Hop til indhold

Sikke en dag/dage...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Baldur er blevet en pestilens....

 

Hele dagen i går forsøgte han konstant (og jeg mener virkelig hele tiden) at parre enten Luna eller mig, og i dag forsøger han "kun" at parre Luna hele tiden. Luna bliver selvsagt lidt stresset over denne voldsomme og irriterende interesse han har i hende, så hun laver også konstant ballade. Så lige i øjeblikket bestiller jeg ikke andet end at sige "neeeej" og skille dem ad, eller skubbe Baldur ned af mig...

 

Baldurs normale stress reaktion er jo at begynde at parre, men der er ikke rigtig noget der har stresset ham (så vidt jeg ved), og denne gang er det også meget mere intenst end jeg nogensinde har oplevet før, han bliver bare ved... Så jeg tror mere på dette er sexuelt, og at enten er Luna i løb (selvom jeg ikke kan se det), eller også er der en hund i nabolaget der er ved at komme i løb.

 

Luna er kun 6 måneder, og jeg kan hverken se eller mærke på hende at hun evt. skulle være i løb. Hun er ikke hævet og hvis jeg mærker dernede, så er hun ikke fugtig, blodig eller noget andet der kan tyde på løb. For en sikkerheds skyld, så holder jeg øje med dem hele tiden, eller sørger for at de er adskilt hvis jeg ikke kan holde øje med dem. Men kan hun virkelig have sin løbetid allerede nu, i en alder af 6 måneder?

Link til indlæg
Del på andre sites

de skulle vist også dufte ekstra godt før løb, så kunne godt være det.

 

1 ting kunne sagtens stresse baldur, den medicin jeg formoder han er på mht. hjerteorm og betændelse?

 

Cujo kan slet ikke lege med tæver for øjeblikket, han hopper på dem med det samme, og de få han har prøvet det med siger ikke fra :hmm: så er det altså ikke nemt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

de skulle vist også dufte ekstra godt før løb, så kunne godt være det.

 

1 ting kunne sagtens stresse baldur, den medicin jeg formoder han er på mht. hjerteorm og betændelse?

 

Cujo kan slet ikke lege med tæver for øjeblikket, han hopper på dem med det samme, og de få han har prøvet det med siger ikke fra :hmm: så er det altså ikke nemt :genert:

 

Jeg er også kommet til at tænke på, at i forbindelse med at Baldur er under behandling, så mente dyrlægen at det var en god idé at stoppe med at give ham Clomicalm (angsdæmpende). Og det er cirka en uge siden at vi stoppede, så måske er det nu helt ude af hans krop, og det er det han reagerer på?

 

Det virker nemlig lidt som om at han egentlig helst vil parre mig, være tættest på mig. Han kan sagtens lade Luna være hvis jeg sætter mig i sofaen, og giver ham min fulde opmærksomhed. Men lige så snart jeg ikke er der for ham, så begynder han at parre enten mig eller Luna...

Link til indlæg
Del på andre sites

Baldur er blevet en pestilens....

 

Hele dagen i går forsøgte han konstant (og jeg mener virkelig hele tiden) at parre enten Luna eller mig, og i dag forsøger han "kun" at parre Luna hele tiden. Luna bliver selvsagt lidt stresset over denne voldsomme og irriterende interesse han har i hende, så hun laver også konstant ballade. Så lige i øjeblikket bestiller jeg ikke andet end at sige "neeeej" og skille dem ad, eller skubbe Baldur ned af mig...

 

Baldurs normale stress reaktion er jo at begynde at parre, men der er ikke rigtig noget der har stresset ham (så vidt jeg ved), og denne gang er det også meget mere intenst end jeg nogensinde har oplevet før, han bliver bare ved... Så jeg tror mere på dette er sexuelt, og at enten er Luna i løb (selvom jeg ikke kan se det), eller også er der en hund i nabolaget der er ved at komme i løb.

 

Luna er kun 6 måneder, og jeg kan hverken se eller mærke på hende at hun evt. skulle være i løb. Hun er ikke hævet og hvis jeg mærker dernede, så er hun ikke fugtig, blodig eller noget andet der kan tyde på løb. For en sikkerheds skyld, så holder jeg øje med dem hele tiden, eller sørger for at de er adskilt hvis jeg ikke kan holde øje med dem. Men kan hun virkelig have sin løbetid allerede nu, i en alder af 6 måneder?

 

Smilla var 6 måneder (og én dag eller sådan noget) da hun kom i løb. Nu er hun jo en lille hund, ved ikke om de normalt kommer hurtigere i løb end store. Men de reaktioner vi fik rundt omkring var.. '' det var godt nok tidligt!´´

 

Lige op til hendes løbetid var hun også i høj kurs hos hanhundene. Det lille pus var slet ikke klar over, hvorfor og hvad der skete med hende. :hjerte:

 

Det kan da godt tænkes det er lige op over med Luna også. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Det kan være det er små hunde...:?:

Mine forældres tæve, gik også i løb som 6 måneder gammel. Jeg har dog ikke bemærket noget med Frigg endnu, selvom hun har nåedet den skille linje.

Jeg håber, i hvert fald du finder problemet, og der med løsningen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla var 6 måneder (og én dag eller sådan noget) da hun kom i løb. Nu er hun jo en lille hund, ved ikke om de normalt kommer hurtigere i løb end store. Men de reaktioner vi fik rundt omkring var.. '' det var godt nok tidligt!´´

 

Lige op til hendes løbetid var hun også i høj kurs hos hanhundene. Det lille pus var slet ikke klar over, hvorfor og hvad der skete med hende. :hjerte:

 

Det kan da godt tænkes det er lige op over med Luna også. :-)

 

Mindre hunde kommer, så vidt jeg er informeret, som oftest tidligere i løb end større hunde.

 

Det kan godt være at det er fordi, at hun kun er på vej til at komme i løb, at han endnu godt kan bruge mig også, men jeg ved det ikke

 

Det kan være det er små hunde...:?:

Mine forældres tæve, gik også i løb som 6 måneder gammel. Jeg har dog ikke bemærket noget med Frigg endnu, selvom hun har nåedet den skille linje.

Jeg håber, i hvert fald du finder problemet, og der med løsningen :ae:

 

Jeg sidder og tænker på om det kan være fordi at han er stoppet Clomicalm, og han så lige pludselig er blevet bange for at være alene hjemme. Det startede jo lige så snart jeg kom hjem... men på den anden side, så forsatte han overfor Luna her til morgen... Han vil dog godt lade hende være i fred, hvis jeg så bare vil nusse ham i stedet...

 

Vildt underligt :confused: Men efterhånden heller jeg mere til stress end til løbetid, da han vel ville være mest interesseret i hende, hvis det var pga. af løbetid?

 

Nu må jeg se hvordan han er når jeg kommer hjem i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke det stresser ham, at de ikke må udfolde sig fysisk pga behandling ?

 

En hund der er vant til at komme ud og gå en del vil da uden tvivl reagere på sådan noget :???:

 

Jeg tror helt sikkert at det påvirker dem begge 2, og det kan da godt være at hans reaktion i går ikke skyldes én bestemt ting, men mere sammenfaldet af alle disse ting der er ændret i forbindelse med deres sygdom. De har jo trods alt fået et jævnt kedeligt liv efter at de blev syge, og det i sig selv, kan jo sagtens være stressende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke noget med at det er 6 mdr for små hudne (altså ca) og imelem 9 og 12 mdr for store hunde?

 

Jo, og da hun er en mellemstørrelse, så havde jeg regnet med mellem 7 og ni måneder :-D

 

Men hvis han nu, som nogen siger, kan lugte det op til en måned før, så passer det jo meget godt.

 

Jeg har givet lidt op overfor det her, da jeg simpelthen er ved at blive drevet til vanvid, så for første gang nogensinde har jeg taget en vandsprøjte i brug, og det ser heldigvis ud til at have en vis effekt...

Problemet er så bare at jeg er ved at træne Baldur i at det ikke er farligt at få dyppet tæerne i vand, og det kan jo nok godt blive lidt ødelagt af at jeg sprøjter vand på ham :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er så bare at jeg er ved at træne Baldur i at det ikke er farligt at få dyppet tæerne i vand, og det kan jo nok godt blive lidt ødelagt af at jeg sprøjter vand på ham :cry:

 

Neeeeerj, det er jo 2 helt forskellige ting :blink:

 

Aslan er ikke bange for vand, han ej heller hader det, ikke FØR end at det kommer ud af vandlsangen.

 

Jeg kan sagtens skylde aslans føder, så længe jeg ikke bruger vandslangen!

 

 

Så Baldur skal nok overleve :blink::5up::blink::5up:

(håber jeg)

Link til indlæg
Del på andre sites

Neeeeerj, det er jo 2 helt forskellige ting :blink:

 

Aslan er ikke bange for vand, han ej heller hader det, ikke FØR end at det kommer ud af vandlsangen.

 

Jeg kan sagtens skylde aslans føder, så længe jeg ikke bruger vandslangen!

 

 

Så Baldur skal nok overleve :blink::5up::blink::5up:

(håber jeg)

 

Det håber jeg også, for det er dælme svært at rense hans fødder i klorhexodin (mod svamp), når han hader vand :blink:

Når jeg gør det, så kryber han hen af gulvet så snart jeg kommer med vandskålen, han er helt overbevist om at vand gør sindsygt ondt :cry:

 

Jeg har rent faktisk bare fundet en vandflaske frem, og sprøjtet én gang ud i luften, og nu stopper han hver gang jeg bare tager flasken med vand...

 

Og lige nu ligger de begge og sover :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det håber jeg også, for det er dælme svært at rense hans fødder i klorhexodin (mod svamp), når han hader vand :blink:

Når jeg gør det, så kryber han hen af gulvet så snart jeg kommer med vandskålen, han er helt overbevist om at vand gør sindsygt ondt :cry:

 

Jeg har rent faktisk bare fundet en vandflaske frem, og sprøjtet én gang ud i luften, og nu stopper han hver gang jeg bare tager flasken med vand...

 

Og lige nu ligger de begge og sover :banan:

 

 

Okay han er da ramt slemt :shock:

 

 

Din stakkel :ae:

 

 

Så er det med at nyde roen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...