Hop til indhold

Vægt?


Gæst PPP-Pero
 Share

Recommended Posts

Gæst PPP-Pero

Nu var vi ved dyrlægen igår og Pero blevet vejet - 3,6 kg :) Han er nu 20 uger gammel (5 mdr. gammel her d. 22. feb.).

 

Racestandarden siger at podengo portugues pequeno'er vejer mellem 4 og 5 kg, men jeg ved godt nok ikke lige om Pero holder den når han allerede vejer 3,6 kg. Desuden har han en storebror, der vejer 8 kg :shock:

 

Hvordan har det været med Jeres hunde? Hvornår han de været nogenlunde udvokset? Man hører jo at det for små racer er ved 10-12 mdr. alderen, men de bliver jo ikke ved med at vokse lige så hurtigt som når de er små.

 

Er faktisk lidt spændt på hvad Pero kommer til at veje - har virkelig ingen anelse. Han skulle jo gerne komme med flyet til sommer :shock::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var vi ved dyrlægen igår og Pero blevet vejet - 3,6 kg :) Han er nu 20 uger gammel (5 mdr. gammel her d. 22. feb.).

 

Racestandarden siger at podengo portugues pequeno'er vejer mellem 4 og 5 kg, men jeg ved godt nok ikke lige om Pero holder den når han allerede vejer 3,6 kg. Desuden har han en storebror, der vejer 8 kg :shock:

 

Hvordan har det været med Jeres hunde? Hvornår han de været nogenlunde udvokset? Man hører jo at det for små racer er ved 10-12 mdr. alderen, men de bliver jo ikke ved med at vokse lige så hurtigt som når de er små.

 

Er faktisk lidt spændt på hvad Pero kommer til at veje - har virkelig ingen anelse. Han skulle jo gerne komme med flyet til sommer :shock::lol:

 

Da Silke var 20 uger vejede hun knap 19 kilo. I dag vejer hun knap 30.

Hun tog på til hun var 30 uger. Der vejede hun 23 kilo, og derfra gik det væsentligt langsommere.. Hendes nuværende vægt har hun faktisk først nået som 5-årig.

 

Jeg gjorde det, at jeg vejede hende hver uge, fra jeg fik hende. Og satte vægten ind i et koordinatsystem... Så kunne jeg osse se, at hun på et tidspunkt begyndte at tabe sig, -det viste sig at være hjerte/lunge-orm.

 

Silkes resultater kan du sikkert ikke rigtig bruge på Pero.. Men hvis du har vejet ham mange gange og noteret vægt og dato ned, så kan du lave en graf hvor du kan se om kurven er ved at flade ud..

 

2196_20080206_009a_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om du bedre kan bruge Toffi som sammenligning.

Jeg vejede ikke hver eneste uge, men da hun var 20-23 uger vejede hun 1,4-1,5 kg. Da hun var 11 mdr. vejede hun 2 kg., og det gjorde hun også da hun blev vejet 15 mdr. gammel.

 

Mht. fly, hvem skal I så flyve med? Vi fløj med TAP, og de er meget large, det ved jeg også fra en anden som jævnligt benytter TAP.

Der var en noget større hund med kabinen i stor transportkasse, og den har vist ikke vejet under 8 kg med kasse!

Hvordan er vægtgrænsen i det selskab I skal flyve med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Jeg ved endnu ikke helt hvilket selskab vi skal med, men jeg har snakket med Sterling og der var grænsen 10 kg. - og det holder han sig forhåbentlig også indenfor :D Ellers ville han da blive den største podengo i historien :lol:

 

Det kan også være vi kører derned (Toscana), men jeg har lovet min mor at det er muligt at få ham med i flyet.

 

Men efter de vægtskemaer i er kommet med ser det ikke ud til at jeg har noget at frygte. Det er bare lidt spændende når det er så forskelligt med vægten...

 

Jeg faldt over Kahluas vægtskema på hundegalleri og hun vejede faktisk mere end Pero nu da hun var i hans alder. Og hun vejer nu 5 kg. Så det er nok meget forskelligt fra hund til hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...