Hop til indhold

Airedal Terrier


Gæst Mette Marie
 Share

Recommended Posts

Gæst Mette Marie

Det var jo her jeg skulle have spurgt...

 

Når men jeg er helt ny her og har en 3 årige gammel airedal terrier. Hun hedder Vera og er en rigtig familie hund. smil

 

Vi kommer fra Slagelse. Og lige nu søger jeg en der vil trimme min skønne hund og med tiden lære mig at trimme hende. Da det helt sikkert er nemme, i en travl hverdag. Jeg ved, at det er hårdt arbejde at trimme en terrier/hund. Men jeg kunne nu godt tænke mig, at lære det alligevel.

 

Så jeg høre gerne fra jer, hvis I kender en eller I selv har lyst.

 

Mette :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen A

Hej

Jeg har selv to stk. ruhåret Fox Terrier, som jeg selv trimmer og har gjort det i 3 år. Jeg trimmer også selv til udstilling.

Jeg vil godt hjælpe dig med at trimme Vera, da hun jo også hører til de højbenede terriere.

Jeg synes i øvrigt, at det er en rigtig god ide, at du selv lærer at trimme, da du får et helt anderledes forhold til hunden. Det skal rart for hunden at blive trimmet og ikke en plage.

Det er kedeligt, at Vera er blevet klippet, men pelsen er næppe blevet ødelagt for denne ene gang.

Nu handler det om, at pelsen får lov til at vokse til den kommer i nogenlunde god fældning, så den kan plukkes.

Det er i øvrigt meget uprofessionelt at klippe en ruhåret terrier, hvilken de burde vide i hundesalonen. Det er faktisk utilgiveligt at klippe en trimmehund, medmindre hårlaget er Bam-bam, dvs. at hårlaget er blødt; i disse tilfælde tilrådes klipning af hensyn til hunden selv.

Jeg bor i Slagelse, så hvis det skulle have din interesse, må du lade mig det vide.

Jørgen.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette Marie

Hej Jørgen.

 

Undskyld at jeg ikke har fået svarede.

Men jeg vil gerne takke ja til dit tilbud. Så hvis du har tid og forsat har lyst til at undervise mig i at trimme min skønne hund. Så er jeg klar. smil

 

Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...