Hop til indhold

Aktivering af hvalp


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har en meget aktiv Berner hvalp(han) på snart 6 mdr og lad mig straks sige at han er sød, kærlig og godmodig, men.........

 

Jeg har på fornemmelsen, at han trænger til udfordringer, da han er begyndt at lave ulykker, når han er alene hjemme(bide i forbudte ting m.m.).

Desuden er han begyndt at bide lidt igen, som da han var lille bitte hvalp og det dur jo ikke(bider ikke i mig kun børnene;-)).

 

Ellers er han rimelig lydig - går pænt i snor(når der ikke er andre hunde), kommer når jeg kalder, kan sitte,dække og blive på kommando, er god til kontakt øvelser.

 

Har i nogle gode forslag til aktivering og hvor meget har han brug for om dagen???

 

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

P.S.

 

Vi går ca. 20 minutter om morgen og igen 20 ved middagstid og ca en ½ time om aftenen.

 

Desuden er vi i skoven hveranden dag, hvor han løber løs;-).

 

Han får morgen og aften spredt tørkost på græsplænen(bare en håndfuld) og jeg smører leverpostej på træerne og smider godbidder rundt omkring i haven af og til.

 

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findusmor

Hejsa!

Jeg har selv læst en masse bøger, for at få nogle tips til aktivering.

En rigtig god ting for vores Findus er hans foderbold. Det er en lille oval hullet "bold", købt i Kvickly til 49.95, som jeg enten kommer hans foder i eller også nogle godbider. Især godbiderne er gode, og jeg skærer dem ud så store, at de ikke ryger så let ud, og så kan han knokle rundt for at få dem ud i timevis. Det er et stort hit!

Du kan også folde et tæppe eller håndklæde sammen og gemme godbider inde i det, så vapsen skal kæmpe lidt, for at få dem ud.

Man kan i øvrigt også få sådan nogle hule ben, som man kan smøre leverpostej ind i, fryse dem ned, og så kan hunde bruge timevis på at få slikket leverpostejen ud.

I det hele taget er kødben og tyggeben et must her, også selvom Findus bare er en lille hårbolle sammenlignet med en berner! ;o)

God fornøjelse!

De bedste hilsener

Camilla & Findus

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...
Gæst Charlotte Krag
P.S.

 

Vi går ca. 20 minutter om morgen og igen 20 ved middagstid og ca en ½ time om aftenen.

 

Desuden er vi i skoven hveranden dag, hvor han løber løs;-).

 

Han får morgen og aften spredt tørkost på græsplænen(bare en håndfuld) og jeg smører leverpostej på træerne og smider godbidder rundt omkring i haven af og til.

 

Sille

Min bedstemors berner sennen er begyndt at strejfe og min bedstemor tør derfor ikke at slippe den løs hvad kan man gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Det var dog et pudsigt "svar" på et halvt år gammelt indlæg, jeg troede lige at jeg skulle til at skrive at indlægget var forældet og at vi havde løst problemet;-).

 

Min berner han strejfer også hvis han kan komme til det, men i det her tilfælde stikker han ad fra haven og der er løsningen et godt og solidt hegn:blink:.

 

Når vi er andre steder kommer han når jeg kalder.

 

Hvor gammel er din bedstemors hund og hvorfor helt nøjagtigt stikker han af???

 

Du kan evt. lige oprette en ny trår, det er lettere at overskue end "aktivering af hvalp":5up:.

 

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...
Gæst Guglielmetti

det skyldes ikke nødvendugvis for lidt aktivering. Han er jo lige ved tenage alderen og den kan ski godt give en del udfordringer. Pludselig kan de overhovedet ikke huske deres navn osv. Men når de kommer ud på den anden side, hvis man selv har været tålmodig og ikke for hård, men nærmere forstående. Så har man den skønneste dejlige velafrettede vuffer :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...