Hop til indhold

Vorten der vokser?


Gæst Potemis
 Share

Recommended Posts

Gæst Potemis

Cookie har i en måned haft en vorte på øret. Ud over at den så lidt ulæks ud, og at hun kradsede hul af og til har der ikke været noget.

Dyrlægemanden kiggede på den og konstaterede at det var en vorte, der dog var vokset lidt hurtigt. Men at det var 99% sikkert at det var en vorte. Idag har den så skiftet farve. Fra at være sådan helt lyserød og sådan "fin" jævn ser den pludselig ud som på billederne. Og det er mor her ikke helt tryg ved.. :(

JEg har tænkt på at cykle ud til dyrlægen imorgen og høre om jeg skal bestille en tid til at få den fjernet (der skal narkose til, sagde dyrlægen sidst, hvis vi ville have den fjernet).. Tror i at Cookies sygeforsikring kan dække det? Og ser det farligt ud, eller er det bare pyller fra min side?:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Snak med dyrlægen om det.

For hvis dyrlægen anser operationen for at være nødvendig, så bør forsikringen dække.

---Ellers kunne du evt. finde en anden dyrlæge.

 

Det er nok ikke til at sige, om det bare er en vorte eller om det er en af den sidste procent, der kan udvikle sig til kræft. Men hvis vorten generer, så skal den da fjernes uanset hvad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Potemis

Den ser ikke som sådan ud til at genere hende. Hun kløer sig ligeså meget på det andet øre, men problemet er jo at her går der så hul og at den har ændret sig og er blevet sådan blålig og større.. Man kan se billedet i stort hvis man klikker på det fandt jeg ud af..

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ser ikke som sådan ud til at genere hende. Hun kløer sig ligeså meget på det andet øre, men problemet er jo at her går der så hul og at den har ændret sig og er blevet sådan blålig og større.. Man kan se billedet i stort hvis man klikker på det fandt jeg ud af..

 

Ja, jeg har klikket... og kikket...:lol:.

 

Dyrlægen har vel ikke set den seneste udvikling af vorten?

Kunne du ikke lige komme forbi konsultationen og få en frisk vurdering? Du kunne jo evt. tage hunden med og gå hen og få en snak om evt. at få en tid til at få vorten fjernet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Potemis

Jo jeg havde lidt tænkt på bare at smide hende i kurven og cykle derud og købe et kødben og så spørge om jeg skal have en tid hos dem..

Og så tror jeg lige jeg skal ringe til forsikringen og spørge i hvilke tilfælde de dækker... Ellers må jeg have fat i FuF. (fars uddannelses fond). Den betalte sidst Cookie skulle under kniven :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Jo jeg havde lidt tænkt på bare at smide hende i kurven og cykle derud og købe et kødben og så spørge om jeg skal have en tid hos dem..

Og så tror jeg lige jeg skal ringe til forsikringen og spørge i hvilke tilfælde de dækker... Ellers må jeg have fat i FuF. (fars uddannelses fond). Den betalte sidst Cookie skulle under kniven :)

 

Hvis dyrlægen siger, at det er en nødvendig operation, så er jeg sikker på din forsikring dækker. Du skal bare lige cleare det med dyrlægen, at det også kommer til at se sådan ud på papirene..

 

(Jeg ville også få den fjernet hvis jeg var dig ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har en god dyrelæge, skal de nok skrive det er nødvendigt at fjerne den.

 

Om ikke andet, så for at du IKKE går psykisk ned :blink:

Hvordan ved nogen at den ikke er til gene?

Du har garanteret set vaps klø rigeligt i den her på det sidste :blink: (så bare ikke nævne at der bliver kløet ligeså meget i det andet :mrgreen: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Potemis

Vi har faktisk ikke set frøkenen klø sig, men det skal jeg nok undlade :P

Og ja, jeg tror da også at de vil fjerne den.. Den eneste grund til at vi ikke fik gjort det sidst, var at den jo så pæn ud.. Men vi må på cykeltur imorgen.. Jeg kan lige opdatere herinde når vi har været der :)

Tak for svar :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Potemis

Dyrlægesekretæren gav os en tid på torsdag :) Hun kunne godt se at det ikke så behageligt ud.. Så nu håber jeg bare dr.dyr skriver på at det var en væmmelig vortesygdom med betændelse og inficeret af pest, mindst! Så forsikringen dækker :P

Og så vil jeg høre dem ad på torsdag om det er noget de skal sende ind til nærmere undersøgelse eller om det bare er blod og lidt betændelse fordi hun har kradset sig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Potemis

Så blev vorten fjernet!

Kl. 8.15 stod mig og kæresten og Cookie hos dyrlægen og hun fik en beroligende sprøjte. Vi fik lov at vente med hende til hun var "beroliget". Hun klynkede dog en del da hun kom ind i buret, men vi blev forsikret om at så snart vi var væk, ville hun bare nyde at kunne slappe af. :cool:

 

Jeg skulle hente hende kl 14. Så jeg kørte hjem og kæresten på arbejde. Ringede til forsikringen, de dækkede. Ringede til banken og fik bevilliget overtræk på 4000 :shock: for 250 kr...

 

Og så ville jeg ned og træne og i rema efter de der gode Riesen (på tilbud!), men så var der ligesom noget der sagde mig at jeg ikke skulle nogen steder. Så jeg blev hjemme og 20 i 12, var der bare et eller andet der hev mig ud på cyklen og afsted mod dyrehospitalet. Og ganske rigtigt, kl. 11.48 ringede dyrlægen, at de havde en lille Cookie, som ikke var helt frisk, men meget gerne ville hentes før tid :engel:

 

Hun har ligget helt udmattet i cykelkurven, og fik et raserianfald mod en hvalp der kom gående mens jeg var ved at stille cyklen i skuret. Og nu ligger hun i sin kurv, indhyllet i mors bløde tæppe, med en lille leverpostejshaps i maven og sover rusen ud..

 

Om en uge får vi svar fra tyskland, på hvad det mon præcist var der sad på øret.. Så det var jo en god og hurtig omgang :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puuh, det er bare SÅ hårdt at have hund til operation:roll:!

GODT det er overstået!

 

Og sandsynligvis har dyrlægen ret i, at det bare er en vorte.

 

Hvis det er mere end en vorte, så er ørelappen velnok et af de bedste steder at få noget mere "grimt", for den kan man da nappe en bid af, uden at det betyder alt for meget..... Men det bliver nok slet ikke nødvendigt. Hvis dyrlægen kun lige har fjernet vorten, så forventer han ikke noget ondartet.

 

 

--En uge er lige til at holde ud at vente..... når Cookie er hjemme i trygge omgivelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Potemis

Ja det er da et godt sted kan man sige, hvis det værste skulle ske..

Jeg skal i øvrigt derud igen idag. Sygeplejersken mente jo ikke det var nødvendigt med en skærm vel?

Der er nu kun 2 sting tilbage af de 3. Så nu skal jeg have en skærm også.. :roll:

 

Hvorfor er læger altid "aarhmen neeej neej, det er slet ikke nødvendigt!".. Det var det samme da jeg skulle have fjernet et stod modermærke på benet og bad om et par krykket. "Neeeej neej".. Nå. Og det sprang op 4 gange i løbet af helingen og er grimt som bare pokker idag.

Nåja. Sygeplejersken kunne jo heller ikek vide at Cookie rent faktisk VILLE klø sig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er da et godt sted kan man sige, hvis det værste skulle ske..

Jeg skal i øvrigt derud igen idag. Sygeplejersken mente jo ikke det var nødvendigt med en skærm vel?

Der er nu kun 2 sting tilbage af de 3. Så nu skal jeg have en skærm også.. :roll:

 

Hvorfor er læger altid "aarhmen neeej neej, det er slet ikke nødvendigt!".. Det var det samme da jeg skulle have fjernet et stod modermærke på benet og bad om et par krykket. "Neeeej neej".. Nå. Og det sprang op 4 gange i løbet af helingen og er grimt som bare pokker idag.

 

Nåja. Sygeplejersken kunne jo heller ikek vide at Cookie rent faktisk VILLE klø sig..

 

Jo... Sådan nogle sting de kløer altså, når såret heler...

 

Men man anser nok ikke en ørelap for at være så følsomt. Og der er nok heller ikke særlig risiko for infektion. Skærmen ER jo ikke så rar at gå rundt med.

 

--Nåmen man kan jo altid klippe en god bid af skærmen, så den ikke er alt for voldsom at rende rundt med.

 

---Træls med dit eget ar. Måske skulle du have været lidt mere insisterende? DU ved jo bedst om der er brug for krykker eller om du kan holde benet i ro. -Men det kan være svært at stå fast overfor de der kloge hoveder i hvidt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Potemis

Ja, man regner jo med at de ved bedst! :P

Jeg var 13 da jeg fik det ar.. Så det er lidt sent nu :P

 

Cookie er bestemt ikke glad for skærmen. Jeg tror vi skal have skåret noget af den... Kan man mon gøre det med en saks?

Link til indlæg
Del på andre sites

ork, ja. En god stor saks kan sagtens klippe skærmen til.

Du kan evt. tegne en streg med en tush først. Sæt mærker f.eks. 5 eller 10 cm fra kanten hele vejen rundt, tegn en streg imellem mærkerne, -og klip.

 

Nåja... en trettenårig kan være lige så svær at holde i ro som en unghund:lol:..... Men gadvide, om du ville have brugt de krykker i ret mange minutter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Potemis

Jeg havde bestemt brugt krykkerne! Jeg var faktisk en meget fredelig 13 årig der helst læste bøger og så "strengt fortroligt"!

 

Jeg har klippet skærmen til.. Nu kan hun da bedre komme rundt :P Det er jo ikke festligt at sidde fast i døren hihi...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så fik jeg svar fra dyrlægen. Jeg ringede derud for de havde lovet os svar efter en uge og nu var det jo 2 uger siden. Resultatet havde forputtet sig sagde dyrlægen, men nu havde de fundet det.

Det var en godartet lille vævssamling og ikke noget vi skulle regne med at få problemer med igen.. Det var rart at vide!

Så nu venter vi bare på at det sidste sting af de tre hun fik ryger ud af sig selv. Det første snuppede hun med poten, det næste fik hun bøvlet ud ved at ligge og gnubbe sig mod skærmen, der hvor den var sat sammen.

Det sidste har hun åbenbart ikke kunnet nå eller også har hun fattet at det var for hendes eget bedste at de var der! :D

Men det ser fint ud.. Og hun er sund og rask, så jeg er glad :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Forsikringen overførte penge en lille uge efter hun blev opereret.. Jeg var hurtigt ude med at sende kvitteringen ind :) Og de dækkede alt, minus 800 kr i selvrisiko. Så det var bare dejligt!

 

Sådan!! Så er det ligesom umagen værd at have en forsikring! For det meste er forsikring jo (heldigvis) nærmest penge ud af lommen.

 

Hvad så? Får vi ikke et lille "efter-billede?" Så vi kan se hvor fin hun er bleven i øret:mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...