Hop til indhold

Selv "vaccinere" mod kennelhoste?


Gæst gryaabak
 Share

Recommended Posts

Gæst gryaabak

Hej!

 

Er der nogle, som har erfaringer med selv at give næsesprayen mod kennelhoste? Altså at bestille den selv hos dr. dyr og give den selv?

 

Min hvalp skal have den om en uges tid og jeg har hørt at det koster omkring 600 kr. hos dr. dyr men kun cirka 100 kr. hvis man selv giver den og det er jo bare en næsespray...

 

Erfaringer søges -gerne med priser

 

Mvh. Gry

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså såvidt jeg forstod, så blir hvalpe vaccineret mod parvovirus og det der bakterie noget der er årsag til kennelhoste.

 

Men alligevel fik Izzie det :roll: men fik rådet at købe nogle hoste tabeletter på apopteket også doseret det så det passede til hendes vægt (1/4 3 gange dagligt) Og det virkede :mrgreen: hun holdt op med at hoste :5up:

 

Kan ik huske hvad de hed, men hvis der er nogen der vil vide det så skriv en pb så skal jeg kigge efter ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige været hos dyrlægen med 3 af mine store sammen med Lykkes hvalpe, og de store fik den almindelige 'paraplyvaccine', som indeholder vaccine mod kennelhoste som virus, men de fik så næsesprayen som vaccine mod kennelhoste som bakterie. Så der findes 2 typer af kennelhoste.

 

Jeg vidste ikke, at man kunne få den udleveret selv. Men nu skulle de så alligevel vaccineres, og alle Lykkes hvalpe skulle chippes, tjekkes og vaccineres også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...