Hop til indhold

Kommende vandhund og ex-vandhund


Aussiepower!
 Share

Recommended Posts

Jo ældre Cody bliver, jo større en gåde bliver han altså også.. :mrgreen:

 

Nå, jeg er jo så heldig at jeg bor lige ned til to store søer, hvor vi gerne går de daglige ture. Chivas er med tiden blevet mere og mere glad for vandet og går meget gerne ud og dypper tæerne og undersiden af maven når vi går tur ved søerne og er vi ved stranden, går han tyspisk ude i vandkanten, så poterne er dækket af vand og bølgerne skylle ind under maven på ham :-D Men, han har aldrig gået så langt ud at han ikke kan bunde og virker generelt lidt modvillig mod det der med at svømme, men jeg syntes jo at når vi nu bor som vi gør og har de muligheder vi har, så skulle man da være et skarn ikke at udnytte det og fysisk vil han jo have rigtig godt af at svømme lidt på regelmæssig basis :blink:

 

Så for et par uger siden, tog jeg Chivas og sådan et flydende stykke vandlegetøj jeg have liggende, satte en snor i legetøjet, for at det ikke skulle flyde væk, hvis jeg ikke kunne få Chivas til at hente det ude i vandet og så gik vi ned til søen.

Som jeg havde forventet, så var Chivas ret modvillig over at skulle længere ud end han kunne bunde (det kan han kun den første ca. halve meter fra bredden), og han gik ikke længere ud end dertil hvor han kan bunde og stod og kiggede efter legetøjet ude i vandet, og skrabede forsigtigt med den ene forpote i vandet -det ser ret sjovt ud :lol: Men ud og svømme ville han ikke og til sidst endte det med at den snor jeg have bundet i legetøjet knak og det drev med strømmen og jeg kunne simpelthen ikke lokke Chivas ud og hente det, til sidst flød det ind mellem sivene og vi måtte gå hjem uden legetøj og uden Chivas havde fået svømmet :neutral:

 

Jeg bestilte et nyt stykke vandlegetøj og bandt en kraftiger snor i, så risikoen for at den knækkede ikke var så stor og i dag, syntes jeg så at det var tiden at prøve igen og fik den geniale ( :roll: ) ide, at tage Cody med... Cody har altid været meget glad for vand og det har faktisk været et pokkers besvær at afholde ham fra at gå i søen når jeg ikke lige har syntes at det har været praktisk at have en våd hun med hjem ;-)

Godt nok har han ikke rigtig gået i vandet det sidste halve års tid, hverken nede ved søerne eller når vi har været ved stranden, hvilket er meget ulig Cody, men jeg tænkte at legetøjet nok ville få ham til at hoppe i igen og hvis først Cody svømmede efter legetøjet (som Chivas jo sådan set syntes er HANS :mrgreen: ), så skulle det undre mig om Chivas mon ikke ville følge med :5up:

 

Ja go'dav min bare... Cody have da overhovdet ingen intentioner om at få noget som helst mere end det yderste af neglene våde og så var det da helt og aldeles lige meget at jeg med stor begejstring kastede legetøjet ud i vandet gang på gang :roll: :stupid:

 

Nå, jeg måtte jo så vende min opmærksomhed mod Chivas, når nu Cody på ingen måde havde tænkt sig at være behjælpelig med projekt 'få Chivas ud og svømme'... Chivas gik glad og gerne lige præcis så langt ud at han kunne bunde og stod så ellers ligesom sidst bare og skrabede forsigtigt med den ene forport i vandet foran sig -hvor det er for dybt til at han kan bunde. Nå, men selv om planen med at bruge Cody som lokkemiddel, gik i vasken, havde jeg alligevel lidt held med mig, i det at strømmen/vinden i dag gik ind mod bredden hvor jeg stod og fik legetøjet til at drive langsomt tilbage mod Chivas, som jo stod og kiggede langt efter det og med masser af opmuntring og opfordring fra min side, begyndte Chivas at strække sig lidt frem for at nå legetøjet inden det drev helt ind til ham, hvilket bevirkede at når han så havde fået fat i det og vendte sig rundt for at komme i land med legetøjet, så plumpede hans bagdel i hvor han ikke kan bunde, så han blev nød til at tage to-tre svømmetag for at komme ind med det :banan: Det gentog sig nogle gang og han fik selvfølgelig masser af ros og opmuntring hver gang og efter 3-4 gange på den måde, mistede han enten tålmodigheden eller også blev han modig nok til også at tage et par svømme tage UD i vandet for at hente legetøjet, inden det var drevet tæt nok på ham til at han kunne nå det bare ved at strækket sig frem :mrgreen:

At han svømmede efter legetøjet, bevirkde jo så at han faktisk kom til at "skubbe" det lidt foran sig inden han kunne få fat i det, så inden han havde fanget det og var svømmet op hvor han kunne bunde, havde han fået svømmet 3-4 meter (jeg er ret dårlig til at bedømme sådan noget :( ), det er selvfølgelig ikke så meget, men han fik masser af ros og jeg kastede så legetøjet på land jorden som belønning og besluttede at det var nok for denne gang og Chivas løb rundt med legetøjet hele vejen op til vejen og fik konstant at vide at han er noget så dygtig :hjerte: :mrgreen:

 

Så nu er jeg spændt på hvad der sker næste gang vi forsøger, måske senere i dag, eller i morgen. Med lidt held er det en kommende vandhund jeg har til at ligge og sove her foan mig -og åbenbart en ex-vandhund der ligger og sover ude i gangen.. ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:klap2:

 

 

Hunde er nu en vidunderlig skabelse :blink:

 

 

Og så syntes jeg Cody er sjov :mrgreen:

Måske han kun er ex vandhund den dag? For hvis det er tilfældet, er der ingen tvivl om - uden at menneskeliggøre cody - at han har total humor :blink::mrgreen:

 

 

Chivas er total sej, og der kan absolut ikke være noget bedre end når ens hund sejre, så tillykke med svømme sejeren :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cody ER en kilde til meget underholdning, især nu hvor han er blevet halv (eller måske hel :hmm:) gammel, virker han altså nogen gange som om at han er blevet lidt små senil, men det tror jeg så ikke at han er, han er bare utrolig god til at spille på sin alderdom, den gamle laban :hjerte: :lol:

 

Jeg tror så ikke umiddelbart at det at han ikke ville i vandet i dag, er en engangs forstilling, for som sagt har han ikke været i vandet, det sidste halve år eller mere, hvilket da godt nok har undret mig lidt, eftersom han ellers hidtil har været noget af en vandhund, men før i dag har jeg ikke rigtig gjort noget for at få ham i vandet igen og når legetøjet ikke kunne friste, så tror jeg næsten godt at vi kan regne med at Cody nu -af gud ved hvilken årsag, er ex-vandhund ;-)

Men med Cody skal man selvfølgelig aldrig sige aldrig :blink: :mrgreen:

 

Hvad angår Chivas, så gav vi svømningen endnu et forsøg her til aften (og Cody blev hjemme :lol: ), han er stadig ikke helt vild med det og stod det til ham, ville han fortrække hvis han kunne blive inde på det stykke hvor han kan bunde -hvilket fik ham til at gø skingert af legetøjet når han ikke kunne nå det :lol: Han fik dog svømmet en lille smule ind i mellem, omend det ikke var mere end et par sekunder af gangen :roll:

Og så var det så at jeg blev lidt over modig og prøvede at pille snoren af legetøjet -det er lidt besværligt at styre den snor og sørge for at Chivas ikke bliver viklet ind i den ude i vandet, men det skulle jeg så aldrig have gjort, det endte nemlig med at den kom alt for langt ud til at Chivas havde nogen som helst intentioner om at svømme ud og hente den og lige som det legetøj jeg prøvede med for et par uger siden, så forsvandt det ind i sivene :stupid:

 

Den sjove del af fortællingen kommer så her: Da jeg jo egentlig nødig ville miste endnu et stykke legetøj til søen, gik jeg op til den ende af søen hvor de siv som legetøjet forsvandt ind i står -det var forsvundet ind hvor jeg ikke kunne se det mere, men jeg lokkede/opmuntrede Chivas til at prøve og gå ud mellem sivene for at finde legetøjet, da jeg tænkte at han nok ville kunne bunde nogenlunde dernede, og endelig efter megen opmuntring fra min side og søgening fra Chivas' side (ingen af os kunne jo se legetøjet mere), kom han tilbage med noget :banan:

- Det viste sig så bare at det var det stykke legetøj som vi mistede dernede for nogle uger siden :lol::lol::lol:

 

Da jeg egentlig ikke er sååå vild med at Chivas render rundt ude i sivene, fordi jeg er bange for at han skære sig, lod jeg søen få det nye stykke legetøj og slog mig til tåls med at få det gamle tilbage, og lige nu er det så i vaskemaskinen, for det var godt nok noget vådt og tungt efter at have ligget i vandet i flere uger, så jeg håber at en vask kan redde det, og så kan vi jo altid se om vi kan få det nye tilbage om et par uger :blink: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det egentlig offentlige søer?

 

 

Tænker lidt at vi jo kunne slippe for en strandtur hvis vi bare lige skulle ud til Sallinge :blink:

 

Narj, altså området er privatejet, men der er ingen skiltning eller noget der siger at man ikke må gå der, og de er ganske gode til at få slået græs og ukrudt på stierne, så man kan komme rundt :5up: - Det gjorde de vel ikke hvis man ikke måtte gå i området ;-)

 

Jeg møder yderst sjældent nogen når jeg går tur i området, én gang har jeg mødt hvad jeg mener er ejeren af området, der futtede rundt på sin traktor og ordnede forskellige ting og det eneste han sagde var at det var dejligt vejr til en gåtur -og at det var en ordenlig besætning jeg havde med :lol: Og jeg holdt så hundene i snor lige den dag :blink:

 

Man skal bare være opmærksom på at der ind i mellem er noget jagt eller jagttræning, eller hvad pokker det nu er de render og laver der, så det bedste (mest sikre) tidspunkt at gå der, er faktisk hverdags formiddage/eftermiddage. Jeg går der selv sjædent om aftenen og i weekenden, da man da aldrig kan vide hvornår de lige pludselig begynder at rende og skyde dernede, i hvert fald i sommer halvåret.

 

- Og så skal du forøvrigt ikke helt til sallinge, kun Sallingelunde :blink:

 

Hvor slemme er siv til at skære?

 

Det ved jeg faktisk ikke, jeg syntes bare de ser så skarpe ud og så er jeg lidt af en pyldrerøv :genert:

 

Men der er kun siv oppe i den ene ende af søen, resten af den ret så store sø, er ganske fri for den slags beplantning - og i søen på den anden side af vejen er der så vidt jeg husker, slet ikke nogle siv :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...