Hop til indhold

Frygten om hundesyge


Gæst Lusen
 Share

Recommended Posts

Som mange af jer sikkert læste omkring d.1 juli så var der et udbrud af hundesyge i dk. Det var en dyrlæge i Rødding (sønderjylland) som havde konstateret det og samtlige medier var oppre på tærerne.

Det var lige fra Amagerbladet til Nordjyske aviser osv osv... ja selv grænse aviserne i det sønderjyske havde indlæget med.

 

Nu er det vist ved at være tiden hvor jeg går til bekendelse og offenligegøre at : Det var hos mig der blev konstateret hundesyge. :cry:

Jeg fortæller dette nu fordi jeg har været igennem en forfærdelig tid, med dyrlæger der har afvist os, medie storm, økonomisk store udgifter, fustrationer, magtesløshed men heldigvis INGEN SORG .

Til tider ville jeg ønske at jeg havde fundet dette forum inden alt det vi måtte igennem alene, vores venner forsvandt og både mig og min mand fik rydet meget kraftigt op i vennekredsen.

 

Jeg oprettede et site pga hundesyge, derfra kan andre se og læse hvilken trægsler vi har måtte igennem, både hunde og os. Man kan læse om mine fustationer og sygdommen i hverdagen i dagbogen. Læse om behandlingen og finde link til dyrlæger, site der rådgiver osv osv...

samt at den ene hund viste sig IKKE at være vacc på noget tidspunkt i sit liv, så hun fik faktisk døddom med det samme af to dyrlæger... men jeg skal hilse fra hende og sige at hun har det godt og lige nu ligger hun i sofaen med alle 4 ben lige i vejret !

 

Men det jeg egenlig ville med dette indlæg er :

 

Igår fik vi så svar fra statens serums indstitut, på de sidste blinkhinde prøver og ..........

ALLE 4 HUNDE ER SLUPPET IGENNEM... ikke mere virus - ikke mere karantæne !

 

Mine skønne tøser kan endelig komme med i skoven, med i byen og til stranden... så det kan lade sig gøre at få en hund gennem en hundesyge, men det har sin pris !

 

DERFOR.... HUSK at få din skønne hund vaccineret, tøv ALDRIG med at holde det ved lige og tag INGEN chancer for man ved aldrig om det kan ramme en selv.... det er ikke altid det kun sker for naboen !!

 

(håber på jeres forståelse overfor mit indlæg, jeg vil gerne besvare spørgsmål men ikke hænge nogen ud offenligt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Først et velkommen til :vinken:

 

 

Hvad er hundesyge egentlig? :oops:

 

Du skriver du har oprettet et site hvor man kan læse om det, kan du poste et link til det?

 

Jeg aner ikke en bjælde om hundesyge men går ud fra at når hunden bliver vaccineret ved dyrlægen hvert år så dækker det også det eller hvad?

 

To af mine hunde var vacc, men fik trods dette stadig hundesyge og den ene i meget svære grad end hende der ikke er vacc. så der er ingen garanti, men som oftes så får de det kun i en meget mild grad..

At du intet aner om hundesyge skal du ikke fortvivle over, jeg opdagede at ikke ret mange dyrlæger i dk faktisk aner "en bjælle" om den heller !

Jeg ved ikke om jeg må linke til mit eget site herinde ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Velkommen til:vinken::vinken::vinken:

 

Og hvor er det godt at dine hunde slap igennem..:engel:

 

Hundesyge.. er det ikke med i den "pakke" som man vaccinerer sin hund for??... Sammen med parvovirus eller sådan noget i den dur...??

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til:vinken::vinken::vinken:

 

Og hvor er det godt at dine hunde slap igennem..:engel:

 

Hundesyge.. er det ikke med i den "pakke" som man vaccinerer sin hund for??... Sammen med parvovirus eller sådan noget i den dur...??

 

En rimelig god beskrivelse af den årlige vacc finder du her,

( http://www.netdyredoktor.dk/sw16146.asp ) men som der kan læses er den ikke 100% sikker.. og det er kun fordi mine hunde har haft et ufattelig godt imumforsvar at de er kommet igennem så godt som de er. Der er mange faktore som spiller ind når man rammes af sygdom, dette såvel hos vores kære hunde som hos mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...