Hop til indhold

Er så frygtelig spændt....

Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Nu er dagen kommet hvor vi skal have en adfærdsbehandler til at møde Bamse.

Utroligt, så spændt jeg er - Er virkelig nervøs for om der dukker nogle ting op, som vi ikke er forberedt på.

Har vi forberedt os godt nok?

Hvor meget arbejde det vil kræve at rette op på hans aggresive adfærd?

Hvilke metoder vi skal bruge?

Og ikke mindst - Har vi grebet det helt forkert an indtil nu?

Utroligt, at det kan give så mange sommerfugle i maven!

Er ikke mindst spændt på at se hvad effekten bliver efter noget tid!

Kunne godt tænke mig at høre lidt om andres erfaringer med adfærdsbehandlere - Det bliver jo anbefalet så tit, men man høre egentlig ikke meget om hvad folk har fået ud af det.

Så spørgsmålet fra mig:

Hvilken "type" adfærdsbehandler har i brugt, og hvad har i og jeres hund, fået ud af det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik nogle redskaber jeg kan bruge, og en person der støtter mig i det arbejde jeg gør for Baldur.

Jeg mødes stadig med denne adfærdsbehandler, og hun svarer gerne på mine spørgsmål.

Så jeg har været rigtig glad for det :5up:

Men jeg skal så nævne at hun er den 3. adfærdsbehandler jeg har talt med, og den eneste hvor vi sådan rigtig har harmoneret sammen og fået noget fornuftigt ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg glæder mig til at høre, hvordan det går. :-)

Jeg har brugt to adfærdsbehandlere. Den første har hjulpet mig med Tysons alene-hjemme-problemer, og hende kontaktede jeg også, da det eskalerede med hans gøen af fremmede hunde. I forbindelse med hans gøen, hjalp hendes træningsplan dog kun i starten, så blev det nærmest værre, selvom jeg havde opfølgende konsultationer med hende. Jeg fik så hjælp af en anden adfærdsbehandler, der greb problemet anderledes an, og det var nærmest et mirakel, jeg ville aldrig være kommet så langt med ham uden hendes hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Takker for erfaringerne.

Jeg er rigtig positiv efter mødet med adfærdsbehandleren, og venter nu på at vi får fat i en figurant, til den egentlige træning.

Så er der nogen i Ikast/Herning omegen med en middelstor, gerne mørk hund, så kommer vi og kidnapper jer :-D

Men fik fantastisk meget at vide om Bamse, og fik en masse tips til hvordan vi aktivere ham i hverdagen.

Det viser sig at vi har skudt en del forkert mht. hans race - Der er næsten 100% sikkert en del border collie i ham - Og det kræver jo en hel anden type aktivering end vi har brugt tidligere.

Han udviser i hvertfald typisk border adfærd.

Så igang med "hovedbruds" øvelser og næsetræning :mrgreen:

Det var rigtig lærerigt, vi fik en masse redskaber vi kan bruge og jeg glæder mig til at komme i gang og se hvordan det kommer til at gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariel-j

Hvordan går det med træningen?

Vi har også brugt en adfærdsbehandler til vores hund. Han gøede af andre hunde. Det har hjulpet utroligt meget. Vi har trænet i et par måneder (og gør det selvfølgelig stadig), og i dag gør han sjældent på vores almindelige gåture, så det er fantastisk, hvad de rigtige redskaber kan gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Så dejlig opmuntrende at læse at det rent faktisk kan lykkes!

Det går faktisk fint fremad her.

I det daglige er han næsten stoppet med at gø og vi kan stoppe ham når han begynder.

Han er meget mere afslappet i hjemmet nu, og han lære meget bedre - Især kontakt øvelserne er helt på plads nu!

Vi er små småt begyndt at kunne nærme os andre større hunde, uden at han farer helt op i det røde felt, bare han ser dem - Kæmpe lettelse, at vi i det mindste kan få ham med væk, fra de andre hunde, uden at skulle slæbe ham.

Det vi mangler er bare noge figuranter, der gider bruge lidt tid sammen med os, så vi kan træne lidt mere seriøst og intensivt med det.

Vi har lavet et par aftaler, med nogle bekendte, så er rigtig spændt på hvordan det går!

Og så søger vi stadig med lys og lygte efter flere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites