Hop til indhold

Kamphunde, muskelhunde eller hvad det hedder!


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Gæst T_Martinsen
hehe...ja hvis den drejer bliver der ikke meget trækken...tror heller ik det er godt for hundens ryg...:-D

 

Der er nogen krav til vogn som skal opfyldes til konkurrence...bl.a. skal hjulene have en vis størrelse osv...

 

sakset fra Weightpulldanmark.com

 

"Sektion 20– Vognen (Hjul)

A: Vognen skal være i stand til at transportere 2500 kilogram sikkert of forsvarligt.

B: Vognen skal have 4 hjul med lufttryk:

a. alle hjul skal have samme størrelse.

b. alle dæk skal have samme dæktryk ved showets start.

c. dæktrykket må ikke justeres under en vægtklasse.

d. hjulene må ikke have en diameter mindre end 25 centimeter eller større end 46 centimeter.

e. vognen må ikke være bredere end 180 centimeter (inklusiv hjul) og ikke længere end 240 centimeter.

C: Et reservehjul skal være til rådighed. Hvis et hjul bryder sammen eller punkterer er det arrangørens ansvar at sørge for showet kan fortsætte på samme vilkår som før.

D: Linen mellem vogn og hund skal være lavet af reb eller nylon.

E: Linen skal være være imellem 150 centimeter og 180 centimeter fra startlinien til hægtepunktet.

F: Linen skal være "v"-formet, og være fastgjort med hægter (karabinhager). Knuder er ikke tilladt.

G: Vognen skal være udstyret med reb bagtil for at bremse vognen og trække den tilbage."

 

Vognen til klassen for -13 kg skal dog opfylde nogen andre krav....:-)

 

Min lille minivogn kan klare 200kg pr hjul...så der er et stykke op til de 2500...den er som sagt kun til at øve på, og praktisk fordi den kan være i min bil...:-D

 

Men den nye vogn er for stor til bilen, og opfylder kravene, så derfor vil jeg meget gerne have startet noget herovre...og et sted vognen kan stå...:engel:

 

Ja det er rigtigt dejligt at se dem okse derud af, især sådan nogen små stædige nogen som JRT og staffordshire bullterrier er rigtigt sjove...hehe...

 

der er forresten DM i weekenden, men vi har jo ikke kvalificeret os, så jeg venter til næste show med at stille op...kan heller ik rigtigt finde noget info om det på hjemmesiden...

Hold da op, det var mange krav, men kan nu godt forstå, at de er der, for det skal jo gerne være lige fordelt, så det er ens for alle.

 

Jeg synes det er mange kilo, de skal holde til, hvor meget trækker de stærkeste? :shock:

 

Det må da være smart at have sådan en hund, hvis man kører fast med bilen, sejt. :blink:

 

Jeg kan godt forstå, du godt vil have noget i nærheden af dig, det er da også mærkeligt, at der ikke er noget i jylland. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst T_Martinsen
Ooooorv, man kan selv sidde i vognen :shock: :klap2: Bekvem måde at lufte hunden på, måske jeg skulle overveje det til Noomi alligevel :hmm::mrgreen:Det skal så bare foregå i badedragt, eftersom hun altid styrer mod vandhullerne :rolleyes:

Er badedragten til Noomi eller dig?? :hmm: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Så må Noomi da kunne lufte mig :5up: :mrgreen: Sig til hvis du får en vogn i overskud, så må jeg ud og købe seletøj til hende, så jeg også har en lille mulighed for at stoppe hende igen :mrgreen:

 

 

hehe...skal nok sige til hvis det er...min nabo har vist kapret min minivogn efter jeg fik ny....:mrgreen:...men spørger ham lige om han har tænkt sig at hente den eller hvad...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hold da op, det var mange krav, men kan nu godt forstå, at de er der, for det skal jo gerne være lige fordelt, så det er ens for alle.

 

Jeg synes det er mange kilo, de skal holde til, hvor meget trækker de stærkeste? :shock:

 

Det må da være smart at have sådan en hund, hvis man kører fast med bilen, sejt. :blink:

 

Jeg kan godt forstå, du godt vil have noget i nærheden af dig, det er da også mærkeligt, at der ikke er noget i jylland. :confused:

 

Ja der er jo lige lidt ting der skal huskes hvis man er official til et stævne...:-D

 

Den stærkeste i DK er vist Zoey, en tæve fra Pablos vægtklasse, hun vinder ihvertfald altid..hehe...

 

Men de tungeste træk i DK er helt opppe omkring 1.000kg...Pablo har trukket 282kg. uden det store besvær, så han bevæger sig derop af...:-D...til konkurrence foregår et træk over 5m, så det er ikke helt så voldsomt som det kan lyde...

 

I udlandet er lavet nogen rigtigt vilde træk...men det er jo sådan lidt typisk bl.a. amerikanere at det skal være helt vildt...der er vist også forskelligt i sværhed, for nogen steder bruger de skinner med nogen mindre hjul end dem vi bruger...

 

Tror godt Pablo kan trække med poloen hvis det skal være...hehe...under optimale forhold...altså på en helt jævn grusvej...

 

Jamen altså der er nogen i jylland der har udvist interesse og jeg har også udvekslet numre med en fra Århus der ville i gang, men han kontaktede mig aldrig for at få noget hjælp...men vi har jo heller ikke noget fast sted i Jylland endnu, så jeg har svært ved at tilbyde folk at komme forbi og træne med mig...:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
:5up: Hvad koster sådan en sag? :-D

 

 

den lille jeg har er bare en trækvogn jeg har bygget om...så det afhænger lidt af hvor man finder dem....gav 200 for min...:-D

 

har så købt den anden for 500 efterfølgende...en ældre model, men rigtigt fin til det jeg skal bruge den til...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

den lille jeg har er bare en trækvogn jeg har bygget om...så det afhænger lidt af hvor man finder dem....gav 200 for min...:-D

 

har så købt den anden for 500 efterfølgende...en ældre model, men rigtigt fin til det jeg skal bruge den til...:-D

 

Det er da slet ikke så galt som jeg troede :5up: Du siger lige til hvis det er :mrgreen:

 

Hvad skal man egentlig have af seletøj til kræet? Inkl. tænd- og slukknap :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Og jeg har da forresten også bygget en "slæde" for at det ikke skal være løgn...hehe..den vejer 20kg, og stangen i midten er til vægtskiver...det er et smart redskab og fylder ikke for meget

 

Pq17jPIr-738f4c2d85be076f04fd0f7d6b986fee-resize.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det er da slet ikke så galt som jeg troede :5up: Du siger lige til hvis det er :mrgreen:

 

Hvad skal man egentlig have af seletøj til kræet? Inkl. tænd- og slukknap :mrgreen:

 

Det gør jeg...:-D

 

Jamen altså det kræver jo egentlig bare en sele

 

pablo.jpg

 

nogen karabinhager og et par kæder...evt. vægtskiver eller bare en dunk vand...alt der kan glide over græsset kan bruges...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør jeg...:-D

 

Feeedt :5up: :mrgreen:

 

Jamen altså det kræver jo egentlig bare en sele

 

pablo.jpg

 

Den der sele ser da ikke helt almindelig ud??? :oops:

 

nogen karabinhager og et par kæder...evt. vægtskiver eller bare en dunk vand...alt der kan glide over græsset kan bruges...:-D

 

Næh du, jeg kan da hverken sidde på vægtskiver eller vanddunke :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Feeedt :5up: :mrgreen:

 

 

 

Den der sele ser da ikke helt almindelig ud??? :oops:

 

 

 

Næh du, jeg kan da hverken sidde på vægtskiver eller vanddunke :mrgreen:

 

hehe... nej det er en weightpullsele...:-D

 

men vægtskiver osv. er til at lære hunden at trække med noget bag sig...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Står du så op og holder fast i stangen eller?

 

hehe..nej slæden er bygget til vægtskiver...jeg sætter den fast til selen med en løftestrop eller kæde og en karabinhage...:mrgreen:...jeg går jo 5m frem og kalder på Pablo...

 

det med at man kan sidde i vogn osv. er jo bare en lille sideting vi gør fordi det er sjovt...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe... nej det er en weightpullsele...:-D

 

men vægtskiver osv. er til at lære hunden at trække med noget bag sig...:mrgreen:

 

hehe..nej slæden er bygget til vægtskiver...jeg sætter den fast til selen med en løftestrop eller kæde og en karabinhage...:mrgreen:...jeg går jo 5m frem og kalder på Pablo...

 

det med at man kan sidde i vogn osv. er jo bare en lille sideting vi gør fordi det er sjovt...hehe

 

Hvad står sådan en weightpullsele i? Og jeg skal ikke muntre mig med vægtskiver, jeg er mageligt anlagt, så jeg vil selv sidde i vognen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hvad står sådan en weightpullsele i? Og jeg skal ikke muntre mig med vægtskiver, jeg er mageligt anlagt, så jeg vil selv sidde i vognen :mrgreen:

 

 

jeg købte 2 hjem fra USA, med porto løb det op i 1000kr...portoen kostede det samme som de to seler...så de ligger omkring 500kr med porto...:-D

 

www.hardcoreharness.se sælger også selerne...de koster vist 850sek inkl. porto(ved ik hvad det er i danske, men tror kun den svenske krone er 0.70)...

 

hehe...men vuff vil nok sætte pris på at blive trænet lidt op til det...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Bliver nødt til at smutte og vende tilbage :oops: Go' fredag aften :vinken:

 

i lige måde....:vinken:...tror jeg vil forfatte et blog-indlæg om weightpull på et tidspunkt, hvis jeg får nosset mig sammen...hehe...men ellers er der masser af info på www.weightpulldanmark.com

 

og ellers kan man altid spørge mig...kan snart regler osv. udenad...hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

tis...det er nok fordi WPDK forummet ikke er offentligt...men det er der råd for...

 

Det har været nede hver gang jeg har forsøgt at komme på de sidste par uger :(

 

Weightpull er ikke for svæklinge, har fået hold i ryggen så Petrines træning er gået fuldstændigt i stå, men glæder mig helt til at komme igang igen (og til at få den sele!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det har været nede hver gang jeg har forsøgt at komme på de sidste par uger :(

 

Weightpull er ikke for svæklinge, har fået hold i ryggen så Petrines træning er gået fuldstændigt i stå, men glæder mig helt til at komme igang igen (og til at få den sele!)

 

 

hehe...ja jeg har også bøvlet med det forum det sidste stykke tid, men nu kører det vidst igen...:-D

 

hehe...jeg kender det...ikke lige hold i ryggen, men jeg får også bevæget mig en masse...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hvordan får I egentlig de der dyr til at forstå, at de skal trække ? Den med en pind, et stykke snor og en gulerod er vel ikke helt motivering nok...

 

 

ROS! og masser af det! :-D...vi bruger slet ikke godbidder...hvis hunden ikke synes det er fedt sætter den sig ned og glor på en...så må man ikke tvinge den, men indse at det nok ikke er noget for hunden...dog har jeg ikke mødt nogen hunde endnu som ikke synes det var sjovt...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...