Hop til indhold

Vand i hunden, hvordan?


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Mio har desværre haft ekstrem diarre og opkastninger her i nat, så vi har måtte aflyst familiefest til middag og 50års fødselsdag i aften! :cry:

Nu faster han, og jeg forsøger at få ekstra væske i ham + zoolac.

 

Sidstnævnte går som en leg, da han i modsætning til Pippi elsker det :mums:

 

Men hvordan får jeg ekstra vand i ham? Normalt ville jeg lægge pølsestykker i vandet, men han faster jo, så er der nogen der har en anden ide?

Er ris evt. ok, eller måske noget A38 i vandet?

 

Han har fået det bedre her til middag, han er dog ret træt, men der er hverken blod i det der kommer ud eller feber, så jeg går ikke ud fra der er nogen grund til at tage til dyrlægen med mindre det fortsætter?

 

Det værste er, at jeg ikke har den fjerneste ide om hvad der er årsagen, fordi vi har haft nogle sammenfald i de sidste dage.

Foderskift, baldrian mod stress, og evt. snavsede vandpytter, der er blevet drukket af! :roll:

 

Min stakkels lille vapse, der bare ser så lidende ud, når han sætter sig for 5. gang for at "prutte"! :cry: (bliver han til når jeg er ked af det på hans vegne :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mio har desværre haft ekstrem diarre og opkastninger her i nat, så vi har måtte aflyst familiefest til middag og 50års fødselsdag i aften! :cry:

Nu faster han, og jeg forsøger at få ekstra væske i ham + zoolac.

 

Sidstnævnte går som en leg, da han i modsætning til Pippi elsker det :mums:

 

Men hvordan får jeg ekstra vand i ham? Normalt ville jeg lægge pølsestykker i vandet, men han faster jo, så er der nogen der har en anden ide?

Er ris evt. ok, eller måske noget A38 i vandet?

 

Han har fået det bedre her til middag, han er dog ret træt, men der er hverken blod i det der kommer ud eller feber, så jeg går ikke ud fra der er nogen grund til at tage til dyrlægen med mindre det fortsætter?

 

Det værste er, at jeg ikke har den fjerneste ide om hvad der er årsagen, fordi vi har haft nogle sammenfald i de sidste dage.

Foderskift, baldrian mod stress, og evt. snavsede vandpytter, der er blevet drukket af! :roll:

 

Min stakkels lille vapse, der bare ser så lidende ud, når han sætter sig for 5. gang for at "prutte"! :cry: (bliver han til når jeg er ked af det på hans vegne :oops:)

 

Du koger en kedel vand, tilsætter en tsk sukker og en tsk salt, og lader det køle af til stuetemp.

 

Så tager du en engangssprøjte ( købes på apoteket) og giver hunden vandet med, når hundens mund er lukket kan du liste sprøjten ind i mundvigen holde hundens hoved en anelse opad, så vil hunden automatisk synke, når vandet bliver sprøjtet ind i munden:-D

 

Det er ikke et spørgsmål om hunden vil drikke, det skal den for at undgå dehydrering.

 

Dette er specielt vigtigt lige nu, hvor der er parvovirus i landet:-)

 

Et lille tip: tag med tommel og pegefinger og løft hundens hud som sidder oven på hovedet, løft det op og slip, glider det hurtigt på plads, er væske balancen ok, glider huden kun langsomt på plads, er hunden i væske underskud:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om det er noget du kan bruge, men Anton er helt vild med isterninger, så dem giver jeg ham et par stykker af, hvis jeg fx ikke synes han har drukket nok på en varm sommerdag.

 

God bedring til Mio :ae:

 

Det må også lige prøves - mange tak! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mio har det heldigvis meget bedre idag! :5up:

 

Han fik kogt vand igår, og senere blandet med lidt ris og naturel yoghurt. Samtidig har jeg givet ZooLac.

 

Begge dele har han fået til morgen også, og han har ikke kastet op! :klap2:

Han har ikke været på toilettet endnu, så det ved jeg ikke lige hvordan går.

 

Men han kigger så bebrejdende på mig, når jeg stikker ham skålen med vand ect. - Hvornår kan jeg begynde at give ham lidt foder igen, og hvor meget skal han have, så jeg ikke giver ham dårlig mave igen?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mio har det heldigvis meget bedre idag! :5up:

 

Han fik kogt vand igår, og senere blandet med lidt ris og naturel yoghurt. Samtidig har jeg givet ZooLac.

 

Begge dele har han fået til morgen også, og han har ikke kastet op! :klap2:

Han har ikke været på toilettet endnu, så det ved jeg ikke lige hvordan går.

 

Men han kigger så bebrejdende på mig, når jeg stikker ham skålen med vand ect. - Hvornår kan jeg begynde at give ham lidt foder igen, og hvor meget skal han have, så jeg ikke giver ham dårlig mave igen?!

 

Godt at høre at det går bedre :klap:

 

Er han kommet af med noget endnu? Synes det er lidt nemmere at svare på dit spørgsmål hvis du ved hvordan hans afføring ser ud :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at høre at det går bedre :klap:

 

Er han kommet af med noget endnu? Synes det er lidt nemmere at svare på dit spørgsmål hvis du ved hvordan hans afføring ser ud :-)

 

Nej, så nu er jeg begyndt, at blive nervøs for forstoppelse?! :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, så nu er jeg begyndt, at blive nervøs for forstoppelse?! :(

 

Da Anton havde dårlig mave fik vi at vide af dyrlægen at det vigtigste var at holde øje med om hans humør ændrede sig.

 

Er Mio ellers som han plejer at være så synes jeg du skal fortsætte som nu og så se hvordan han reagere i morgen. Laver han heller ikke noget i løbet af i morgen så tror jeg det er en god ide at snakke med dyrlægen.

 

Begynder hans humør at ændre sig så kontakt dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Anton havde dårlig mave fik vi at vide af dyrlægen at det vigtigste var at holde øje med om hans humør ændrede sig.

 

Er Mio ellers som han plejer at være så synes jeg du skal fortsætte som nu og så se hvordan han reagere i morgen. Laver han heller ikke noget i løbet af i morgen så tror jeg det er en god ide at snakke med dyrlægen.

 

Begynder hans humør at ændre sig så kontakt dyrlægen.

 

Mange tak Maria, det hjælper altid på ens frustration, når man får lidt indput fra andre! :5up:

 

Han har været overraskende "frisk" og glad idag, når man tænker på han ikke har fået noget ordentligt at spise, så jeg tror nok det er i orden! :klap2:

 

Jeg tror dog alligevel lige, at jeg ringer til dyrlægen imorn, bare for at være sikker. :5up:

Han er nemlig god til ikke bare, at sige "kom ind" og så tage 700kr for en konsultation, men at vurdere og være rimelig i pris, hvilket er lækkert, når man er en studerende hønemor! :blink:

 

Han har fået en omgang ris/vand/yoghurt igen, med nogle ganske få stykker af hans foder i, og det har han holdt fint i sig!

Ved ikke helt hvor stor forskel det gør, om han får Hills Prescription I/D eller bare alm. foder her efter han har haft dårlig mave.. :hmm: men vi prøver os stille frem.. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Buddha havde dårlig mave, gav vi også ris, kylling og gulerødder (det hele kogt) og kogt vand.

Vi kunne se en glidende overgang af øhmn, tyndt og tykt, men på et tidspunkt overvejede jeg også om han var ved at få forstoppelse, men virker som om der skal meget mere ris ind end almindeligt foder - før det altså kommer ud igen.

 

Vi brugte nu ikke zoolak (hed det det?), men står der eventuelt noget på indlægssedlen der, om hvorvidt man kan risikere forstoppelse?

 

Rigtig god bedring til Mio! :syg: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkel mio mandsen:ae:

 

Mine får mad, gerne blandet med skånekost ala hjemmelavet hvis de har dårlig mave. Min dyrlæge mener ikke at hunden skal faste for længe. Så flere små måltider skulle være godt.

 

Og har de tømt maven helt, så kan der godt gå et stykke tid før der kommer noget igen:-D

 

Jeg giver ekstra vand i maden hvis de ikke drikker så meget. Der er ris/kylling igen godt:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det der med at man skal læse hele tråden :blink: Dejligt at høre at han har det bedre :)

 

Hehe.. det gør da slet ikke noget, nu er jeg jo blevet klogere på hvordan forstoppelse "ser ud"! :5up:

 

Mio har det rigtig fint igen, men han har fået smittet missen! :(

Så nu er det hendes tur, og hun spiser ikke yoghurt og ZooLac uden en kamp! :roll: Min kæreste ligner et offer for jeg ved ikke hvad med alle de kradse-mærker, men nu har vi lært at lave "taco-mis" (holde hende med et håndklæde) og så går det lettere! Er dog lidt frus over anvendelsen af "magt", men sådan en gadekilling, er ikke lige til at lokke/snyde som en hund oftest er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...