Hop til indhold

Er det bare mig...


Tonks
 Share

Er tatoveringer på dyr okay??  

30 stemmer

  1. 1. Er tatoveringer på dyr okay??

    • Nej, fy for 'anden det er dyreplageri og burde forbydes!!!
    • Ved det ikke...måske hvis de er bedøvet...!?!
      0
    • Ja da, det er da totalt sejt!
      0


Recommended Posts

ID øretatovering er ok. Men det på billedet er jo lige så åndsvagt og tåbeligt som øreringe og tøj til dyr, et dækken kan jo gå med til men jakker, hatte, t-shirts, smykker osv. syndes jeg er dybt latterligt og synd for dyrene:damn::stupid::evil::evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine er tatoveret (lyske-tato da jeg ikke ville ødelægge hendes fine stritører) og jævnligt farvet - jeg synes det er proportionsforvrængning af dimensioner, tænk på svineproduktion, kalveproduktion, transport af halvdøde heste, burhøns etc. Tror nok jeg vil vælge at bruge min forargelse andre steder end på tatoverede hunde / grise, for så ondt gør det heller ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine er tatoveret (lyske-tato da jeg ikke ville ødelægge hendes fine stritører) og jævnligt farvet - jeg synes det er proportionsforvrængning af dimensioner, tænk på svineproduktion, kalveproduktion, transport af halvdøde heste, burhøns etc. Tror nok jeg vil vælge at bruge min forargelse andre steder end på tatoverede hunde / grise, for så ondt gør det heller ikke.

 

nej, det kan godt være. Men det er et åndsvagt modefænomen :neutral: og hunden har intet valg, ligesom med hunde der får piercet ørene :evil: det fandme heller ikke iorden :evil:

 

At du engang imellem farver Petrine orange er altså ikke så slemt som det de der pudler blir udsat for. De ligner jo fandme en hel fastelavn :roll:

 

Jeg ser ingen grund til at gøre ens dyr til accesories :mad: Man kan da godt pynte sin hund, og give den lidt af ens egen smag. Men at lave hul i dyret og tatovere det, det ER squ da helt ude i hampen, altså. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er et åndsvagt modefænomen :neutral: og hunden har intet valg, ligesom med hunde der får piercet ørene :evil: det fandme heller ikke iorden :evil:

 

At du engang imellem farver Petrine orange er altså ikke så slemt som det de der pudler blir udsat for. De ligner jo fandme en hel fastelavn :roll:

 

Jeg ser ingen grund til at gøre ens dyr til accesories :mad: Man kan da godt pynte sin hund, og give den lidt af ens egen smag. Men at lave hul i dyret og tatovere det, det ER squ da helt ude i hampen, altså. :rolleyes:

Det er jeg helt enig i ;-) Det med at pynte sin hund lidt, der mener du vel vælge et flot halsbånd som passer til ens egen smag, måske give den en charmeklud/et tørklæde på, og måske en sløjfe i håret hvis det er en tøs med langt hår, og sådan noget? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ifølge dyreværnsloven har man pligt til (og nu citerer jeg lige lidt løst fra hukommelsen) "at beskytte (sine) dyr bedst muligt mod unødvendig svie, smerte og ulempe"

 

Mærkning (chip eller tato) er lovbefalet og kan have afgørende betydning for om en hund/kat kan genforenes med sin ejer i tilfælde af bortkomst, så denne (mærkning) kan ikke kaldes unødvendig.

 

Så er der spørgsmålet, gør det ondt (svie, smerte, ulempe)? Er hunden bedøvet, kan den naturligvis ikke mærke selve tatoveringen, men hvad med bagefter? Jeg er ikke selv tatoveret og har derfor ingen personlige erfaringer, men det lyder på andre, som om det er ret forskelligt. Det er vel det samme med hunde? Det vil sige, at der i det mindste er risiko for svie/smerte/ulempe.

 

Hvilket leder mig frem til konklusionen: at det for mig IKKE er i orden!

 

Endelig bryder jeg mig ikke om selve tanken, at modificere sit dyr som var det en pyntegenstand, der skal bruges til at sende signaler. Vil man sende signaler kan man gøre det selv, men blande dyrene udenom.

 

Jeg har ikke svaret i afstemningen, da ingen af svarmulighederne helt passer til min svar.

 

Dertil kommer, at narkose aldrig er helt risikofrit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er vist lidt af en trend i Kina.

 

 

Udover at disse blev Bannet fra en kunst udstilling i Shanghai.

 

[ATTACH]13668[/ATTACH]

 

Der er heldigvis flere og flere der ikke kan lide Louis Vuiton. hehe Aj spøg til side

 

Jeg så disse grise første gang på årets Dyrskue. Fandt aldrig ud af hvad de var der for. Gad ikke sådan noget pis.

Daglig brug af Hatte-Jakker-sko-neglelak-pelsfarvning og alt muligt bling bling gør nok ingen umidelbar ingen skade men det er med til at give et fordrejet og i mine øjne respektløst syn på dyrene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...