Hop til indhold

Fra danmark-Norge og videre til Sverige?

Gryn
 Share

Recommended Posts

Groa fik sin attest så hun kan komme med til Norge og Sverige.

Nu er spørgsmålet så hvordan man forholder sig hvis hunden skal med fra Norge og videre ind i Sverige? Skal hun have en ny ormekur, eller kan vi bare tage hende med.

Og hvad hvis det er fra Sverige og videre ind i Norge?

Ved at hvis hunden opholder sig mere end 7 døgn i Norge skal den have en ormekur mere mens man er der oppe.

Vi regner med at starte i Norge og så holde os under 7 døgn, for så at rejse videre ind i Sverige.

Stena har fået hunde-louge på Grenå-Varberg og Fr.havn-Göteborg, på natsejlads kan man få hundekahyt på G-V.

På fr.havn-Oslo skal man bestille hundekahyt og så er der et område på dækket med hundetoilet. dejligt man ikke skal tænke i bure mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver dig svar skyldig når hun er under 7 dage i norge, har haft Petrine med på tur, men har altid givet hende den obligatoriske ormekur i Norge - der er ingen kontrol når man bevæger sig over grænsen mellem de to lande, der er frit slag.

Det er forøvrigt vanvittigt afsindigt billigt at få den ormekur, så jeg ville nok bare ofre de 150 kr og så er den fjong.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver dig svar skyldig når hun er under 7 dage i norge, har haft Petrine med på tur, men har altid givet hende den obligatoriske ormekur i Norge - der er ingen kontrol når man bevæger sig over grænsen mellem de to lande, der er frit slag.

Det er forøvrigt vanvittigt afsindigt billigt at få den ormekur, så jeg ville nok bare ofre de 150 kr og så er den fjong.

Det er ikke så meget pengene jeg tænker på. Synes bare det er vanvittigt at hun skal have ormekur FØR vi rejser ind i Norge, og så igen efter 7 døgn der oppe.

Ved godt der ingen kontrol er, men hvad hvis man bliver stoppet inde i landet? Ved også et Norge vil indføre kontrol igen da de ikke ønsker en masse østlændinge ind i landet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi snyder med ormekuren i Danmark - den i Norge, der står en dyrlæge og holder SKARPT øje ;-) men jo, det er overdrevet.

Evt skriv til madtilsynet eller hvad de hedder i Sverige, altid rart at have noget på skrift at hive frem, hvis tolderen er i tvivl om reglerne (og madtilsynet plejer at være hurtige og venlige)

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi snyder med ormekuren i Danmark - den i Norge, der står en dyrlæge og holder SKARPT øje ;-) men jo, det er overdrevet.

Evt skriv til madtilsynet eller hvad de hedder i Sverige, altid rart at have noget på skrift at hive frem, hvis tolderen er i tvivl om reglerne (og madtilsynet plejer at være hurtige og venlige)

I Sverige hedder de noget med jordbruksverket, ved du hvad de hedder i Norge? Så vil jeg nemilig også skrive til dem,hvis nu vi vil til sverige først.

Tak for hjælpen :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

Få lavet en 4 -ugers attest i stedet for at få et stempel i passet. Det er samme pille og til samme pris men den holder i 28 dage med 4-ugers attest i stedet for 10 dage når det er i passet.. Din dyrlæge har attesterne ellers kan du selv finde den på nettet. Ring og spør din dyrlæge hvis du er i tvivl

Link til indlæg
Del på andre sites

Få lavet en 4 -ugers attest i stedet for at få et stempel i passet. Det er samme pille og til samme pris men den holder i 28 dage med 4-ugers attest i stedet for 10 dage når det er i passet.. Din dyrlæge har attesterne ellers kan du selv finde den på nettet. Ring og spør din dyrlæge hvis du er i tvivl

kan man også få 4 ugers attest til Norge :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg ikke noget om. Spørg din dyrlæge. Jeg forstod det som at det var indrejsen til sverige der var problemet..?

Norge er problement, men ved så ikke hvis vi rejser fra Norge ind i Sverige.

Norge: ormekur max 10 dage før indrejse og igen efter 7 døgn. Dvs, at hvis man er mere end 7 døgn i Norge skal man til dyrlæge der oppe og få en ormekur til hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg mener at du kan få det der hedder en 4-ugers insykt... eller noget i den retning... Jeg mener at den både gælder til norge og sverige... Men jeg ville klart spørge dyrelægen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

Hvis du læser på Jordbruksverket hjemmeside står alt du behøver at vide.. Her er det link du leder efter..

Hunde og katte kan frit rejse ind i sverige fra norge så det er indførsels kravene til norge du skal opfylde. Hunden behøver ikke pas eller andet så som vaccination eller ormekur når den skal fra norge til sverige

http://www.sjv.se/amnesomraden/djurveterinar/inutforselavlevandedjur/inochutforselavhundochkatt/atervanda/attatervandaresagenomellerflyttatillsverige/listaovereulanderochovereujamstalldatredjelander/inforselfrannorge.4.1a84b3810dc68241ce80005223.html

Link til indlæg
Del på andre sites