Hop til indhold

Grunden til at uvidende ikke skal avle


Lonny
 Share

Recommended Posts

Udover at vide en masse om ens race så skal man altså også være en rimelig god menneskekender for at avle, så man får solgt sine hunde til de rigtige mennesker, og ikke havner i den situation jeg lige hørte en ung pige fortælle om.

 

Hun fik 7 hvalpe, og solgte dem alle.

 

Efter et halvt år var

 

  • 1 død
  • 2 videresolgt af den oprindelige køber
  • 1 returneret til avler

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

:(

 

Det er godt nok en træls udvikling.

 

Mine forældre har været heldige! Deres hvalpe er kommet til gode hjem, og har alle fået ros hos dyrelægen.

De har set alle deres hvalpe, siden de flyttede hjemmefra, og de tre af dem er jævnligt på besøg, der er god kontakt til alle. De var så også alle sammen fra familien eller udvidet familie.

 

Alle hvalpene er stadig ved den/de oprindelige ejer/e, og de har det godt og bliver møj forkælet.

 

Ikke alt ender ulykkeligt! :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da sørgeligt.. Hvilken race? Ingen af mine er kommet retur, eller er blevet videresolgt.. Og jeg har kontakt til alle hvalpene.. LAngt de fleste har jeg meget kontakt til..et par stykker er mere sporadisk.. Men måske er Löwchen en race hvor folk har overvejet længe om de skal have en hund?

 

Det kan jo selvfølgelig have noget med det at gøre, dette var blandingshunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209
JA det kan det godt.. Jeg tror hvis folk skal betale mange penge for en hund , tænker de sig måske lidt mere om før de anskaffer/skiller sig af med den... Man undgår jo ihvertfald impulskøb.

 

Absolut! Jeg synes, det er helt i orden, at man skal give mange penge for en hund - om den er raceren eller ej. På den måde bliver det jo for mange en "investering" og ikke blot: ja, hvorfor ikke? Så sætter folk sig (forhåbenligt) mere ind i det. Hvilket man jo skal gøre ligegyldig hvad, inden man anskaffer sig et nyt familiemedlem.

 

Man må jo som sælger af hvalpene også gerne stille sig lidt kritisk, og ikke bare sælge til hvem som helst:-)

 

Jep!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du da ham der Hvemsomhelst, man hører så meget om? ;-)

 

Jeps, vi er dem de andre ikke må snakke med...:slem:

 

Det ved jeg heldigvis ikke noget om :mrgreen:

 

Men så vidt jeg kan bedømme så gør du da et godt fodarbejde og udvider din viden:5up:

Jamen tak :oops:

 

Vi skulle "kun" besøge vapsen på 7 måneder, men efter 1½ time endte vi altså med at tage ham med hjem med det samme, uden at have forberedt os på at få hund lige den dag :oops:

Men det endte jo godt det hele :blink: og han endte ikke i klør på en ung modefyr :mrgreen:

 

Vi tog også kun ud for at se ham/købe ham fordi han var vokset op hos børn hos "opdrætter"

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...