillioner :oops: det eneste vigtige, som jo er for sent nu du har fået din, er at tjekke forældrene for PRA, en øjensygdom der kan ende med at hunden bliver blind, Petrine har begyndende natteblindhed, som er første tegn :(

 

Men bortset fra det, så er jeg dybt overrasket over, hvor meget hund der er i sådan en lille en, Petrine er meget lille, kun 2,7 kg :-D men hun går ikke af banen for at knurre ad fremmede eller store hunde der er for nærgående.

 

 

Jah det ser vist ud som om de har deres egen mening. Jeg tror ikke helt Amy ved hvem der er leder. Ved ikke rigtig hvordan jeg skal vise hende det, for hun ser ALT som en leg. Men er da rigtig glad for at have en hund med personlighed. Og masser af den.

 

Ej det er jeg da ked af at høre. Håber ikke Amy får sådanne sygdomme.

Hvor gammel er det egentlig Patrine er? For det var da desværre ret tidligt, at få sygdomme som blindhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Jah det ser vist ud som om de har deres egen mening. Jeg tror ikke helt Amy ved hvem der er leder. Ved ikke rigtig hvordan jeg skal vise hende det, for hun ser ALT som en leg. Men er da rigtig glad for at have en hund med personlighed. Og masser af den.

 

 

Husk nu at en lille babyhund ikke behøver at vide hvem der "leder". Store voksne hunde bærer også over med en hvalp, der ser alt som en (bide)leg.

 

Du fremkommer automatisk som leder når du når du viser kærlighed, konsekvens (IKKE straf - men at sammen handling fra hunden fremprovokerer samme svar fra dig hver gang) og overblik.

 

Prøv at søge på det herinde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jah det ser vist ud som om de har deres egen mening. Jeg tror ikke helt Amy ved hvem der er leder. Ved ikke rigtig hvordan jeg skal vise hende det, for hun ser ALT som en leg. Men er da rigtig glad for at have en hund med personlighed. Og masser af den.

 

Ej det er jeg da ked af at høre. Håber ikke Amy får sådanne sygdomme.

Hvor gammel er det egentlig Patrine er? For det var da desværre ret tidligt, at få sygdomme som blindhed.

 

Alt ER leg når man kun er 10 uger gammel :-D (At vi andre så ikke altid synes at lige den leg hvalpen finder på er sjov er så en anden sag :lol:)

 

Tillykke med hende, hun ser skøn ud :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi var ude og gå i dag mødte vi den her golden retriver, den var rigtig sød, men en ung hund så hun var da lidt vild. Og Amy hoppede på hende hele tiden, de legede helt vildt. Hun er vildt modig. Den der hund er altså mindst 10 gange størrere end hende selv. Hun er nemlig kun 10 uger gammel, og så er hun en papillon, så hun er MEGET lille.

Hun er bare den sejeste lille hund.

 

Hvor er hun dog smuk og charmerende , og så lille bitte :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS
Husk nu at en lille babyhund ikke behøver at vide hvem der "leder". Store voksne hunde bærer også over med en hvalp, der ser alt som en (bide)leg.

 

Du fremkommer automatisk som leder når du når du viser kærlighed, konsekvens (IKKE straf - men at sammen handling fra hunden fremprovokerer samme svar fra dig hver gang) og overblik.

 

Prøv at søge på det herinde :blink:

 

 

Jah tror skam du har helt ret. Hun får også lov til rigtig meget, er helt overrasket over hvor let jeg tager det når hun f.eks. ødelægger noget, for jeg har det sådan at hvad hun kan nå fra gulvet må hun lege med. Men når det bliver for meget for mig så bruger jeg kommandoen nej og kigger hende ind i øjnene. Det er også mere så det er lært når hun bliver ældre og kommer ind i en rigtig frække periode.

 

Kan du forklare mere præcist hvad jeg skal søge på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS
Hvor er hun dog smuk og charmerende , og så lille bitte :lun:

 

Ja hun er i hvert fald meget lillle bitte sammenlignet med en new foundlænder. Heh, men også en rigtig sød hund du har, de er så fantastiske, har passet en del New foundlændere da jeg var lidt yndre, og min lille Amy er en ingening sammenlignet med sådan nogle store vildbasser.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej!

 

Jeg har også en lille papillon. Eller lille og lille, jeg synes nu hun vokser ret hurtigt! Hun er nu 13½ uge gammel, og bliver mere og mere fræk, så hvis du synes det er slemt nu, så bare vent.

 

Kiwi var meget forsigtig med andre hunde, lige indtil her for et par dage siden. Nu skal der leges!! Så det er skønt!

 

Din lille pap minder mig meget om hende!

 

Vi bor i Svendborg, og vil også meget gerne lege på et tidspunkt, hvis lysten skulle være der :) Det kunne da bare være smadder hyggeligt at møde andre med papillon :)

 

vh

 

Ditte:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS
hej!

 

Jeg har også en lille papillon. Eller lille og lille, jeg synes nu hun vokser ret hurtigt! Hun er nu 13½ uge gammel, og bliver mere og mere fræk, så hvis du synes det er slemt nu, så bare vent.

 

Kiwi var meget forsigtig med andre hunde, lige indtil her for et par dage siden. Nu skal der leges!! Så det er skønt!

 

Din lille pap minder mig meget om hende!

 

Vi bor i Svendborg, og vil også meget gerne lege på et tidspunkt, hvis lysten skulle være der :) Det kunne da bare være smadder hyggeligt at møde andre med papillon :)

 

vh

 

Ditte:vinken:

 

 

Nårh hvor er hun sød, hun minder vildt meget om min lille Amy.

Syntes da at det kunne være rigtig dejligt at mødes med din lille pap.

Så hvis du en dag tager til Odense og har hende med så må du da lige skrive, så kan du jo evt. komme forbi og få en kop the.

;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...