Hop til indhold

Rhodesian Ritchback En stærk hund med problemer


Gæst G simoni
 Share

Recommended Posts

Gæst G simoni

hej jeg har nu haft min Rhodesian Ritchback i 1 år og lad os bare sige han opføre sige som en stor hvalp han er nok 75-80 over ryggen og er en glad hund. vi har dog haft nogle problemer på det sidste med at han er begyndt at nappe os i læg musklen og der er ligeså stille blevet værrer og værrer han napper hårdere og oftere. det skal siges at vi er en familie på 6 så han for meget opmærksomhed og han går frit rundt på gården. han for lov at sove inde om natten og ellers går han ude. samtiddigt er han også begyndt at hoppe ind i andres biler når der kommer nogle ind i gården. hvad skal vi gøre for at undgå dette han er en han hund og vi ville være kede af at skulle kastrere ham:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej:)

 

Hvornår er det han napper?

 

Hvad laver i med ham i løbet af dagen?

 

Er i en urolig familie med megen bevægelse, ud og ind af døren ovs, eller er i stillesidende noget af tiden?

 

At han hopper ind i folks biler kan være tegn på at han godt kan lide at køre, måske fordi han så håber der sker noget nyt?

 

Så måske i kunne tage det som tegn på at han gerne vil lidt mere med ud i verden udenfor hjemmet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst G simoni

jamen ja vi er én meget urolig familie

Han bliver cirka gået en lang tur med en gang om dagen(min søs rider den sammen med ham) når han kommer tilbage er han også helt færdig men ellers er der jo altid nogle på gården som han går op af efter som vi har mange ansatte.

 

vi har overvejet det med at han gerne vil ud men er bare mærkeligt at han gør det ved alle der kommer forbi

 

ja han napper tidt når vi kommer hjem

 

Det skal også siges at han er en meget glad hund.

han har også nogle knogler som forlov at ligge og hygge sig med, jeg ved ikke om det kan have noget at sige.

er der nogle forslag til hvordan man udgår at han hopper ind i bilerne

Redigeret af G simoni
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
jamen ja vi er én meget urolig familie

Han bliver cirka gået en lang tur med en gang om dagen(min søs rider den sammen med ham) når han kommer tilbage er han også helt færdig men ellers er der jo altid nogle på gården som han går op af efter som vi har mange ansatte.

 

vi har overvejet det med at han gerne vil ud men er bare mærkeligt at han gør det ved alle der kommer forbi

 

ja han napper tidt når vi kommer hjem

 

Det skal også siges at han er en meget glad hund.

han har også nogle knogler som forlov at ligge og hygge sig med, jeg ved ikke om det kan have noget at sige.

er der nogle forslag til hvordan man udgår at han hopper ind i bilerne

 

Een lang tur og ofte på samme måde giver i mine øjne ikke nok udfordring til en RR.

 

På trods af at han går jer i hælene, udfordrer det ham nok ikke. Og hvis hver eneste dag ligner hinanden - uden nye dufte, lyde, oplevelser mv, jamen så tror jeg han finder måder at underholde sig selv på.

 

Når det så er sagt så ville jeg dog stadig, når han hopper op i fremmede biler, gå hen og tage ham ud. Så simpelt tror jeg faktisk det er. FORUDSAT at i begynder at aktivere ham på andre måder også.

 

Det samme vil jeg gøre, når han napper. Fjerne ham straks og hvis han forstår "nej", så sige nej.

 

Men jeg tror grundlæggende at han søger opmærksomhed fordi han måske ikke "oplever" nok. Jeg kan tage fejl og det bare er et spørgsmål om at sætte grænser. Det er du nok bedst til at vurdere.

 

Held og lykke med det

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker overstimulering?

 

Måske alt for meget opmærksomhed (nu ved jeg ikke hvordan alle 6 i familien er)?

 

 

Hvis i har en hund der ikke selv kan mærke hvornår den har fået nok, så bliver den jo ved og ved og ved, og til sidste muligvis ikke magter mere og viser det med sin nappen?

 

Det er ren og skær gætteri!

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er godtnok en meget stor Ridgeback. Standarden siger omkring 69 cm.

Du kunne måske kontakte din opdrætter og få nogle gode råd.

For mig lyder det til han keder sig, Ridgebacken er en drivende jagthund og skal bruge sine evner. Keder han sig, finder han selv på noget at lave.

Jeg har selv haft hanhund i mange år, kører på nr 2 så jeg ved hvad jeg taler om. Vi træner schweiss og går til lydighed. De har begge haft mange legekammerater og har fået lov at bruge hjernen.

Måske disse kan hjælpe:

 

Zumelis.dk/Dk den rigtige hund

Ridgebackklub.dk

 

Hilsen

Iben

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...