Hop til indhold

Underlig alene-adfærd (forklaring ønskes)


Petrine
 Share

Recommended Posts

Har filmet Petrine når hun er alene hjemme, hun sover, går lidt ind til fuglene, rotterne og ud på altanen, ser ikke stresset ud, bare sådan tralala.

 

Når jeg er hjemme mens manden er ude så hver gang vi har været ude og kommer hjem, så spurter hun rundt og leder efter ham (på en ret manisk måde, dobbelttjekker hele lejligheden, kigger grundigt under dynen), jeg lægger mig og flader ud / noget andet stillestående, hun går konstant hen til døren og lytter, virker en anelse stresset, jeg nævner ham ikke, taler ikke i telefon med ham og ved at der er timer til han kommer hjem igen.

 

Hvorfor er det mere ok at være helt alene hjemme end at være alene med mig? Jeg bilder mig ind at jeg er nr 2 på hendes favoritliste, men åbenbart har jeg ikke den store stjerne mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har filmet Petrine når hun er alene hjemme, hun sover, går lidt ind til fuglene, rotterne og ud på altanen, ser ikke stresset ud, bare sådan tralala.

 

Når jeg er hjemme mens manden er ude så hver gang vi har været ude og kommer hjem, så spurter hun rundt og leder efter ham (på en ret manisk måde, dobbelttjekker hele lejligheden, kigger grundigt under dynen), jeg lægger mig og flader ud / noget andet stillestående, hun går konstant hen til døren og lytter, virker en anelse stresset, jeg nævner ham ikke, taler ikke i telefon med ham og ved at der er timer til han kommer hjem igen.

 

Hvorfor er det mere ok at være helt alene hjemme end at være alene med mig? Jeg bilder mig ind at jeg er nr 2 på hendes favoritliste, men åbenbart har jeg ikke den store stjerne mere.

 

Jeg er absolut Baldur og Luna's favorit, men derfor farer de alligevel op over den mindste lyd hvis min mand ikke er hjemme og han plejer at være hjemme på denne tid. Så kunne det være fordi at han plejer at være hjemme på de tidspunkter hvor hun leder efter ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er meget ustabile, der er ikke rigtigt noget plejer, skiftende arbejdstider og døgnåbne butikker, så nej, det er ikke fordi han plejer at være her nu. Og det er altid når jeg er alene med hende, er bare blevet værre og værre, men spørger mest fordi jeg synes det er en bizar adfærd.

Cujo søger også mig når kæresten er alene med ham, mere end hvis jeg er alene med ham.. han kan blive næsten ulidelig... søger og søger, skælder lidt ud, render restløst rundt osv...

 

Kan være flok mentalitet, alle skal være samlet før alt er roligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan måske også være, at du er mere forfløjen. Jeg er afsted en time her og en time der og så hjemme og så ude og er totalt udenfor system, så mig er der ingen af vores hunde, der sådan har ulejliget sig med at hilse på eller lede efter.

 

Min gemal er til gengæld til at stille uret efter. Afsted kl. l*** og hjemme igen 16.45, så han får den store velkomst. Sandsynligvis fordi dyret kan aflure hans mønster, mens jeg sikkert går ind under kategorien; utilregnelig :mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er begge totalt uforudsigelige - du skulle se kalenderen, har været nødt til at købe en familiekalender for at få plads til det hele :-D ikke engang spisetiderne er faste. Så selvom Petrine selvfølgelig kan klokken, så er det ikke fordi hun kender vores planer :cool:

 

Ja, så er det svært at sige, hvad den lille dame laver...udover leder efter den manglende del af flokken, men hvorfor og i den grad :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

når jeg ikke er hjemme så er der ikke meget liv i hundene selvom der er folk i huset enten så ligger de sig bare og sover og gider ikke ret meget vralter måske fra det ene rum til det andet ellers ligger de bare og sover når jeg er hjemme er der liv og glade dage :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Du ikke den eneste med det..

 

Emil er også rastløs hvis han er alene med Esben. Igår kom jeg nærmest stormende ind ad døren med det resultat at Emil FLØJ op, da døren skubbede ham hen ad gulvet! :mrgreen:....Stakkels dreng..

 

Jamen jamen jamen...Emil plejer da aldrig og ligge ved døren!!?...så sagde Esben at der lå han altid når jeg var væk....Og hvis ikke gik han rastløs rundt og rodede lidt i sine legesager og sådan.

 

Når vi ikke er hjemme, sover Emil (Vi har filmet ham)

 

Når Emil og jeg er hjemme, sover Emil også :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er noget med hvem hun er mest knyttet til ??

 

Hvis manden er alene hjemme med hundene lægger Alto sig ud i bryggerset og venter på jeg kommer hjem. Hvis jeg feks er på kursus og bilen (kun mig der kører i den) holder i indkørslen - går Alto ud på i bryggerset og kigger ud på bilen, når det er ved at være tid til jeg plejer at komme hjem. (Alto er moar´s hund :oops:)

 

Derimod er det omvendt med Sookie - for hun er fars hund. Når han ikke er hjemme går hun rastløs rundt :mrgreen:

 

Ved overhovedet ikke om du kan bruge svaret til noget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har filmet Petrine når hun er alene hjemme, hun sover, går lidt ind til fuglene, rotterne og ud på altanen, ser ikke stresset ud, bare sådan tralala.

 

Når jeg er hjemme mens manden er ude så hver gang vi har været ude og kommer hjem, så spurter hun rundt og leder efter ham (på en ret manisk måde, dobbelttjekker hele lejligheden, kigger grundigt under dynen), jeg lægger mig og flader ud / noget andet stillestående, hun går konstant hen til døren og lytter, virker en anelse stresset, jeg nævner ham ikke, taler ikke i telefon med ham og ved at der er timer til han kommer hjem igen.

 

Hvorfor er det mere ok at være helt alene hjemme end at være alene med mig? Jeg bilder mig ind at jeg er nr 2 på hendes favoritliste, men åbenbart har jeg ikke den store stjerne mere.

 

Jeg tror også at det har med flokmentalitet at gøre,og da i er mand og kone er det da muligt at hun er lidt nervøs hvis hun betragter ham som folkleder(og beskytter)han beskytter jo også dig og sådan. Mænd og kvinder har jo,når de er sammen,også et mønster,kvinder vil jo gerne have omsorg og(uden at være grov) være det svage køn! Uh jeg hader at sige sådan for jeg mener da bestemt at mænd og kvinder er lige gode,men det kan hænge sådan sammen. Prøv at lade din mand træde lidt i baggrunden og vær du den der dominerer huset lidt.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også at det har med flokmentalitet at gøre,og da i er mand og kone er det da muligt at hun er lidt nervøs hvis hun betragter ham som folkleder(og beskytter)han beskytter jo også dig og sådan. Mænd og kvinder har jo,når de er sammen,også et mønster,kvinder vil jo gerne have omsorg og(uden at være grov) være det svage køn! Uh jeg hader at sige sådan for jeg mener da bestemt at mænd og kvinder er lige gode,men det kan hænge sådan sammen. Prøv at lade din mand træde lidt i baggrunden og vær du den der dominerer huset lidt.:-D

 

Hvorfor har jeg sådan en sær fornemmelse af, at det er sådan det fungerer i forvejen :cool::cool::cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak fru Splint - din fornemmelse er helt rigtig, her er det manden der er i køkkenet og mig der bestemmer, sært men fungerer fint :-D og jeg er ikke et pylrehoved, det er ham der er bekymret og prøver at få mig til at spise salat etc.

 

Men - han er Petrines absolutte favorit, til min store glæde, så det er nok bare fordi han mangler og jeg er kedelig og ikke nr 1.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...