Hop til indhold

Hvalpe på vej...?


Tweesa
 Share

Recommended Posts

Det lyder som om det går lidt fremad, det er da godt.

 

Tweety har jo boet sammen med en anden chihuahua, men derudover har hun haft et gøproblem overfor andre hunde.

 

Og lige nu siger hendes hormoner og indre kemi måske oven i købet at hun skal holde uvedkommende på afstand, selvom hendes hvalpe ikke er mere, tænker jeg.

 

Spørgsmålet er om hun kan kende Dolph eller ej. Men selv hvis hun kan kende ham, kan man vel forestille sig at hendes indre programmering siger hende at sådan en halvvoksen hund, søn eller ej, skal holde sig på afstand lige her og nu. (Fordi der i princippet burde være hvalpe der skal passes på, ifølge Tweety´s programmering).

 

Kan I følge mig?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 234
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst anne-marie
Ja så er vi i Esbjerg' date=' men det var ike udelukkende gensynsglæde - for Tweety brugte hele lørdagen på at gø og gø og gø.. Og har lavet et udfald mod Dolph..

 

Vi startede med at gå ud sammen, hvor Tweety først snusede til Dolphs næse og vi nåede lige at tænke "yes.. " indtil hun gik i gø-mode, og det fortsatte resten af dagen..

 

Dolph har været SÅ god, han har ikke gøet på et eneste tidspunkt, men han hulker meget - for han vil bare så gerne hilse.. Han er ved at gå ud af sit gode skind! Men han sidder pænt i min favn og kigger.. meget intenst..

 

Det er rart at Dolph bare gerne vil hilse, for hvis han var så slemt som Tweety, så havde vi et stort problem!

Jeg tror virkelig at Tweety er jaloux, ligegyldig hvem Dolph sidder hos - så er det forkert..

 

Idag sad vi på trappen, jeg sad lidt nede - og min mor på trappe afstatsen.. Her lod vi Tweety gå lidt frem, snuse og så tilbage til min mor - mens Dolph bare sad og kiggede..

 

Derefter luntede Dolph op og ned af trappen, det reagerede Tweety på med en masse piven.. Tror måske hun syntes det var lidt strengt at han kan det med trapper, mens hun kun kan tage to trin.. ;)

Men det endte med at de kan være MEGET tæt sammen uden optræk til ballade :)

Dog aldrig uden at vi har fat i dem begge, men efterhånden er Dolph også faldet til ro.. han vil stadig vildt gerne hilse, men han ved at det er no-go hos Tweety lige nu :)

 

 

Så er meget fortrøsningsfuld, Dolph skal nok vise hende at det er helt ok - og der er allerede meget mere ro på de to..

Men mor og barn gensynsglæder? Ikke rigtig, desværre..[/quote']

 

Jeg tror hun er påvirket af begivenhederne :)

 

Hun er vant til at bo sammen med en hanhund, så hendes reaktion tror jeg ikke handler om at hun ikke vil dele osv..

 

Jeg tror hun er stresset ovenpå det hele, og er træt og ked af det :)

 

Så en masse ro til hende, og ting hun synes er sjovt normalt som aktivitet :)

 

Det skal nok komme, dejligt han tager det så roligt :)

 

Godt Bitten ikke er med :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det lyder som om det går lidt fremad, det er da godt.

 

Tweety har jo boet sammen med en anden chihuahua, men derudover har hun haft et gøproblem overfor andre hunde.

 

Og lige nu siger hendes hormoner og indre kemi måske oven i købet at hun skal holde uvedkommende på afstand, selvom hendes hvalpe ikke er mere, tænker jeg.

 

Spørgsmålet er om hun kan kende Dolph eller ej. Men selv hvis hun kan kende ham, kan man vel forestille sig at hendes indre programmering siger hende at sådan en halvvoksen hund, søn eller ej, skal holde sig på afstand lige her og nu. (Fordi der i princippet burde være hvalpe der skal passes på, ifølge Tweety´s programmering).

 

Kan I følge mig?

 

Jeg kan sagtens :)

Susi sørgede længe over Maggies død, hunde har et meget større følelsesliv end de fleste tror :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm - jeg tror måske jeg har fundet ud af hvad der er galt med Tweety, for nu har hun adopteret en lille blå stofmus som Dolph legede med da vi var dernede..

Hun opdagede den da Dolph var færdig med den, så rykkede den med ind i kurven.. Og nu bliver den slikket og passet..

 

Så har anbefalet Galastop og de ringer lige til dyrlægen herimorgen..

Så er det også ok at hun skældte ud på Dolphemanden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hmm - jeg tror måske jeg har fundet ud af hvad der er galt med Tweety' date=' for nu har hun adopteret en lille blå stofmus som Dolph legede med da vi var dernede..

Hun opdagede den da Dolph var færdig med den, så rykkede den med ind i kurven.. Og nu bliver den slikket og passet..

 

Så har anbefalet Galastop og de ringer lige til dyrlægen herimorgen..

Så er det også ok at hun skældte ud på Dolphemanden..[/quote']

 

 

Ja, det er da klart hun så skældte ud :shock:

 

Han har jo været igang med en hel forkert håndtering af en baby :cry:

 

Det er nok en god ide med galastop, lad hende endelig have tøjdyret :)

Npgle dyrlæger råder til at tage det fra tæven, men det synes jeg er synd (og Anders H også ;)).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Ved det er længe siden, men hvordan går det egentlig med Tweety?

 

 

Det går faktisk rigtig godt, hun adopterede jo den blå mus - men ikke sådan at hun ikke kunne lade den være.. Den skulle bare ligge i kurven, så var det fint..

Men efter en uge på Galastop var hun helt sig selv igen, og er nu helt vild glad og eeelsker at lege uden tyk tyk mave :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst Unknown99

Det var da godt nok en sørgelig historie.. jeg har lige siddet og læst alle 24 sider, og sad på den bedste krimi måde, og kunne ikke vente med, at se om den lille havde overlevet.. :( det var godt nok træls, og håber aldrig jeg kommer til, at opleve det som du har været ude for, for som du selv siger, så har man jo et forhold til dem inden de kommer ud, du har jo kunne mærke de små fødder inde i maven.. :( håber ellers alt går vel..

 

mvh

 

U99

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie

Jeg har også lige læst alle 24 sider..........:megaked: Kunne slet ikke holde op igen, bare læste og læste. Ihhh hvor er du god til at beskrive hele forløbet Tweesa, du har altså skrive-talent.......;-)

Men måtte lige knibe en lille tåre og synke den store klump i halsen da jeg læste at også Fighter døde........ :ae: han må være et sted i hundehimlen nu......:engel:

 

Nu bliver jeg nødt til at gå i seng, er helt lam i lårene efter den lange spændende læsning..........:blink::blink:. Tror aldrig jeg tør kaste mig ud i fødsler nogensinde (altså HuNDE-fødsler...... :oops::oops:), og så er det jo godt jeg har Charlie.... der går nok alligevel længe før HAN bliver gravid.....:klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...