Hop til indhold

Kamphunde, muskelhunde eller hvad det hedder!


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Jeg er efterhånden mega træt af at høre om alle de angreb og overfald fra kamphunde/muskelhunde...

Der bliver jo nærmest ikke gjort noget ved det, i hvert fald ikke meget, så vidt jeg kan se? :???:

Hvad kan man gøre? Jeg synes bare det er meeeeeeeeeega træææææææææælst :megaked:

Der bliver bare snakket og snakket om det, og nye angreb/overfald kommer i nyhederne. Noget må da gøres... :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather

Nu vil jeg prøve at sige det på en så pæn måde som overhovedet muligt...:mrgreen:

 

Men vil du ikke nok være sød og læse "..igen og igen" eller "så er det "gudhjælpemig" sket igen"-trådene? Der er masser af løsningsforslag...

 

at starte endnu en tråd er bare at kaste flere pinde på et sankthans bål på 3m...:mrgreen:

 

og trådene "gul og gratis" samt "kujonerne lader hundene i stikken"

Redigeret af The dogfather
tilføjelse af tråde
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vil jeg prøve at sige det på en så pæn måde som overhovedet muligt...:mrgreen:

 

Men vil du ikke nok være sød og læse "..igen og igen" eller "så er det "gudhjælpemig" sket igen"-trådene? Der er masser af løsningsforslag...

 

at starte endnu en tråd er bare at kaste flere pinde på et sankthans bål på 3m...:mrgreen:

 

og trådene "gul og gratis" samt "kujonerne lader hundene i stikken"

 

Nøøh Dogfather, hun har selv startet "så er det gudhjælpemig sket igen" så den kender hun vist godt :blink: Men ellers har du ret :mrgreen:

 

Edit: Medmindre det er en liste over løsningsforslag vi er ude efter her selvfølgelig, for de andre tråde kan godt nok være lidt svære at overse efterhånden... Det kunne faktisk være interessant hvis der KUN kom løsningsforslag og ikke kommentarer til i denne tråd :5up: Bare for at se hvad vi egentlig kan diske op med herinde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Nøøh Dogfather, hun har selv startet "så er det gudhjælpemig sket igen" så den kender hun vist godt :blink: Men ellers har du ret :mrgreen:

 

Edit: Medmindre det er en liste over løsningsforslag vi er ude efter her selvfølgelig, for de andre tråde kan godt nok være lidt svære at overse efterhånden... Det kunne faktisk være interessant hvis der KUN kom løsningsforslag og ikke kommentarer til i denne tråd :5up: Bare for at se hvad vi egentlig kan diske op med herinde :-D

 

hehe...ja det kan du have ret i...men tråden er jo nærmest dømt på forhånd til at gå totalt OT...:-D

 

men kunne da være godt med sådan en tråd...kan være jeg misforstod Amanda...undskyld...:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Men:

 

For det første skal det indskærpes overfor politiet at de har et ansvar for/ret til at give bøder osv. når den allerede eksisterende hundelov med bl.a. snorepåbud overtrædes....

 

Højere bøder til folk der ikke magter at holde deres hund i snor eller på egen matrikel...det er IKKE i orden at man skal være bange for at gå forbi haver osv. fordi folk ikke holder deres hunde bag den...

 

Vi skal ud af den #%&!" schengen-aftale, det fører ikke andet en smuglede hunde, kriminelle østbander og våbensmuglere med sig...

 

Jeg synes dba og gul og gratis's tiltag er i orden, men det bør gælde alle hunde, der er ingen fornuft i at hunde sælges side om side med reservedele til vw og gamle møbler...

 

Træningspladser hvor man kan træne disse hunde, så de ikke bliver understimulerede, udover dårlig avl og smuglede hunde, er manglende træning og oplysning om hundehold en af synderne...

 

 

 

 

Jeg har flere gange nævnt at min mening om forbud er at det skader mere end det gavner, så det ville jeg aldrig foreslå...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Jamen så...

 

Ren straffeattest (her tænker jeg ikke på fartbøder, p-bøder, uden lys på cyklen osv., men såkaldt 'personfarlig kriminalitet', røverier, narkohandel)

 

Minimumsalder... 20 år? 22? 25?

 

Ikke registreret medlem af bande

 

Hund skal registreres på en bestemt adresse, og kun en, indenfor 14 dage efter anskaffelse. Uregistrerede hunde konfiskeres på stedet og kan ikke tilbageleveres.

 

Papir på ejerforhold, inklusiv købs/overdragelseskontrakt skal altid medbringes.

 

Hund må ikke passes/luftes er personer der ikke opfylder alle kriterier. Ejer hæfter for, at alle disse forhold er i orden og kan idømmes bøde ved overtrædelse.

 

Ingen udenlandske kamphunde i Danmark, medmindre disse stammer fra anerkendte udenlandske kenneler.

 

Må ikke luftes løse på steder, hvor der 'kan forventes forstyrrende/distraherende elementer' - dvs. andre hunde, mennesker eller andet der kan 'tricke' hunden.

 

Må ikke holdes i etagebyggeri

 

Må ikke 'anspores' til f.eks. at hænge i træer

 

Ved overtrædelse af forhold, der ikke har medført direkte, akut fare for andre (f.eks. hunden løber løs men opsøger ikke andre), gives en, og kun en, skriftlig advarsel. Ved gentagelse, uanset om det gælder samme, eller et andet forhold, fjernes hunden. Ejer idømmes minimum 2 års forbud mod hundehold.

 

Ved overtrædelse af forhold, der medfører direkte, akut fare for andre, fjernes hunden på stedet uden appelmulighed. Da ejer her har gjort sig skyldig i 'personfarlig kriminalitet', bortfalder retten til kamphundehold på ubestemt tid (for bestandig?). Der kan tidligst søges om ny tilladelse efter 5 år.

 

Krav om FORSVARLIG indhegning af have ELLER forbud mod hund løs i haven.

 

Ejer/lufter skal fysisk være i stand til at holde hunden 'på forsvarlig vis'. For muskuløse hundetyper betyder det, at hunden max må veje 2/3 af ejers vægt. For mindre muskuløse hunde af vagt-, vogter-racer er maksimum 3/4 af ejers vægt.

 

 

Det var lige et par udkast. Meninger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

"Papir på ejerforhold, inklusiv købs/overdragelseskontrakt skal altid medbringes."

 

Der står jo allerede på registerkortet hvem der ejer hunden, så det burde da være nok(sammen med sygesikring)...Har kontrakter på mine hunde, men jeg tror de går i stykker hvis de skal ligge i min bukselomme dagen lang....:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
"Papir på ejerforhold, inklusiv købs/overdragelseskontrakt skal altid medbringes."

 

Der står jo allerede på registerkortet hvem der ejer hunden, så det burde da være nok(sammen med sygesikring)...Har kontrakter på mine hunde, men jeg tror de går i stykker hvis de skal ligge i min bukselomme dagen lang....:-D

 

Okay, du får så allernådigst lov til at anvende fotokopier. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Ejer/lufter skal fysisk være i stand til at holde hunden 'på forsvarlig vis'. For muskuløse hundetyper betyder det, at hunden max må veje 2/3 af ejers vægt. For mindre muskuløse hunde af vagt-, vogter-racer er maksimum 3/4 af ejers vægt.

 

 

Det var lige et par udkast. Meninger?

 

...Hvis dén der bliver gennemført, så begynder jeg sgu at drikke fløde og spise fast food flere gange om dagen hver eneste dag! Så kan ingen komme efter mig, når jeg wobler hen ad gaden med Hektor i snor :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Udkast:

 

- Alle hunde SKAL være i snor medmindre det er på egen private ejendom eller i offentlig hundeskov/strand/andre områder hvor arealet er tydeligt afmærket og indhegnet. Høje bøder for overtrædelse.

 

- Alle skal have "kørekort" til at have hund. UANSET race. Dette må inkludere at man skal kunne bestå en teoretisk prøve om love, hundeadfærd m.v. Ydermere skal man efter anskaffelse af hunden, kunne bestå en prøve hvor dyret skal lystre de mest nødvendige kommandoer og hvor dens adfærd/reaktionsmønster bliver bedømt af en professionel. Alt dette må ske på hundeejerens egen regning.

 

- Det skal være lovpligtigt at ens have er hundesikret, således at det ikke er muligt for hunden at bryde ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så...

 

Ren straffeattest (her tænker jeg ikke på fartbøder, p-bøder, uden lys på cyklen osv., men såkaldt 'personfarlig kriminalitet', røverier, narkohandel)

 

Minimumsalder... 20 år? 22? 25?

 

Ikke registreret medlem af bande

 

Hund skal registreres på en bestemt adresse, og kun en, indenfor 14 dage efter anskaffelse. Uregistrerede hunde konfiskeres på stedet og kan ikke tilbageleveres.

 

Papir på ejerforhold, inklusiv købs/overdragelseskontrakt skal altid medbringes.

 

Hund må ikke passes/luftes er personer der ikke opfylder alle kriterier. Ejer hæfter for, at alle disse forhold er i orden og kan idømmes bøde ved overtrædelse.

 

Ingen udenlandske kamphunde i Danmark, medmindre disse stammer fra anerkendte udenlandske kenneler.

 

Må ikke luftes løse på steder, hvor der 'kan forventes forstyrrende/distraherende elementer' - dvs. andre hunde, mennesker eller andet der kan 'tricke' hunden.

 

Må ikke holdes i etagebyggeri

 

Må ikke 'anspores' til f.eks. at hænge i træer

 

Ved overtrædelse af forhold, der ikke har medført direkte, akut fare for andre (f.eks. hunden løber løs men opsøger ikke andre), gives en, og kun en, skriftlig advarsel. Ved gentagelse, uanset om det gælder samme, eller et andet forhold, fjernes hunden. Ejer idømmes minimum 2 års forbud mod hundehold.

 

Ved overtrædelse af forhold, der medfører direkte, akut fare for andre, fjernes hunden på stedet uden appelmulighed. Da ejer her har gjort sig skyldig i 'personfarlig kriminalitet', bortfalder retten til kamphundehold på ubestemt tid (for bestandig?). Der kan tidligst søges om ny tilladelse efter 5 år.

 

Krav om FORSVARLIG indhegning af have ELLER forbud mod hund løs i haven.

 

Ejer/lufter skal fysisk være i stand til at holde hunden 'på forsvarlig vis'. For muskuløse hundetyper betyder det, at hunden max må veje 2/3 af ejers vægt. For mindre muskuløse hunde af vagt-, vogter-racer er maksimum 3/4 af ejers vægt.

 

 

Det var lige et par udkast. Meninger?

 

Burde ovenstående ikke gælde for alle hundejere?

 

Bortset fra den med træerne, som jeg også mener bliver meget svær at håndhæve, da du jo ikke kan se hvad folk gør i ejen have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Papir på ejerforhold, inklusiv købs/overdragelseskontrakt skal altid medbringes.

Kort, en registering af hunden i dansk hunde registere plus chipmærkning er vel nok?

 

og så udstyre alle politi biler med chip aflæser plus at hunde skal chippes inden de første 14 dag efter køb, hvis ikke det er gjort, ellers fratagelse hund indtil man har betalt en bøde på 1000 kr +

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jamen så...

 

Ren straffeattest (her tænker jeg ikke på fartbøder, p-bøder, uden lys på cyklen osv., men såkaldt 'personfarlig kriminalitet', røverier, narkohandel)

 

"Bare ærgeligt at du lige er kommet ud fra fængsel for et bankrøveri." "Men nej du må ikke holde hund selvom du har udstået din straf overfor samfundet".

:mrgreen:

Må ikke holdes i etagebyggeri

 

Burde så gælde langt flere hunderacer :5up:

 

 

Krav om FORSVARLIG indhegning af have ELLER forbud mod hund løs i haven.

 

Det er der sådan set i forvejen. Hegnsloven/mark og vejfred m.fl.:-D

 

Ejer/lufter skal fysisk være i stand til at holde hunden 'på forsvarlig vis'. For muskuløse hundetyper betyder det, at hunden max må veje 2/3 af ejers vægt. For mindre muskuløse hunde af vagt-, vogter-racer er maksimum 3/4 af ejers vægt.

 

" Deres hunud er desværre blevet for stor til dem Frue, så den napper vi lige indtil de har taget 15,7 kg på."

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Uanset hvilke love og regler der indføres, kommer vi ikke udenom at nogen, her vel Politiet, skal håndhæve disse regler og love.

 

I forvejen er Politiet trængt på tid og prioriterer derfor hundesager ned.

 

Så, der skal også gives en stor pose penge til ansættelse af et "hundepoliti", hvis reglerne skal kunne følges til dørs og mon ikke dette er den største hindring?

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvilke love og regler der indføres, kommer vi ikke udenom at nogen, her vel Politiet, skal håndhæve disse regler og love.

 

I forvejen er Politiet trængt på tid og prioriterer derfor hundesager ned.

 

Så, der skal også gives en stor pose penge til ansættelse af et "hundepoliti", hvis reglerne skal kunne følges til dørs og mon ikke dette er den største hindring?

 

Jo, jeg tror, at vores største problem ligger her

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Uanset hvilke love og regler der indføres, kommer vi ikke udenom at nogen, her vel Politiet, skal håndhæve disse regler og love.

I forvejen er Politiet trængt på tid og prioriterer derfor hundesager ned.

 

Præcis. Men det er svært for de fleste at indrømme at uden penge så sker der ikke meget.

 

 

Så, der skal også gives en stor pose penge til ansættelse af et "hundepoliti", hvis reglerne skal kunne følges til dørs og mon ikke dette er den største hindring?

 

Mener du ikke er dyrepoliti. Så alle dyr kunne få gavn af det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener du ikke er dyrepoliti. Så alle dyr kunne få gavn af det?

Nej, for andre dyr har jo diverse "undercover" tv programmer som sætter fokus på de dyr vi spiser og deres velfærd så politikkerne er nød til at gøre noget. Husdyr velfærd hører ikke til tv'et jo (i samme omfang/fokus).....hellere aftensmaden har haft det godt end frikadelle hunden ude i baggangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
...Hvis dén der bliver gennemført, så begynder jeg sgu at drikke fløde og spise fast food flere gange om dagen hver eneste dag! Så kan ingen komme efter mig, når jeg wobler hen ad gaden med Hektor i snor :lol:

 

Grunden til jeg 'opfandt' den regel er, at i flere af de seneste episoder, har den angribende hund jo faktisk været i snor, men har enten 'trukket af med ejeren' eller 'vristet sig fri'. Er godt klar over det er et ømt punkt for mange, men jeg mener ikke vi må være blinde for at det faktisk er et problem med hunde der er stærkere end ejerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Udkast:

 

- Alle hunde SKAL være i snor medmindre det er på egen private ejendom eller i offentlig hundeskov/strand/andre områder hvor arealet er tydeligt afmærket og indhegnet. Høje bøder for overtrædelse.

 

- Alle skal have "kørekort" til at have hund. UANSET race. Dette må inkludere at man skal kunne bestå en teoretisk prøve om love, hundeadfærd m.v. Ydermere skal man efter anskaffelse af hunden, kunne bestå en prøve hvor dyret skal lystre de mest nødvendige kommandoer og hvor dens adfærd/reaktionsmønster bliver bedømt af en professionel. Alt dette må ske på hundeejerens egen regning.

 

- Det skal være lovpligtigt at ens have er hundesikret, således at det ikke er muligt for hunden at bryde ud.

 

En god tanke, der ofte er oppe at vende, men jeg tror bare den er umulig at gennemføre i praksis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Burde ovenstående ikke gælde for alle hundejere?

 

Bortset fra den med træerne, som jeg også mener bliver meget svær at håndhæve, da du jo ikke kan se hvad folk gør i ejen have.

 

Jo, langt de fleste af dem burde gælde for alle. Jeg kan dog f.eks. ikke se noget til hinder for, at en røver anskaffer en Cavalier King Charles.

 

Hvad angår træerne, så er det da helt rigtigt, at man ikke altid kan se hvad alle folk gør i deres egne haver, men NOGLE gange :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Kort, en registering af hunden i dansk hunde registere plus chipmærkning er vel nok?

 

og så udstyre alle politi biler med chip aflæser plus at hunde skal chippes inden de første 14 dag efter køb, hvis ikke det er gjort, ellers fratagelse hund indtil man har betalt en bøde på 1000 kr +

 

Ja, jeg er godt klar over det lyder vanvittigt med alle de papirer. Grunden er, at man desværre ofte oplever hunde der har skiftet ejer uden nogen af parterne aner hvem den anden er!!! Det er dybt useriøst, en stort smuthul for svindel og kan gøre en hunds forhistorie umulig at holde styr på. Der handles hunde på parkeringspladser, markeder, tankstationer og guderne må vide hvor. Står man med en hund og spørger (påstået) ejer "hvem har du købt den af?" mødes man af et "det ved jeg ikke". Søger man efter en bestemt hund, der måske har være impliceret i en episode, finder man frem til den registrerede ejer, der så siger "jamen jeg har solgt hunden", "til hvem?", "ja, jeg ved ikke hvad han hedder"!

 

Ejerskifte skal som bekendt meldes til hunderegistret, men bliver det ofte ikke og så er man på herrens mark, hvis ikke der er styr på papirerne ifm. ejerskifte. Så sent som i sidste uge havde vi på internatet 'besøg' af en 10-årig bortløben hund, der stadig stod i opdrætters navn!!! :roll:

 

Ang. chip-aflæseren er jeg helt enig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, langt de fleste af dem burde gælde for alle. Jeg kan dog f.eks. ikke se noget til hinder for, at en røver anskaffer en Cavalier King Charles.

 

Hvad angår træerne, så er det da helt rigtigt, at man ikke altid kan se hvad alle folk gør i deres egne haver, men NOGLE gange :-)

 

Bortset fra hvis han er vaneforbryder og snart skal ind og sidde igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...