Hop til indhold

Er begyndt at spise ting :(


Gæst kratos' mor
 Share

Recommended Posts

Gæst kratos' mor

Jeg er meget frustreret. Kratos er klart i lømmelalderen (8 mdr)og dette skaber jo lidt påstyr sommetider. Den ene dag er han en pragtfuld hund der hører efter og gør alt til ug. Den næste hører han helt og aldeles med den ende han sidder på. Han er en velstimuleret hund, med masser af legetøj, legekammerater, han går til hundetræning og han bliver luftet 3 gange dagligt. MEN... Her på det sidste har han gentagende gange stjålet karklude og sokker... Har bare taget det fra ham og sagt nej, men det har været harmløse ligegyldige ting. Her forleden spiste han min ene sko og i dag har han spist lynlåsen på en trøje. Jeg tog ham i at spise lynlåsen og skældte selvfølgelig ud. Men han ved udmærket at han ikke må tage andet end hans egne ting og han har aldrig gjort sådan noget før? Er dette bare en del af lømmelalderen, eller skal jeg evt. aktivere ham mere, eller ja...? Alt dette sker når vi er i huset med ham og han kommer ikke ind med tingene så det er ikke som om han gør det for opmærksomhed. Har I nogle råd og bud på hvorfor dælen han er begyndt på det og om hvordan vi kan få ham til at stoppe?

Mange hilsner fra Maja.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Mange tak. Han forsøger ikke at stikke af. Med karklude eller sokker opdager jeg det fordi han kommer listende igennem stuen for at få dem ud i haven, så det kan splittes ad i fred for moar. Jeg skælder ud ved at kigge ham i øjnene og sige nej. Er det forkert? Håber ikke han bliver ved så længe :) Han er normalt en meget meget eksemplarisk hund :) Min største bekymring er virkelig om jeg understimulerer ham, men han er en lettere doven hund og har en masse aktiviteter i hver dagen. Men igen... man skal altid kigge indad før man overvejer om det er hunden den er gal med eller om det er os. Som regel er det jo ejerne der fejler eller mistolker, når hunden får "adfærds problemer"

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak. Han forsøger ikke at stikke af. Med karklude eller sokker opdager jeg det fordi han kommer listende igennem stuen for at få dem ud i haven' date=' så det kan splittes ad i fred for moar. Jeg skælder ud ved at kigge ham i øjnene og sige nej. Er det forkert? Håber ikke han bliver ved så længe :) Han er normalt en meget meget eksemplarisk hund :) Min største bekymring er virkelig om jeg understimulerer ham, men han er en lettere doven hund og har en masse aktiviteter i hver dagen. Men igen... man skal altid kigge indad før man overvejer om det er hunden den er gal med eller om det er os. Som regel er det jo ejerne der fejler eller mistolker, når hunden får "adfærds problemer"[/quote']

tror næppe i er problemet :ae:, vores kræ gjorde det selv i den alder, glemte vi døren til vaskehuset stjal han noget og stak af med det, han har også flere klipper på samvittigheden plus en massage stol :damn: en mobil ect.

Og han løb rundt i haven, hvis han gør det nu, og det er sjældent vender jeg ryggen til ham og går ind i huset, ½ minut efter står han ved døren og genstanden ligger nede i haven, så kan jeg gå ned og hente den...

 

Hvis du siger nej og vil bruge det, ville jeg lære ham "slip" og når han slipper roser du og belønner ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Mange tak :) Det øver vi meget, men det er absolut ikke altid han "husker" hvad vi øver :roll: Bølle :-) Tak for din tid. Og jeg er meget glad for at du ikke mener det er os, der gør noget forkert. Han er min første hund. Jeg har læst en masse adfærds bøger og vi er fast inventar til hundetræning og "hundelegepladser i haven" men der er jo stadig stor forskel på at læse en bog og så at stå med det :) Vi gør i hvert fald vores absolut bedste for ikke at komme til at spolere ham alt for meget :lol: Havde også en plan om at hunde skulle være på gulvet og mennesker i sofaen, men den regel spolerede jeg ret hurtigt :oops::oops: Hi, hi... Men man kan vel heller ikke gøre alting rigtigt med første hund :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak :) Det øver vi meget' date=' men det er absolut ikke altid han "husker" hvad vi øver :roll: Bølle :-) Tak for din tid. Og jeg er meget glad for at du ikke mener det er os, der gør noget forkert. Han er min første hund. Jeg har læst en masse adfærds bøger og vi er fast inventar til hundetræning og "hundelegepladser i haven" men der er jo stadig stor forskel på at læse en bog og så at stå med det :) Vi gør i hvert fald vores absolut bedste for ikke at komme til at spolere ham alt for meget :lol: [b']Havde også en plan om at hunde skulle være på gulvet og mennesker i sofaen, men den regel spolerede jeg ret hurtigt :oops::oops: Hi, hi... Men man kan vel heller ikke gøre alting rigtigt med første hund :)[/b]

 

Og hvad skuller der så være forkert i at have hunden i sofaen :confused:

 

Nu har jeg været så heldig at mine hunde generelt har været ganske eksemplariske igennem lømmelalderen, der har faktisk stortset ikke været nogen lømmelalder hos mine. Dog havde Chivas en periode i 7-9 mdr. aderen, hvor han ind i mellem var temmelig rastløs, sikkert som følge af hormornerne der fes rundt i kroppen, for det mest ignorede jeg det (Chivas tog dog ikke ting), og nogen gange gik jeg en ekstra tur med ham eller trænede lidt, det er lidt en periode der bare skal overståes. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så går jeg ud fra at i er ligeså chockeret som os, over HVOR stille en hund kan liste :mrgreen:

 

 

Aslan gjorde det også lidt, så skældte vi og så løb han ned i den anden ende af haven og stod med den der "hvad sker der nu" logrende hale :evil:

 

:stupid:

 

 

Heldigvis har aslan KUN gjort det med "inde" bamser og ikke vores ting. SÅ vi prøvede at bytte til noget lækkert, men sådan er aslan ikke indrettet!

Der er ikke noget der stikker ballade :mrgreen::rolleyes:

 

 

Så blev det til at vi snød fangede ham, "tak" fik tingen og gav ham den igen, SELV om at det var inde ting. Og nu stjæler han ikke ting længere :-D

 

Men det er jo nemt at indlærer det med inde bamser, kan godt se problemet i at det er alle mulige ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Mange tak for Jeres svar og for lignende erfaringer :lol: Ham Aslan lyder som en dejlig bølle og lidt ligesom Kratos :-) Jeg må afprøve Jeres gode råd og tricks :) Mange mange tak :) Mht. hunde i sofaen... Der er absolut intet galt. Jeg elsker at ligge og putte med ham, men nu er han allerede over de 30 kg og selvom han er korthåret er der alligevel mange hår i (har også en dum sofa) Men elsker at have ham alligevel, så lever med følgerne ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oprettede en lignende tråd for et par måneder siden og fik også nogle gode råd - ca. de samme som du har fået nu, men måske kan du bruge tråden alligevel:

 

http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/8477-nar-hvalpen-render-med-forbudte-ting.html

 

Elvis render stadig med alt muligt, han ikke må, især når han vil have opmærksomhed. Vi bruger rådet med at give ham noget i bytte sammen med kommandoen "aflevér" - som regel mad/godbidder, da det virker bedst med ham - og det går nemmere og nemmere. Især her den sidste uges tid, er det som om den virkelig er feset ind på lystavlen hos ham :-D

 

Næste step er så, at han IKKE render med noget mere, men det er nok sværere ;-) Det går vel over, når han engang bliver voksen og fornuftig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...